۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲

آزادسازی چندین روستا درعراقی+نقشه

نیروهای ارتش عراق با پیشروی در جنوب شهر «فلوجه» توانستند چندین روستا و جاده راهبردی «العامریه - السلام» را آزاد کنند.
کد خبر : ۲۹۷۵۳۶

صراط: در جدیدترین تحولات میدانی،‌ نیروهای عراقی عملیاتی را در حومه جنوبی شهر فلوجه آغاز کرده‌ و موفق شدند علاوه بر آزادسازی چندین روستا، مسیر 12 کیلومتری «العامریه - السلام» را پاکسازی کنند و امنیت را به این جاده راهبردی باز گردانند.

به گزارش فارس، پس از آزادسازی این مسیر ارتباطی، عناصر تروریستی داعش تلاش کردند با 3 خودروی انتحاری مواضع نیروهای عراقی هدف قرار دهند و مجدد این جاده را اشغال کنند که با هوشیاری نیروهای بسیج مردمی این سه خودرو منهدم شد و حملات تروریست‌ها ناکام ماند.

جنگنده‌های ارتش عراق هم در حملاتی، تعدادی از خودروهای زرهی و مخازن سلاح تروریست‌ها رادر این محور منهدم کردند.

نیروهای عراقی همچنین موفق شدند مواضع خود را در روستای «السلام» واقع در غرب «البوغریب» تثبیت کنند و با تسلط بر مرکز پلیس این روستا، به پیشرویها خود ادامه دهند.

آزادسازی چندین روستا درعراقی+نقشه

از سوی دیگر، نیروهای عراقی با باز کردن جبهه جدیدی در غرب شهر فلوجه، به پیشروی‌ها در مسیر «العامریه - شهر تفریحی» ادامه دادند.

از حومه شهر «هیت» در غرب استان الانبار خبر می‌رسد، نیروهای عراقی در حال تثبیت مواضع خود در روستاهای آزاد شده در حد فاصل شهر هیت و منطقه البغدادی هستند.

جنگنده‌های عراقی نیز مواضع تروریست‌ها را در شمال رودخانه «فرات» واقع در حومه منطقه البغدادی و شمال غربی الرمادی به شدت مورد هدف قرار دادند.

شهر فلوجه از آخرین پایگاه‌های عناصر تروریستی داعش در استان الانبار به شمار می‌آید.

با وجود محاصره این شهر توسط نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق، عملیات پاکسازی آن به علت اختلافات سیاسی در عراق و دخالت‌های دولت آمریکا آغاز نشده است.