۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
پیشرفت هند به علت اقتصاد بومی است نه زبان انگلیسی

پاسخ یک کارشناس به اظهارات روحانی/ برخی می‌گویند از انگلستان دکترای حقوق گرفته‌ایم اما نمی‌توانند دو جمله انگلیسی صحبت کنند

ایزدی گفت: برخی از نقد رهبری به آموزش زبان انگلیسی چنان آشفته شدند انگار حرفی علیه آنها گفته شده است.
کد خبر : ۲۹۷۴۵۷
صراط: کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: برخی از نقد رهبری به آموزش زبان انگلیسی آشفته شدند انگار حرفی علیه آنها گفته شده است؛ در حالی که وقتی خودشان تسلط به زبان انگلیسی ندارند نباید در حوزه آموزش زبان هم صحبت کنند.

فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه تهران در گفت و گو با فارس با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه انگلیسی زبان اختصاصی علم است و پیشرفت‌های هند در IT به دلیل تسلط بر زبان انگلیسی است، اظهار داشت: برخی از مسئولان ارشد کشور می‌گویند که ما دکترای حقوق خود را از انگلستان گرفته‌ایم و حتی ادعا دارند که رساله دکترای خود را نیز به زبان انگلیسی نوشته‌اند اما نمی‌توانند حتی دو جمله انگلیسی صحبت کنند.

*کسانی که به انگلیسی مسلط نیستند صلاحیت اظهارنظر درباره آموزش انگلیسی را ندارند
عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان ادامه داد: زمانی که ما می‌خواهیم در مورد آموزش زبان انگلیسی اظهارنظر کنیم اما خودمان چنین سابقه‌ای داریم، قطعا قابلیت صحبت کردن در حوزه آموزش زبان انگلیسی و مشکلات آن را نداریم.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اینکه برخی برای صحبت کردن پس از بیانات رهبر انقلاب احساس تکلیف شرعی می‌کنند در کشور ایجاد مشکل می‌کند و این سبک صحبت کردن به هیچ عنوان صحیح نیست.

*پیشرفت هند نه به خاطر زبان انگلیسی که به ‌دلیل قدرتمند شدن در حوزه نظامی است
وی با اشاره به وضعیت هندوستان تصریح کرد: هند در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است منتهی دلیل پیشرفت این کشور نه زبان انگلیسی بلکه قدرتمند شدن آنها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه نظامی بوده است.

ایزدی با اشاره به برخورداری کشور هند از بمب اتم، خاطرنشان کرد: کشورهایی که بمب اتم دارند قدرتمند هستند و هیچ گاه درباره آنها ادبیاتی مانند اینکه گزینه‌ها روی میز است استفاده نمی‌شود؛ در دعوای روسیه و انگلیس نیز شاهد بودیم آمریکا هیچ گاه روسیه را تهدید به حمله نظامی نکرد چرا که روسیه از بمب اتم برخوردار است، البته این عرض بنده به این معنا نیست که ایران هم به سمت این موضوع برود.
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ادبیات برخی از مسئولان که می‌گویند ما به دنبال برجام دو و سه هستیم جای سوال دارد، گفت: آنها صنعت هسته‌ای را دادند و حالا می‌خواهند در حوزه‌های دیگر هم از الگوی برجام استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به الگوهای بومی برای پیشرفت اظهار داشت: هند در دهه 70 میلادی و حدود 40 سال پیش متوجه شد که الگوهای توسعه غربی جوابگو نیست و به سمت اقتصاد بومی حرکت کرد و اقتصاددانان هندی در این زمینه بر اساس اولویت‌های هند طراحی و سازماندهی کردند؛ اما برخی در دولت ما 40 سال از دنیا عقب هستند و هنوز از الگوهایی پیروی می‌کنند که ده‌ها سال پیش عدم کارایی‌شان مشخص شده است.

* ترویج زبان انگلیسی یکی از روش‌های اصلی ایجاد سلطه فرهنگی
ایزدی ترویج زبان انگلیسی را یکی از روش‌های اصلی ایجاد سلطه فرهنگی عنوان کرد و گفت: از طریق یادگیری زبان فرهنگ یک کشور نیز منتقل می‌شود و در حال حاضر ما وضعیتی داریم که از کودکستان محتوایی که برای زبان انگلیسی استفاده می‌شود مبتنی بر انتقال فرهنگ آنهاست. از این رو رهبری آموزش زبان انگلیسی را منع نکردند اما نسبت به بعد فرهنگی یادگیری آن هشدار دادند.

عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان با اشاره به حضور جمعیت قابل توجهی از شهروندان انگلیسی زبان که مسلمان هستند، با طرح این سوال که چرا ما از ظرفیت‌های مسلمانان انگلیسی زبان استفاده نمی‌کنیم، ادامه داد: ما در زمینه آموزش زبان انگلیسی از افرادی استفاده کرده‌ایم که زبان برای آنها پوششی برای تهاجم فرهنگی بوده است.

*برای یادگیری زبان انگلیسی به سراغ «متون مربوط به ایران در کنگره آمریکا» برویم
وی با تأکید بر اینکه در زمینه آموزش زبان مشکلاتی وجود دارد و هر فرد بنا به شرایط مختلفی به یادگیری زبان انگلیسی روی می‌آورد، پیشنهاد کرد برای یادگیری زبان انگلیسی به سراغ «متون مربوط به ایران که در کنگره آمریکا تصویب شده» برویم و آنها را مطالعه کنیم تا بفهمیم که دشمن می‌خواهد با ما چه کند.

*در زبان‌های دیگر دچار مشکل هستیم
ایزدی با بیان اینکه ممکن است برخی زبان انگلیسی را صرفا برای دیدن فیلم‌های آمریکایی یاد بگیرند، گفت: بنابراین ما در حوزه آموزش زبان نیاز به طراحی داریم و باید برای آموزش زبان فکری کنیم و در حالیکه بخش عمده‌ای از آموزش کشور معطوف به یادگیری زبان انگلیسی است، در زبان‌های دیگر دچار مشکل هستیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه زبان علم صرفا زبان انگلیسی نیست، یادآور شد: در حال حاضر در خیلی از حوزه‌ها از جمله ارتباط مردمی، تجارت، تعاملات اقتصادی و فرهنگی پیشرفت‌هایی صورت گرفته و این ناشی از تمرکز بر روی زبان انگلیسی و بی‌توجهی به زبان‌های دیگر است در حالیکه ظرفیت عمده‌ای در آمریکای لاتین وجود دارد اما به خاطر نگاهی که در درون دولت است به این ظرفیت توجهی نمی شود و آنها فقط به آمریکا و اروپا توجه دارند.

وی تصریح کرد: به خاطر نگاه دولت به کدخدا و اطرافیان کدخدا این مشکل فرهنگی در کشور ما پابرجاست و دولت با نگاه اروپا محور خود نسبت به ظرفیت های گسترده خارج از اروپا غفلت کرده است و حتی برخی از نقد رهبری به زبان انگلیسی آشفته شدند و انگار حرفی بر علیه آنها گفته شده است؛ در حالیکه وقتی خودشان تسلطی به زبان انگلیسی ندارند نباید در حوزه آموزش زبان هم صحبت کنند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷۵
۵۶
تحلیل بچه گانه ای بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تحلیل بچه گانه مودب و باهوش خواندن اوباما بود که 2 میلیارد دلار اموال ایران را غارت کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این رو درست گفته برخی نمی توانند دو جمله انگلیسی صحبت کنند و در مکالمه تلفنی با اوباما فقط جمله have a good day را به سختی بیان کردند.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
باشه خانوم بزرگ!شما به بزرگی خودت ببخش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بچه هاراچه به نقد این تحلیل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ژاپن و چين و آلمان و فرانسه و روسيه از بزرگترين قدرتهاي اقتصادي جهان اند و زبان انگليسي هم برايشان بت نيست
همچنين . فقيرترين كشورهاي آفريفايي و بعضا" آمريكاي جنوبي . زبان گفتاري و اداري شان . انگليسي است
....
عاشق بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف حق تلخه-شما بزرگی بسه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۳۰
دکتر خیر بفرمایید .....دار ایزدی
کتایون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵۸
۴۷
آقای روحانی هندبه خاطر اقتصادمقاومتی پیشرفت شگرفی کرده نه زبان انگلیسی
من من
|
Iran (Islamic Republic of)
اقتصاد مقاومتی؟؟؟
اصلا چیزی درمورد هند میدونی؟

هند یکی از بازارهای ازاد دنیاست!
اما با توجه به جمعیت زیاد هنوز سیاست کم کردن ارزش پول خودش رو مثل چین اجرا می کنه تا هزینه تولید در هند پایین تر کشورهای دیگه باشه ...

بازار هند اینقدر ازاد هست که حتی خودروسازی مثل میتسوبیشی و هیوندای مدل های خودرویی ارزون قیمت مخصوص خود هند در خود هند تولید می کنن!

اقتصاد مقاومتی.... یکم فکر کن بعد حرف بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۱
۱۴
این حسن روحانی ...
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۱
۱۹
فقط ایشان مانده بود که شما با وی عقد اخوت نبسته بودید پیوندتان مبارک برای خودتان.
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
چی می گی؟چه ربطی داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵۶
۳۳
آخه این حرفا یعنی چی!؟زبان انگلیسی زبان بین المللی هست و یادگیریش برای هر فردی لازمه.نکنه از دستیابی به جریان آزاد اطلاعات ناراحتی جناب کارشناس؟!؟ تو اروپا.چین .ژاپن.مالزی .روسیه و.... مردم از کودکی انگلیسی یاد میگیرن و مشکلی هم پیش نمیاد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هیچ کس نگفت آموزش زبان انگلیسی کنار گذاشته بشود بلکه گفته شد که آموزش های زبان های دیگر مانند فرانسوی و اسپانیولی و غیره هم به توسعه علمی کشور کمک می کند.
تینا
|
Iran (Islamic Republic of)
یه چیزی نمی دونی الکی راجع بهش نظر نده آقا/خانم محترم!ببخشید تحلیل خودتون بوده یا صادق خان زیبا کلام و حسن آقا روحانی،که در اروپا و چین و ژاپن و مالزی مشکلی نیست؟هربچه ای1ذره مطالعه داشته باشه می فهمه تمام جاهایی که نام بردید از مشکل قرارگرفتن زیرسلطه ی فرهنگی و سیاسی امریکا و انگلیس رنج می برند،ضمنا در مورد روسیه هم که کاملا پرت اظهار نظر فرمودید!تاجایی که شرکت ما و دوستانمون با روس ها کار میکنیم و می دونیم،اینها حتی در اسناد همکاریشون با ما و سایر شرکتهای خارجی از زبان روسی استفاده می کنن و به هیچ عنوان انگلیسی کار نمی کنن و ما مترجم جداگانه گرفتیم و البته از این نظر کارکردن با روسها برای ماکه صرفا انگلیسی میدونیم،1مقدار سخت هست،ضمنا روسها نه فقط روی زبانشون متعصب هستن بلکه استاندارد های خاص خودشون در حوزه های مختلف،از جمله در بحث راه آهن و...رو دارن ،پس اطلاع نداری لطفا اظهار نظر نکن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بیچاره این استعمار است که سالها برملتهایی مانند ما چنگ انداخته که زبان انگلیسی بین المللی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا لازمه؟
رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
یه سوال : آیا تا حالا برای فراگیری قرآن که کتاب آسمانی ما مسلمانانه به همین اندازه تعصب داشتیم ؟ چون فردای قیامت از زبان انگلیسی سوال نمی شه از قرآن و عمل به اون می پرسند...ندونیم صد درصد مشکل پیش میاد خداوکیلی یه کم فکر کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شنگول خاني كه مرده زبان انگليسي هستي
در خود آمريكا . يادگرفتن زبانهاي مختلف براي دانشجويان و علاقمندان زبان آموزي اجراء مي شود
...
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴۰
۱۴
اتفاقا بنده هم یکی از این حضرات را می شناسم که خودش را دکتر و عضو هیئت علمی معرفی میکند ولی در حد دیپلم سواد ندارد. ااکثرشان همین وضع را دارند و با نوعی شارلاتانیسم کشور را اداره می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۷
۵۰
زبان انگليسي به علت استعمار انگليسي ها قالب شد ،اما زبان عربي كامل ترين زبان دنياست و بسيار غنيست.
نسل اسفالت
|
Iran (Islamic Republic of)
بچه جان تو قبل از اینکه راجع به زبان ها اظهار فضل کنی اول زبان کشور خودت را یاد بگیر که به جای غالب ننویسی قالب. تمام عرزشی ها مثل کسی که در متن خبر فوق باهاش مصاحبه شده مثل خودت هستند پرمدعا و مطلقا بیسواد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من منتقدم و من بیسوادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نسل آسفالت

ارزشي نه عرزشي !!!

ديدي كه خودت به همان چاهي افتادي كه ديگران را از آن مي ترساندي !!!

ههههههههههههه
نسل اسفالت
|
Iran (Islamic Republic of)
جوجه تو نمیخواد به من چیز یاد بدی من پول میگیرم به امثال تو چیز یاد بدم . عرزشی صورت دفرمه شده ی ارزشیه دقیقا به این خاطر که تاکید کنه ارزش ها توسط عده ای که ازش دم میزنن تخریب شده و دقیقا باید به صورت عرزشی نوشته بشه تا مشخص بشه دیگه ارزش نیست بلکه عرزشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در نوشته موصوف قالب موضوعیت ساختار قالب درست کردن است یعنی شکل آقای نسل اسفالت در همه امور اینقدر حول و سطحی نگر هستید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۲
۱۰
خدا رو شکر اینم نشون داد ...... این قصه کهنه روحانی و زبان انگلیسی را که مستحضرند کی بار اول مطرح کرد...
محمد نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۶
۱۲
برخی نیز از این آب گل آلود ماهی میگیرند و خود را نشان می دهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برخی صنعت هسته ای را بتن ریزی کردند و حالا بفکر توسعه تکنولوژی اطلاعات افتاده اند !!
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۱۹
درود بر شما حرف ملت را زدید
محمد.ص
|
Iran (Islamic Republic of)
مطمعنم از جانب من حرف نزده
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۶
۵
اتفاقا من ی دکتری را میشناسم در جواب how are you گفت yes کلی.ش هم هست اقا اب را بریز اونجا که....
English teacher
|
Iran (Islamic Republic of)
Dr. Ahmadinejad speaks English quite fluently. Contact his office and ask for an interview. You'll be ashamed of what your jibberish style nonesense
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فیلماش موجوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
gibberish style
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۵
پس برای همینه که برای نوشتن مقاله های ای اس آی به زبان انگلیسی و افزایش تعداد این مقالات و پیشرفت علمی کشور اینقدر خوشحال میشید. عزیز من الان کل مقاله های معتبر دنیا و کتاب های معتبر دنیا و البته اکثر منباع علمی به زبان انگلیسی هست. برای منی که فوق لیسانس این مملکتم هستم و این حرف ها رو میشنوم که انگلیسی زبان جهله یا چه میدونم زبان فلانه بهمانه .... خندم میگیره. همیشه اینطور بوده که هر کشوری تونسته از نظر علمی پیشرفت کنه زبونش رو به کشور های دیگه تحمیل کرده. اگر واقعا به فکر پیشرفت زبان خودتون هستید خب پیشرفت کنید در هر زمینه ای تا اونها هم مجبور بشن برای خوندن در مورد علم شما و پیشرفت های شما زبون شما رو یاد بگیرن. این مقالان نیچر و ... که داره چاپ میشه حتمابه زبون عربی یا فارسی یا ... است دیگه نه؟؟
امان از وادادگی
|
Iran (Islamic Republic of)
جهله، فلانه، بهمانه؟ استدلالت بی اساسه. گفتن همش نشه انگلیسی، بخصوص از نظر فرهنگی.
ممنون کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی
If you can draw up an ISI article yourself, I'll award you a whole bunch of ISI translation service free of charge. Even your professors, predominantly, at the best universities around, call people like me for translation of their works. Better first learn English, then talk about it. There's a plethora of boasting in what you just brought up
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۴۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۶
۶
بی شک زبان انگلیسی زبان علم و برای زندگی در دنیای امروز بر هر فردی دانستن ان لازم هست.
ناشناس
|
Canada
از زبان علم خبر نداری
متون فلسفی غالبا به زبان آلمانی است و ترجمه انگلیسی آن مورد اعتبار نیست.
متون حقوقی به زبان فرانسه است و ترجمه انگلیسی آن مورد اعتبار نیست و .و...
ناشناس
|
Canada
در شرایطی که بیش از 95%رفرنس های علوم مختلف در دنیا به زبان انگلیسی چاپ می شه و زبانهای دوم وسوم مثل فرانسه وآلمانی با فاصله زیاد بعد از آن قرار دارند ،ما برای عقب نماندن از قافله علم نمی توانیم انتخابی غیر از انگلیسی داشته باشیم
ناشناس
|
Canada
ناشناس 8:41 - اونوقت مقاله های مهندسی و پزسکی چی؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۳
خدایا چقدر بدبختیم که مسائل به این سادگی هم نمی دونیم چه جوابی بدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۶
هند سالهای سال مستعمره انگلیس بوده و به همین علت هندی ها به انگلیسی تسلط دارند اما توسعه این کشور در صنعت IT بدلیل الگوبرداری این کشور از چین بوده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۸
شماها برید عربی مهربانی حرف بزنید فضول زندگی مردم هم نباشید.
هرکی هرکاری دوست داره میکنه ماها قیم لازم نداریم.
روحانی هم هرزمان ازش خواستید انگلیسی جواب نداد اونوخت حرف بیخود بزنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل اینه که بعد 7 سال عربی خوندن تو مدارس هیچ کس دو تا جمله عربی هم نمیتونه حرف بزنه..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۵
.... خودت که با ..... رفتی آمریکا درس خوندی با چه زبانی درس خوندی؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۵
۹
1-آقای ایزدی تعصب شما را کور نکند، دکتر روحانی رییس جمهور کشور است و حق اظهار نظر ایشان همیشه محفوظ است.
2- چه چیزی اینقدر شما را ... کرده ؟ به رییس جمهور کشور انگ بی سوادی می زنید؟
3- بمب اتم باعث قدرت هند شده است؟؟؟؟؟!!!!!مرد حسابی ، بچه 10 ساله هم می داند که در عصر ارتباطات دانش قدرت است.
4- دلسوزی و دغدغه بجای رهبری و رییس جمهور کاملا از بیاناتشان قابل برداشت بود .
5- الگو های دولت مربوط به 40 سال پیش است!!!!!! شما کجا بودید در انتخابات رییس جمهوری کاندید می شدید تا مردم دیدگاه های امروزی شما را بشنوند و انتخابتان کنند.
6- جناب ایزدی شما وقتی به فرزندتون توصیه می کنید دنبال ورزش و تناسب اندام برود ، خودتان باید قهرمان پرورش اندام باشید! تا مجوز داشته باشید بچه تان را راهنمایی کنید.
7- آقای ایزدی اگر برای مشکلات کشور راه حل هایی دارید کتاب و مقالات شما کو؟کجاست؟ شما فقط کارشناس یکجانبه کانال 1 هستید.

8- مسلم است که نگاه رییس جمهور محترم به سمت بهترین و پیشرفته ترین کشورهاست، شما چه انتظاری دارید؟

9- کارشناس مسایل بین الملل ،راستشو بگو !زبان علم امروز چه زبانی است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر نگاه ...... به سمت بهترین و پیشرفته ترین کشورها بود ! هند را مثال نمی زد زیرا که مردم این کشور زیر فشار اقتصادی و فقر دارند له می شوند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نگاهمون باید به استعداد ایرانی فرهنگ ایرانی و نیروی جوان ایرانی باشد نه کشورهای پیشرفته .
آموزش زبان باید هدفمند باشد.
نه اینکه مدت چندین سال در مقاطع مختلف دانش آموز بدون آنکه علاقه داشته باشد آنرا پاس کند دولت میتواند با برنامه ریزی در ندت کوتاه علاوه بر انگلیسی زبانهای مورد نیاز دیگر را در خارج از وقت آموزشگاهی به نوجوانان آموزش دهد.
آموزش زبان مهارت است و این مهارت امکانات بروز میخواهد نه کلاسیک.
این تلف شدن عمر و هدر رفتن امکانات است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۶
کارشناس بین الملل ظور کرده در دورا ن احمدی نژاد بفرمایند چرا پاکستان که بمب اتمی داره پیش رفت نکرده؟
تو را به خدا این کارشناس بین ابملل را اینقدر رسانه ای نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا رسانه ای بکنید یه مقدار تفریح لازمه
رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۵
ای کاش با منتقدین با همین زبان شیرین فارسی به زیبایی برخورد می شد آنوقت به زیباتر بودن زبان ما نسبت به زبان انگلستان خبیث پی می بردید آیا مشکلات بزرگ کشور که با برجام حل نشد حالا قرار است با فراگیری زبان انگلیسی حل شود ؟؟ آیا راهنمایی های رهبر فرزانه برای فهم درست کشور داری کافی نیست ؟؟؟این تذهبون؟؟؟
ناشناس
|
Czechia
|
۱۸:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۸
ایشون خودش زبان بلده یا نه ؟ حرف روحانی منطقی بود موضع گیری ها علیه وی سیاسیه
ناشناس
|
Czechia
راستي از 100 روزه اول و برگشت احترام به شناسنامه ايراني با برگشت 500 شهيد ايراني منا و برگشت پولهاي ايران به كشور و ........ چه خبر ؟!!!

لطفا" همان را درست كند تا برسد به زبان انگليسي و ............ !!!
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۲
من پیشنهاد میکنم کسانی که از کشورهای بیگانه مخصوصا از انگلستان و آمریکا مدرک دکتری گرفته اند مجددا در داخل کشور از اونها امتحان گرفته شود چرا که ما به اون کشور اطمینان نداریم علی الخصوص اونهایی که ادعای بیشتری دارند و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه اینجوری باشه این همه برادرایی که بورسیه شدنو چکارکنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۷
جالب بود! کاملا آشکار است که عده ای خواسته یا ناخواسته از سخنان آقای روحانی (خواه درست یا نادرست) سوء استفاده کرده و قصد دارند سخنان ایشان را به شکلی اغراق آمیز به عنوان پاسخی به سخنان رهبری قلمداد کنند!!! اما آیا واقعا چنین بود؟ و آیا واقعا سخنان آقای روحانی درباره اهمیت یادگیری زبان انگلیسی نیاز به چنین واکنش تندی داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباها" مثبت دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۵
حرف حق زده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۷
یک سوال مهم: آقای ایزدی (کارشناس مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه تهران) که با این ادبیات تند و تیز درباره میزان تسلط آقای روحانی بر زبان انگلیسی صحبت می کنند، تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم کجا بودند؟!!! چون کسی که بتواند در کسوت یک کارشناس امور بین الملل، اینطور بی محابا به انتقاد از دولت بپردازد و نظراتش در رسانه ها و حتی صدا و سیما منعکس شود، قاعدتا باید از تجربه زیادی در نقد و بررسی امور بین الملل برخوردار باشد. ولی عجیب است که ظاهرا تا پیش از سال 1392 هیچ انتقاد و تحلیلی از ایشان در حوزه دیپلماسی کشور و یا مذاکرات هسته ای منتشر نشده است!!! پس به این ترتیب آیا از نظر ایشان دیپلماسی دولت قبل و روش تیم مذاکره کننده هسته ای پیشین کاملا بی اشکال بوده است؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بالاخره مردم سوال خواهند کرد که برجام چه ارمغانی برای ما داشت ؟!
برجامی که چرخ سانتریفیوژها را متوقف کرد و قلب نماد آنرا با بتن پر کرد چه کارکردی برای چرخ اقتصاد داشت ؟!!
چه کسی مسئول خسارت محض ناشی از عدم لغو تحریمهاست ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سالهاست كه آقاي ايزدي . پاي ثابت رسانه ملي و سايتهاي خبري است
كه اگر شما اين موضوع را نمي دانيد . مشكل خودتان است
البته ما از كساني كه هنوز عدد 13 را از عدده 25 بزرگتر مي دانند . انتظار چيزي را نداريم !!!
زيرا مشكلات شيشه و شيشه كشي و ........ آن بي شمار است !!!

هههههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۶
متاسفانه عده ای با کج فهمی از سخنان رهبری به زبان انگلیسی هجمه آورده اند ولی به نظر من منظور ایشان این بود که مردم به زبانهای دیگر بی توجه نباشند و غیر از انگلیسی زبانهای دیگر را هم یاد بگیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباها" مثبت دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الان سياستهاي كشورهايي مانند آمريكا كه زبان انگليسي در آن رسميت دارد نيز اينست كه يك زباني بر دانشگاههايشان حاكم نباشد
به همين دليل است كه تعداد زيادي از دانشجويان دانشگاههاي اين كشور . ترمهاي مختلفي از زبانهاي ديگر . بخصوص اسپانيايي را مي گذرانند

...
احمد عميدى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۲
۷
جناب اقاى ايزدي،
بنده به عنوان يك عضو هيات علمي دانشگاه صنعتى امير كبير و شخصى كه از ١٤ سالگى در أمريكا تحصيل كرده ام چندين مقاله شما را خوانده ام. نميخواهم وارد مسايل سياسي شوم اما از نظر سطح نوشتن شما، بايد بگويم كه سواد انگليسي شما باعث تاسف است و شما أصلا صلاحيت اين را نداريد كه در اين مورد اظهار نظر كنيد. در ضمن دكتراى خود را از يكي از كم رتبه ترين دانشگاه هاى آمريكا دريافت كرده ايد
Louisiana State University
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای دکتر ایزدی یکی از بهترین و با سواد ترین کارشناسان سیاسی کشور است و تمام حرفهای ایشان در مورد بدفرجام بودن برجام درست از آب درآمد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای عمیدی امکانات را در نظر بگیر برای هر کدوم از این برادرا که بورسیه می شن کلی خرج رو دست کشور می مونه دیگه حالا نشد بفرستیمشون هاروارد ،دیگه ببخشید بودجه تا همینجا کشید
رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
و بیشتر باعث تاسفه که بخواهی از آب گل آلود ماهی بگیری آقای با سوات انگلیسی !!! خداییش چقدر از زبان شیرین فارسی سواد دارید ؟ اگه وطن پرستیداینو به رخ بکشید افتخارش بیشتره....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاي عميدي
اگر هر كسي در بخش اظهار نظرها بيايد و ادعاي عضويت دانشگاههاي داخلي و خارجي كند
آنوقت سنگ روي سنگ بند نمي شود

زيرا در اين صورت . كس ديگري هم مي آيد و ادعاي بالاتري مي كند !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۶
معمولا در نظام قبلی کسانی که ندرک فوف لیسانس می گرفتند حد اقل یک زبان بلد بودند ولی ....... مدرک دکترا هم می گیرند زبان نمیدانند بخصوص مسولین نظام بطور مثال جلی... ولا... وهمچنین رو... چندین سال در خصوص هسته ای مذاکره می کردند چون زبان نمیدانستند بجای پیش رفت پس می زدند تا به بن بست رسیدند ولی ظریف چون زبان می دانست کار را پیش یرد اگر بعد از برجام مردم نتیجه ان را احساس نکردند بدلیل پایین بودن قیمت ونفت وخرابکاری دولت های گذشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در برجام سوراخ هایی وجود دارد که امریکا و غرب از آن سوء استفاده می کنند و آنهم بدلیل ضعف زبان انگلیسی ظریف و عراقچی است و اما برجام خود باعث کاهش قیمت نفت شد و لغو نشدن تحریمها هم بعهده دولت فعلی است نه دولت گذشته !
رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا هنوز توکف دولت قبل موندی برگرد بیا به زمان حال که اومدن ابروشو درست کنند زدن چشمشو کور کردند.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورت از پيشرفت . همان به بتن بسته شدن صنايع هسته اي است و يا چيز ديگري كه ما نمي دانيم ؟!!!

هههههههههههههههههههههههه
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۵
خوب حالا
بریم با اموزشگاه های زبان هم برخورد کنیم
اقا حمله بعدی بعد از سفارت عربستان اموزشگاه های زبانه
در جریان باشید
نسل اسفالت
|
Iran (Islamic Republic of)
شک نکن تندروها به آموزشگاه های زبان حمله خواهند کرد . ....احتمالا آژانس های توریستی رو هم ببندن ...
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۹
آقای مثلا کارشناس! در حد و اندازه ات حرف بزن تو کی هستی که به روحانی ایراد می گیری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۷
چه اظهارات كارشناسي بود!!!!
شاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۲
رهبر فرمودند ترویج زبان انگلیسی و نه یادگیری زبان انگلیسی..!!! بعدش هم مگه میشه جلوی یادگیری زبان های خارجه را به زور گرفت؟؟؟ پس ترویج و تبلیغ با آموختن فرق میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۵
جناب رئيس جمهور هميشه با مترجم همراه هستن ما نديديم تسلط داشته باشند بر زبان ،،بهتر هست به جاي تبليغ كردن زبان هاي بيگانه فكري به حال زبان فارسي بكنندكه با تروسج آن در دنيا ميتوانيم ايران و تمدن آن را به دنيا بشناسانيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۵
استاد دانشگاه تهران!
ناشناس
|
Iraq
|
۰۵:۳۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۲
زبان انگلیسی فعلا یک نردبان برای ترقی است. درست که صاحب نردبان ما نیستیم و لی باید اول از این نردبان بالا بریم و برسییم به بالا بعد اگر بخواهیم میتوانیم نردبان خود را بدهیم خودمان یا بقیه استفاده کنند
ناشناس
|
Iraq
بيشتر ژاپني ها . آلماني ها . فرانسوي ها . چيني ها زبان انگليسي نمي دانند ولي جزو پيشرفته ترين كشورها هستند
پس پيشرفت را منحصر به دانستن زبان انگليسي نكنيد !!!
البته دانستن زبانهاي ديگر يكي از دستورات دين اسلام و ائمه اطهار عليهم السلام است !!!
مزدشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۴
نقدها و ایرادات بسیاری به این نیم صفحه مصاحبه وارد است نخست آنکه فرد مصاحبه شونده میگوید کسی که تخصصی در زبان ندارد در این مورد صحبت نکند . خب تخصص خود ایشان که در اول متن ذکر شده کارشناس امور بین الملل است و ایشان هم متخصص زبان نیست و حق اظهار فضل ندارد ضمن اینکه اگر اینگونه باشد ............... غیر منطقی که نمیگویم؟
ثانیا وقتی شما قبول داری دکتر روحانی مدرکش را از دانشگاه انگلیسی زبان گرفته( برخلاف کردان و دیگر ........ احمدی نژاد) پس چطور در انگلیسی بلد بودن روحانی تشکیک میکنید؟ یعنی آقای روحانی در مصاحبه ی بعدیش انگلیسی صحبت کند شما قول میدهی کلا لال شوی؟ فرمودند قدرت هند در صنایع نظامی ست . قبول اما این چه ربطی به آی تی داشت؟ آی تی هند در دنیا حرف اول را میزند و منبع درآمد سرشاری برای این کشور شده و کاملا هم مرتبط با زبان انگلیسی ست شما بدون اینکه بتوانید این دلیل قاطع را رد کنید یکهو پریدی به مساله ی کاملا بیربط نظامی .( کلا شما میدونی آی تی چیه؟)ارتباط توسعه ی اقتصادی با کشورهای لاتین و زبان انگلیسی را سه بار خواندم و متوجه نشدم شما اگر فهمیدید من را هم مطلع کنید. فرمودند از طریق زبان فرهنگ مرتبط به آن نیز منتقل میشود این حرفی ست معقول اما زبان انگلیسی بواسطه ی جهانی شدن ، پذیرای مقدار قابل توجهی اصطلاحات و لغات با ریشه های غیر انگلیسی شده و تمام جهان فرهنگ خود را در قالب این زبان ریخته اند . لذا انگلیسی امروز زبان جهان است و دارای روح جهانی ست و یک فرهنگ مطلق انگلیسی را منتقل نمیکند بلکه به توسعه ی فرهنگ جهانی کمک میکند و این صحبتی بسیار کودکانه و مضحک است. اینکه این زبان بواسطه ی استعمار تحمیل شده میتوانست بحثی تاریخی و مفید را عرضه کند که در سطح سواد مصاحبه کننده و مصاحبه شونده نبوده و مغفول مانده ست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آلماني ها
ژاپني ها
فرانسوي ها
چيني ها
در آي تي واردند و زبان انگليسي هم نمي دانند و در همه زمينه اي هم سرآمدند !!!

پس سرآمد بودن در چيزي . نياز ندارد كه زبان انگليسي بداني و به قول حقوقدان . بارش باران را هم به آن بچسباني !!!
مزدشت
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز فرانسوی ها و آلمانی ها انگلیسی نمیدانند؟ جوک گفتی؟ یا واقعا شوتی و نمیدونی دنیا چه خبره که در این صورت لطف کن ... یا اگه میدونی و باز این اراجیف رو مینویسی تاسف خوردن هم به حالت زیادیه
ناشناس
|
Iraq
|
۰۶:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۵
"کسانی که به انگلیسی مسلط نیستند صلاحیت اظهارنظر درباره آموزش انگلیسی را ندارند"
"ظرفیت عمده‌ای در آمریکای لاتین وجود دارد "

با این منطق پس شما هم حق اظهار نظر درباره آموزش زبانهای آمریکای لاتین ندارید
ناشناس
|
Iraq
ایشون کارشناس امور بین الملله نه منطق
ناشناس
|
Iraq
چرا دارن ایشون پرفسورن
علی
|
Germany
|
۰۷:۴۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۳
بسیاری از پیشرفتهایی که ما اکنون داریم حاصل مراوده با غرب است،تاریخ را بخوانید زمان مشروطه مردم نمیدانستند مشروطه یعنی چه و به سفارت انگلیس رفتند و آنها برایشان توضیح دادند.بد انگاشتن مطلق غرب به اندازه ی خوب انگاشتن مطلق آن نامعقول است
ناشناس
|
Germany
شنگول جان

بيشتر متخصصين زمان مشروطه . فرانسوي زبان بودند
كه حتي بيشتر واژه هاي لاتيني واردشده به فارسي . نيز فرانسوي است
ضمن آن كه چه ربطي بين زبان دانستن و مشروط كردن اين مسئله به مزدوري كردن براي آمريكا و انگليس است !
شايد شما هم از جمله آن ..... كه مي گفتند كه اگر بارش باران را هم مي خواهيد بايد دستورالعملهاي آمريكا در موضوع هسته اي را قبول كرد و چون صنايع هسته بتن ريزي شد
اكنون ...... گير كرده اند و باز نتوانسته اند براي ملت كاري بكنند ؟!!!
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۳
صراط کج بنویس: زبان انگلیسی زبان زنده دنیاست . تمام منابع علمی معتبر دنیا به انگلیسی نوشته شده . حالا اون آقاطاده ای که در دوره های قبل به خاطر حمایت های اداری و سیاسی توانسته خود را به جای یک فرد شایسته جا بزند و از حقوق مردم مظلوم ایران برای خودش دکترایی دست و پا کند و حالا نمی تواند به انگلیسی سخن بگوید که نماینده کل مذدم شریف ایران نیست. باید انگلیسی بدانیم . این کارشناس هم همینطور مث همون آقاززاده بوده که میشناسدش احتمالاً هم دوره هم بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای دکتر ایزدی تحصیل کرده امریکا هستند و کاملا"به زبان انگلیسی تسلط دارند.
عذاری
|
United States of America
|
۰۹:۰۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۸
با عرض ادب حضور مقام رهبری و تشکر از ایشان بابت اهمیت دادن به زبان قرآن. بهتر است روحانی بداند که در کل روسیه کسی حاضر به انگلیسی صحبت کردن نیست اما کشور مساوی با آمریکاست یا آلمان و فرانسه. اصولا انگلیسی زبان نیست و در ضمن آقای روحانی شما که مرد دین هستید چگونه مخالف زبان عربی میشوید و ...
ناشناس
|
United States of America
اههههههههههههه
به خاطر اين
همان طور كه ما تشيع لندني داريم
... لندني هم داريم

مگر مي شود كه خادم ارباب باشد و به دستورالعمل او بي توجه ؟!!!
نسل اسفالت
|
United States of America
آی کیو جان کی گفته در روسیه کسی حاضر به انگلیسی صحبت کردن نیست میخوای آدرس هزاران آموزشکاه زبان انگلیسی در روسیه رو واست بفرستم؟ ضمنا روسیه حتا شبکه ی تلویزیونی تدریس انگلیسی داره. بعدش هم یعنی چی که انگلیسی زبان نیست؟ آخه این چه مهملی بود که گفتی؟ انگلیسی زبان نیست؟ هویجه؟ واسه عربی هم که سینه چاک میکنی خوبه که این زبان از مقطع ابتدایی تا آخر دانشگاه بصورت تحمیلی به همه آموزش داده میشه و حتا یک نفر رو هم نمیتونی ببینی عربی حرف بزنه . ایراد اصلی متوجه ساختار آموزشی غلط و ناکارامده که خروجی نداره. بهدشم باز هم که جفنگ گفتی. روحانی کجا گفت عربی نخونیم؟ هر مهمل و چرت و دروغی رو میگه سوزشت رو از روحانی بخوابونی؟ بابا این حرفا رو ول کن فکر کشیده ی محکمی باش که تو اسفند زدیم تو صورتتون بیدار شو حاجی آدم شو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۶
آقای کارشناس بعضی بلد نیستند دو جمله انگلیسی صحبت کنند این جای خود ! ولی شما که حتی یک "کلمه" هم نمیتونید صحبت کنید چرا اظهار نظر میکنید ؟ اصلا" به نظر میاد شما زبان پارسی رو هم نمیتونید خوب ادا کنید چه رسد به زبان بین المللی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دکتر ایزدی کارشناس بین المللی و تحصیل کرده در امریکا هستند و به زبان انگلیسی مسلط هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از خواص مفسداتي هاي مملكت ما يكي هم بت پرست بودن آنانست
بدين شكل كه چون ... نادانسته زبان انگليسي . از آن دفاع مي كند او را به عرش اعلاء مي برند
ولي به دكتر ايزدي كه استاد دانشگاه در آمريكا و زبان دان انگليسي است و مخالف روحاني .
انگ زبان نداني مي زند !!!

لعنت به هر چه مشرك است
آمين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۶
کارشناس محترم ایکاش بیدار شی و حداقل صحبت های روحانی را گوش می کردی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۳
اسلام در زمان رسول الله اگر پیامبرنظر ویا دستوری میفرمودند یاران میپرسیدن یا رسولالله این از طرف الله است یا رای شماست . اگر از طرف الله بود بدون چون وچرا واظهار نظری می پذیرفتند واگر رای پیامبر بود نظر خودشان را می گفتند که بعض مواقع مورد پذریش واقع می شد وپیامبر رای خویش را تغییر میداد....راستی چرا بعضی از ما مثل آن شاعر سراینده مزایا ومعایب بادمجان شدیم.
ناشناس
|
United States of America
ساكت باش ...!
مگر كلام خدا در قرآن را نشنيده اي كه گفت :
لقدكان لكم في رسول الله اسوه حسنه
يعني . هر آن كاري كه رفتار و گفتار و كردار رسول خدا براي شما بهترين سرمشق و نمونه است !!!
اي .... تو ايرادهاي بعضي صحابه منافق را كه نمي خواستند مطيع خدا و رسولش باشند را بر خدا و رسولش برتري مي دهي ؟!

بيخود نيست كه دشمنان خدا بر گرده شما سوار شده اند و پياده نمي شوند !!!
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۷
اونایی که به دکتر ایزدی اشکال گرفتن اصلا متوجه مطلب ایشان نشده اتد فقط به خاطر بیان یک حقیقت که ...... قادر به تکلم به زبان انگلیسی نیست ناراحت شدند.باید به این ........ گفت حرف حساب که عصبانیت نداره.یکی به مردم در مورد مدرکش ...میگه ازش می مرست کجا درس خوندی میگه انگلیس.با زبان انگلیسی ازش می پرسند اساتید حقوق آن دانشگاه چه کسانی بودند میگه من انگلیسی بلد نیستم.بهش میگن پس چطور مدرک دکترای حقوق گرفته ای.اونجا که مثل اینجا دانشگاه ........ نداره تا دو ماهه به باند قدرت مدرک دکترا بده.تحصیل رشته حقوق در انگلیس حداقل آشنا بودن به زبان و صحبت کردن به زبان مورد مطالعه را که میخواد.شاید از نظر هواداران باسواد؟! و توسعه یافته؟! ....... برای گرفتن مدرک دکترا نیازی به زبان انگلیسی نیست.بله درست است مشروط به اینکه از عوامل انگلیس باشی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
......
صلواتي بفرست و در انتخابات آينده به كسي راي نده كه سينه چاك زبان انگليسي و دانستن آن باشد و مدعي باشد كه دكترايش را در لندن گرفته باشد ولي زبان انگليسي نداند !!!

ههههههههههههههههه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۲
روحانی مدرک فوق و دکتراشو از انگلیس گرفته دیگه؟!!!
یکی ترجمه کنه " آی بیرینک!! پیسسس" ینی چی؟!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا جان
آن مدرك دكتراي حقوق براي اين ...!!!

حالا فهميدي چرا ؟!!!

ههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۳
به اربابش توهين شده
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
فرزانه جان میگن گوشت اینروزا ارزانه.ول کن اینا رو بیا بریم کوه کدوم کوه؟ همون کوهی که قمری یار داره ای بله.شهرتون جای شکارتک سوار داره بله
رسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
ناشناس بادمجان تویی و ...
رسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۲
ناشناس ...این استاد ارباب ندارد.ارباب تو داری که ...ای ...
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
مزدشت ..... چرا اینقدر حرافی می کنی و وقت مردم را می گیری ....تو اصلا به گروه خون ...ات میخوره در مورد این استاد و دکتر احمدی نژاد که سی سال سابقه تدریس داره اراجیف ببافی ....من به تو چه جوری حالی کنم که ...ات را گم کرده ای و ..ات را رها یاخته ای ...اگر ..ات تموم شده بگو ...
مزدشت
|
Iran (Islamic Republic of)
کریم جان نقد کردن ربطی به گروه خونی نداره . ضمنا بنده هم مدرس دانشگاه کرج هستم . منتها موجودات ... و بی سوادی مثل شما اساسا به نقد کاری ندارند از محتوای کامنت مضحک شما هم بر می آید به نوشته ی من کاری نداشته و تنها میخواهید از احمدی نژادی جانبداری کنید که ......... تمام اوباش و دزدان پیرامونش نیز راهی زندان شده اند و به گفته ی رفقای اصولگرا حتا شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت خواهد کرد. شما روی اسب مرده شرطبندی کردی خودت هم به باخت مفتضحانه ت آگاهی و تمام این ادبیات لمپنی شما که خوشبختانه توسط صراط سانسور شده نیز موید غلیان احساساتی سرکوب شده و تو سری خورده ست من به شما ایرادی نمیگیرم شما همه چیزتان را باخته اید و حق دارید پاچه بگیرید و البته مهمیز و افساز نیز نزد ما مهیاست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۳
شما كه مقامي نداريد در حدي نيستيد كه به رييس جمهور محترم بگيد ايشون چي بگن چي نگن . اينهمه پاچه خواري چرا اخه
ناشناس
|
Australia
|
۱۱:۵۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۲
زبان انگليسي در پيشرفت هند وپاكستان بسيار مؤثر بوده و نميشود براحتي ان را انكار كرد وبر عكس كشورهاي عربي بدليل دور بودن از زبان انگليسي بدليل تعصبات قومي نتوانستند هيچ پيشرفتي داشته باشند
ناشناس
|
Australia
ژاپن ها چه ؟!
آلماني ها چه ؟!
چيني ها چه ؟!
فرانسوي ها چه ؟!
اينان كه زبان انگليسي نمي دانند و جزو پيشرفته ترين كشورهاي جهان هم هستند ؟!

پس يقين بدان كه نمي توان ارتباط زبان با پيشرفت را به هم گره زد !!!
مزدشت
|
Australia
نسبت به اراجیف فردی که کشورهای توسعه یافته ای چون المان و ژاپن و چین و فرانسه را به گونه ای معرفی میکند که زبان انگلیسی نمیدانند . در کشور چین بیش از 500 هزار آموزشکاه زبان انگلیسی وجود دارد و زبان های فرانسه و آلمانی نیز با انگلیسی هم ریشه اند و تقریبا تمام مردم این دو کشور براحتی انگلیسی صحبت میکنند. رویکرد ژاپن به فرهنگ غربی و استقبال از زبان و هنر و فرهنگ آمریکایی هم بر کسی پوشیده نیست لطف کنید کامنت مضحک و بی اساس و کودکانه ی خود را مدام تکرارنکنید
ههه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۱
هههه یکی نیست به این یارو بگه بورو ببین که تمام مذاکرات در زمان روحانی بدون مترجم و با زبان انگلیسی انجام شد.درضمن بورو ببین که پیام دکتر روحانی به مردم امریکا هم به زبان انگلیسی بود و مثل بعضی ها نمیگفتند وان دقیقه
رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباهی مثبت دادم ببین جناب اگه همه مشکلات شما با زبان حل میشد شاه از همه بهتر انگلیسی حرف می زد ! تراخدا انصافاً ازهمه نوکر تر نبود البته جوابتو می دونم ... خواستم بقیه روشن بشن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
كليپ وان دقيقه احمدي نژاد خيلي خنده داره .دكتررررررررررررررررررررر شده
امیر
|
United States of America
|
۲۰:۵۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۱
اینکه با برنامه ریزی قبلی مجبور باشیم فقط انگلیسی رو ترویج و تدریس کنیم ، چیز خوبیه؟تنوع انتخاب در تحصیل بقیه زبانها مشکلی داره؟
یا اینکه تو کانادا فارغ التحصيل بشی و توانایی صحبت به زبان انگلیسی نداشته باشی، بنظر شما چه مفهومی داره؟.....
کار ما از انتقاد و پیشنهاد و دفاع از زبان انگلیسی گذشته! بیاد به وضع معیشت مردم و بیکاری و رکود پایان بده... تدریس و ترویج زبان انگلیسی پیشکشش!
رسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۳
ناشناس راس میگه؟! پاکستان و هند به خاطر زبان انگلیسی رشد کرده اند؟!یکی پانک مصرف می کنه و گدا تولید میکنه اون یکی هم مگس و سوسک و فقیر تولید میکنه
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۲
گو..............ایزدی.صراط ومخالفای رییس جمهورروحانی
زعیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۴
زبان گفتی زبانم بند آمد
مرا یاد مگس در هند آمد
گدایانش همه پیژامه پوشند
ز ناداری همه خون می فروشند
فقیرانش همه لبریز دردند
گرفتار مواد و پانک و گردند
همه از لاغری در احتضارند
ز حسرت سر به بالین میگذارند
چنان بی بهره از حق حیاتند
که دایم در پی نان بیاتند
ترا هر کس چنینت خواست ای دوست
بدان او هندی است و هندی از اوست
رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
احسن ! عالیییییییییییییییییییییییییییییی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
افرين
زدي و چشم دكترهاي لندن رفته دكتراي حقوق گرفته زبان انگليسي نادانسته و پرستندگانش را كور كردي !!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۵۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
حرف .... نزن
اقتصاد مقاومتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۳
آیا قبول داریک که هند بعد از اگراشتباه نکنم نلسون ماندلا به هند تبدیل شد هند های خودشون رو از سلطع استعمار پیر راحت کردن و تلاش کردن در اینکه قدرت علمی حرف اول است شکی نیست اما اینکه نسبت به حرف های رهبر جامعه دامت برکاته که از سر دلسوزی است حرف دیگه ای زده بشه این جای تعجب است آقای روحانی میگه 2 درصد بچه ها زبان غیر انگلیسی انتخاب می کنند ما بر روی زبانهای دیگه مثل بان انگلیسی اینقدر تبلیغ کردیم که بخواهیم حالا نتیجه بگیریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نلسون ماندلا مال آفريقاي جنوبي بود اوني كه مال هند بود گاندي بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگر جناب ... به راي مردم احترامي هم مي گذارند ؟
مگر مردم راي ندادند كه ميخواهند يارانه شان را بگيرند ؟
پس چرا راي 98 درصدي مردم را قبول نكرد و در حال قطع يارانه شان است ؟!

اگر مبنا راي دانش آموزان باشد
اكثريت آنان حاضر نيستند كه درسي خارجي داشته باشند !
آيا ايشان حاضر است همه زبانهاي خارجي اي را كه فعلا" در مدارس آموزش داده مي شود . قطع كنند ؟!

پس بايد قبول كرد كه نظر حقوقدان نه حمايت از زبان خارجي و يا انگليسي است
...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۳۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۲
چه عشقی به بمب اتم دارن ایشون آدم لذت می بره وقتی انچنین عشق های خالصی رو در جامعه می بینه
ناشناس
|
United States of America
چه عشقي تو به ذلت و ...... آمريكا و غرب و اسرائيل و آل سعود مي بري ؟!!!

يعني در مقابل هزاران بمب اتمي آمريكا . تو مي خواهي با چماق به مقابله آن بروي ؟!!!

جدا" كه ... در پيش اين مفسداتي هاي مملكت ما . پروفسور هوا و فضاست !!!

ههههههههههههههه
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۲
تا میتونییییییید زور بزنید و .... ولی بشینید و تماشا کنید چطور روز به روز آمار زبان آموزان انتگلیسی بالا میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا سلمان
يك سوال ؟!

بالاخره اين جناب دكتر ... لندن رفته انگليس ديده اي كه كشته مرده زبان آنست.
زبان انگليسي مي داند يا نه ؟!!!

هههههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورت از آمار
همين آمار زبان دانان مقاطع راهنمايي و دبيرستان و دانشگاههاي ايران است كه پس از سالها زورآزمايي با زبان انگليسي . نمي توانند يك جمله انگليسي بلغور كنند ؟!

يا منظورت از دكتر ... زبان داني است كه لندن را ديده و انگليس را شناخته و كشته مرده زبان انگليسي است ولي نمي تواند به آن زبان صحبت كند ؟!

هههههههههههههههههه
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۱
آقا سلمان از کرامات دلده گان زبان انگلیسی همین بس که تا ازشون می پرسی چطورید میگویند اوکی؟! تا بهشون میگی بریم استخر میگن اوکی.تو به همین خوش باش ما هم به عظمت زبان فارسی.باشه سلمان؟!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۲
خنده داره بخدا! از کسانی که لهجه ها و گویش های اقوام ایرانی را به خاطر برتری زبان فارسی تمسخر میکنند نمی توان انتظاری جز برتری زبان انگلیسی بر زبان فارسی داشت.از کسانی که در تشخیص قدمت زبان فرهنگ ساز و تمدن ساز فارسی در برابر زبان خدماتی مصرفی انگلیسی عاجز هستند هیچ چیز بعید نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا يك سوال ؟!

بالاخره اين جناب دكتر ... لندن رفته انگليس ديده اي كه كشته مرده زبان آنست.
زبان انگليسي مي داند يا نه ؟!!!

هههههههههههههههههه
مزدشت
|
Iran (Islamic Republic of)
کسانی که به نحوی جنون آمیز و همراه با رفتارهای سایکوی پد حاد به انگلیسی بلد بودن روحانی ایراد میگیرند از خودشان سوال کنند مگر میشود در کشور انگلیسی زبان دانشگاه بروی و انگلیسی ندانی؟ همین امروز شما بخواهی برای تحصیل به دانشگاهی در انگلیس بروی از شما آیلتس اکادمیک بالای 7 میخواهند تا اجازه داشته برای شروع پشت نیمکت دانشگاه بنشینی . ولی سوال من اینجاست پرفسور ...نژاد که جواب یک سلام ساده را به انگلیسی نمیتوانست بدهد شده الگوی سواد شما انحرافی ها؟ اینه که خنده داره
نعیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۲
سلمان اقا آمار زبان آموزان انگلیسی بالا نمیره آمار تقلید کورکورانه و مصرف آموزه های انگلیسی از قبیل مصرف کالاهای خارجی و تجمل وطلاق بالا میره.
بهادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۱
سلمان چرت میگه
علی
|
Germany
|
۰۹:۳۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۱
اگه زبان انگلیسی خوب نیست چرا خودتان میلیون ها دلار هزینه کرده اید و شبکه ی پرس تی وی به زبان انگلیسی راه انداخته اید؟خب بروید به زبان روسی یا ژاپنی یا کشور دیگری کانال بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۲
آقای کارشناس مسایل همونجور که محمود خان احمدی نژاد گفت لطفا آب رو بریز اونجاتون که میسوزه . شما دارید از اینکه زبان انگلیسی تموم دنیا رو گرفته خودتونو خفه میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا يك سوال ؟!

بالاخره اين جناب دكتر .... لندن رفته انگليس ديده اي كه كشته مرده زبان آنست.
زبان انگليسي مي داند يا نه ؟!!!

هههههههههههههههههه
رسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
افشای مظالم غرب به زبان خودشان با هجوم زبان انگلیسی به فرهنگ پارسی تفاوت دارد.کسی نگفت فرا نگیرید.فرمود از ابتدایی کودکان نا را با عظمت زبان پارسی آشنا سازید تااساتیدی چون زرین کوب و اسلامی ندوشن و نفیسی و آشتیانی و خانلری و دهخدا و صدها استاد دیگر خلق گردند نه عده ای مترجم صرف که از تطبیق زبان بیگانه با زبان پارسی به علت ضعف در فهم ادبیات پارسی عاجز باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
چراهرنظری رافوراسیاسی می کنید.ذانستن زبان های غیرمادری برای هرفردی مهم است.واواویت آموزش هرزبان به میزان فراگیربودن آن بستگی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
موضوع سياسي نشده
بلكه اين .... بوده كه آن را سياسي كرده است
زيرا همانگونه كه مي دانيد و همه همه مي دانند
ايشون با گرفته دكتراي جقوق در لندن . زبان انگليسي را نمي تواند صحبت كند و ما را به شك چگونگي گرفته اين دكترا گرفته است
قبلا" همي نفر ديگر به اسم چاشسكو كه رهبر كمونيست روماني بود . نيز ازين گونه دكتراها گرفته بود كه بعدا" معلوم شد جعلي بوده است و ............. !!!

هههههههههههههههه
رسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
از ایران مهد دلیران پرسیدم چه چیزی آزارت می دهد؟ گفت:از تفاله هایی مثل ناشناس که در من لانه کرده اند.
esmail
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
راستش یاد خبر در اخبار 21 افتادم که اقای زنگنه در یک جلسه ای برای اینکه به زبان انگلیسی سخنرانی کنه یک نفر کنار وپشت صندلیشان کلمهت رابه ایشان میرساند معلوم میشه که به اجبار باید این کار میکرد وگرنه اقای روحانی بر کنارشان میکرد در کل باید بگویم که اولویت زبان وفرهنگ ماست وباید این میراث رو بزرگ وارزشمندش بداریم مابقی زبانها مثل انگلیسی در فرعیات است ونباید همسطح وهمسنگ فارسی به ان نگاه کنیم اگه قرار بود که زبان انگلیسی باعث پیشرفت بشه پس کشور ها افریقایی که بیش از نیمیشون بر زبان انگلیسی مسلط واکثرا به عنوان زبان اولشان است باید جزء کشور های پیشرفته نه استعمار شده مطرح بودند متاسفانه فکر لیبرالی شکل گرفته در جامعه که بخاطر رفتار های اقایان واقازاده ها در جامعه سعی در القای تفکر سرمایداری در بین مردم است منطق و حق و خودباوری رادر جامعه کم رنگ کرده است بنابراین اقایانی که نظر داده اند حتی با تحصیلات بالا اگه کمی در حرفهای اقای ایزدی ویا حتی رهبر نگاه میکردند میدیدن که هیچ کدامشان نهی یادگیری زبان انگلیسی نبوده بلکه بعنوان یک ابزار نه یک اصل مورد نظر مطرح باشد که در ایصورت فرهنگ ما را با تهدید مواجه خواهد کرد متاسفانه نظرات بیشتر بصورت جناحی سیاسی بوده نه از جهت تحلیلی و انصاف
دانش اموخته روابط بین الملل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
اقای ایزدی نسل جدید اساتیدهای حزب اللهی که به همه مقامی رسیدید چرا دوره هاتون رو تو امریکای خون خوار و جنایتکار گذروندید. با چه زبانی تو دانشگاه درس و مشقت رو می نوشتی و گوش می کردی؟؟ !! لطفا بفرمایید نوام چامسکی نظراتش رو به چه زبان میگه تا فردا شما پاشید بیاد تحلیل کنید برای 80 میلیون تو تی وی امریکا فلان نقشه کشید ؟؟؟!!
روزی چند تا باید حتما مقاله های معتبر و تحلیل های معتبر بین المللی به انگلیسی باید بخونید تا بفهمید دنیا دست کیه و چند تا مقاله معتبر علمی به زبان عربی هست؟؟؟!!
وجدانی تو دانشگاه مطالعات جهان به زبان عربی تدریس می کردید یا زبان بیگانه و غربی انگلیسی و اجباری !!!
هنری کیسینجر و چامسکی با زبان عربی حرف میزنه تا شما خوشتون بیاد؟؟؟!
اگر یک عده خودباخته باشن شماها هم خوب فرصت طلبید ...!!
استاد این رشته باید و حتما مستقل باشه تا تحلیل درستی بده نه نوکر این و اون! اسمش هم بزاره .... هر وقت تونستی مستقل زندگی کنی بیا بخود بناز!!!!
صراط اگر اعتبار داری سانسور نکن.
محمد
|
United States of America
|
۲۰:۰۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
هندم شدکشور؟!!!کشوری که جمعیت فقیروبی خانمان چندصدمیلیونی داره وحتی داشتن یک دستشویی براشون ارزوی دست نیافتنی هست شده الگوی ...کشورما.فقط امیدم به رهبر بزرگوار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
h..h...helo mr ubama huw are yoo

قطع کن آقا دیگه بقیش باشه واسه جلسه بعد فعلا بریم به برجام برسیم...!
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
اولا دکتر ... مسلط به زبان انگلیسی هستند.من خودم صد مرتبه از ایشان در تایید مسائل مهم شنیدم که فرمودند"اوکی" این نشون میده که زبان انگلیسی را بلده.دوما طبق تحقیقی که شخصا از دانشگاه لاجرزیان انگلیسی به عمل آوردم مشخص گردید که برای تحصیل در رشته ... به هیچ وجه نیازی به دانستن زبان انگلیسی نیست باید زبان فرانسوی بلد باشی که اشراف ... به زبان فرانسوی هم بارها با گفتن واژه "مرسی" به همگان ثابت شده.پس ییخودی بهانه نگیرید لطفا
روحانی نما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
یادمه وقتی آقای ... از انگلیس به ایران برگشت زیاد اهل تظاهر و فخرفروشی نبودند.همیشه می فرمودند در انگلیس مردم به زبانی صحبت می کنند که انگلیسی نیست.آرزو داشتند روزی به مفامی برسند تا در انگلیس زبان انگلیسی را راه بیاندازند تا مردم انگلیس از آن لذت ببرند.الحمدالله امروز دعای ایشان مستجاب شده و زبان انگلیسی بجز از ایشان همه را به خود مشغول داشته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
كليپ وان دقيقه احمدي نژاد در اينترنت را ببينيد تا كمي به سواد بربخي دكتر ها شك كنيد
رسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
اسماعیل خان اینا قزوینی هستند کاری به ...ندارند؟!