۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲

دردسر دفترچه خاطرات یک دزد

نوشتن خاطرات دزدی رییس باند راز سرقتهای باندی اش را فاش کرد.
کد خبر : ۲۹۷۷۶۲
صراط: سال گذشته پرونده سرقت های خودروهایی پیش روی دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه 34 قرار گرفت و تیم ویژه ای برای دستگیری عاملان این سرقت ها وارد عمل شدند.ماموران در همان ابتدا پی بردند که دزدان به شیوه میله زنی اقدام به این سرقتها کرده اند و همین کافی بود تا تحقیقات روی دزدان قدیمی این شگرد متمرکز شود.

به گزارش رکنا، تجسس های پلیسی ادامه داشت تااینکه ماموران با اقدامات فنی وپلیسی 2 دزد جوان را که از حرفه ای های سرقت خودرو هستند را دستگیر کردند.این دزدان در همان ابتدا به 4 سرقت خودرو اعتراف کردند واصرار داشتند که سرقت دیگری را انجام نداده اند که پرونده در این مرحله به دادگاه ارجاع شد و 2 متهم به زندان و رد مال محکوم شدند.این پرونده در شعبه دادیار محمود محمدی در ماجرای دیگری تحت بررسی بود تا اینکه وی دستور به بررسی داخل خانه 2 دزد جوان را داد.

کارآگاهان با حضور در خانه 2 دزد حرفه ای به دفترچه خاطراتی رسیدند که رییس باند با ثبت و نوشتن ماجراهای دزدی اش به صورت ناخواسته راز سرقتهایش را فاش کرده بود.

همین سرنخ کافی بود تا 3 همدست دیگر این 2 دزد حرفه ای شناسایی شوند و دادیار شعبه اول دادسرای ویژه سرقت با بررسی این دفترچه خاطرات به 100 سرقت دیگراین باند رسید و رییس باند نیز که دیگر راهی برای پنهان نگه داشتن دزدی هایش نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود.

بنا به این گزارش، اعضای این باند پس از دستگیری برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.