۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

نظر علم‌الهدی درباره طرح امنیت اخلاقی

امام جمعه مشهد گفت: نیروی انتظامی غیرتمند می‌گوید می‌خواهم جلوی ناهنجاری‌ها را بگیرم اما یکی از مسئولین مملکت می‌گوید این کار سرکشی به زندگی مردم است. مگر زندگی مردم در ماشین‌ها وسط خیابان و جلوی زنان و مردان دیگر است؟
کد خبر : ۲۹۷۴۶۲

صراط: آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث، با اشاره به تقارن این ایام با سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: عملکرد پدافندی آیت‌الله مطهری در برابر انحرافات جامعه دینی بسیار مورد توجه بود. ایشان با قلم خود هر مشکلی که در جامعه خفقان آن موقع مشاهده می‌کرد، نشانه می‌گرفت و آن را در نطفه خفه می‌کرد.

به گزارش فارس، وی افزود: تا امروز نوشته‌های این شهید بزرگوار در همه بحران‌ها فریادرس نظام و جامعه ما قرار داشته است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: کتاب‌های شهید مطهری نیاز به بازخوانی دارد. باید مطالب آن روز این معلم با شرایط امروز تطبیق داده شود، چرا که امروز معلم رسالت اصلی‌اش پدافند فرهنگی و اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه را امروز ناهنجاری فرا گرفته است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از دانشگاه‌های تهران طرحی پیاده شده که حراست دانشگاه‌ها از ورود دختران آرایش کرده با وضعیت ناهنجار به دانشگاه جلوگیری می‌کنند. وقتی من اعلام کردم در دانشگاه‌های اینجا همین کار را انجام دهید در جواب به من اعلام کردند ما بعد از خواسته شما این را انجام دادیم اما در همان روز اول یک عده از این دخترهای بی‌حجاب راه افتادند و پلاکارد بلند کردند که روی آن نوشته شده بود آپارتاید جنسی محکوم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: اینکه یک بی‌‌حجاب می‌خواهد خود را ملعبه قرار بدهد این آپارتاید جنسی است نه حجاب.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: پیامبر کرم(ص) پیش‌بینی کردند که چه خواهد شد وضع زمان ما. ایشان فرمودند زمانی که زن‌ها فاسد و جوان‌ها فاسق بشوند و شما امر به معروف و نهی از منکر نکنید، آنگاه کار به جایی خواهد رسید که امر به منکر و نهی از معروف ‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی غیرتمند می‌گوید می‌خواهم جلوی ناهنجاری و فساد داخل خودروها را بگیرم اما یکی از مسئولین عالی رتبه مملکت می‌گوید چرا می‌خواهید این کار را بکنید؟ این کار سرکشی به زندگی مردم است. مگر زندگی مردم در ماشین‌ها وسط خیابان جلوی زنان و مردان دیگر است؟ مگر زندگی مردم وسط پارک‌هاست؟

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش گفت: قبل از انقلاب وقتی بحث اسلام می‌شد بعضی از گروه‌ها می‌گفتند تنها اسلام را قبول داشته و انقلابش را قبول نداریم. جریان‌های سیاسی که چنین عقیده‌ای دارند با منافقین فرقی ندارند. البته شناخت این موضوع بصیرت می‌خواهد و مردم باید این گروه‌ها را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: امام راحل در دوران مبارزه اسلام ناب را با عنوان اسلام انقلابی مطرح می‌کنند. امروز نیز دو اسلام انقلابی و آمریکایی داریم.


نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
ببخشید ایشان چرا به زبان بیگانه صحبت میکنند.آپارتاید یعنی چی؟