۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

حقوق ماهانه روحانی چقدر است؟

حقوق نمایندگان مجلس حقوق 4 میلیون و 300 هزار تومان است که در نهایت دریافتی آنها حدود 4 میلیون می‌شود؛ که ضریب حقوق نمایندگان 1600 است اما حقوق رئیس جمهور 1800 است یعنی در ماه حدود 6 میلیون حقوق می‌گیرد.
کد خبر : ۲۹۸۲۹۴
صراط: عضو شورای حقوق و دستمزد ضمن بیان این نکته که دولت انگیزه کافی برای ارائه لایحه در این خصوص را ندارد خاطر نشان کرد: 3 سال در دولت یازدهم و یک سال هم از دولت دهم به خاطر ارائه نشدن لایحه، این قانون به صورت متوالی در حال تمدید شدن است و آنچه که به نظر می رسد دولت علاقه ای برای اجرای نظام هماهنگ پرداخت ندارد.

موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس و عضو شورای حقوق و دستمزد در گفت و گو با راه دانا؛ در خصوص انتشار فیش حقوقی چند معاون در بیمه مرکزی که مبلغی چند ده میلیونی به صورت ماهیانه حقوق دریافت کرده اند اظهار داشت: رسیدگی به حقوق کارمندان دولتی بر عهده دولت بوده و اگرچه وزیر اقتصاد این موضوع را اعلام کرده است اما تا کنون گزارشی در این خصوص به مجلس ارائه نشده و شکایتی هم از این مدیران صورت نگرفته است.

وی ضمن انتقاد از تبعیض زیاد میان حقوق ها در کشور و به ویژه کارمندان دولتی اظهار داشت: تمدید قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان که در مجلس تصویب شده است، نیازمند لایحه هایی از سوی دولت است که متاسفانه دولت طی سه سال گذشته نشان داده است که نسبت به این قانون بی توجه بود و برای اجرای آن تعاملی با مجلس نداشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه این قانون 5 ساله و به صورت آزمایشی بوده است اذعان داشت: نظام هماهنگ پرداخت کارکنان حدود 4 سال است که به طور پیوسته تمدید می شود که اگر نماینده ها نسبت به تمدید آن رأی ندهند هم گفته می شود که نمایندگان با دولت همکاری لازم را ندارند.

عضو شورای حقوق و دستمزد ضمن بیان این نکته که دولت انگیزه کافی برای ارائه لایحه در این خصوص را ندارد خاطر نشان کرد: 3 سال در دولت یازدهم و یک سال هم از دولت دهم به خاطر ارائه نشدن لایحه، این قانون به صورت متوالی در حال تمدید شدن است و آنچه که به نظر می رسد دولت علاقه ای برای اجرای نظام هماهنگ پرداخت ندارد.

ثروتی با بیان اینکه پرداخت حقوق شرکت ها و بانک ها از سوی دولت است بیان داشت: دولت برای کارمندان حقوق بگیر خود قانون های متفاوتی در نظر گرفته است؛ برای برخی 30 درصد، برای برخی دیگر 50 درصد و برخی دیگر نیز مانند سایرین افزایش حقوق در نظر گرفته شده است که این موارد را گاهی در هیأت دولت مصوب کرده اند.

وی با انتقاد از سیاست های غیر منسجم دولت در افزایش حقوق‌ها اظهار داشت: دولت در برهه‌ای حقوق اعضای هیئت علمی را دو برابر افزایش داد و در زمانی دیگر حقوق قضات را دو برابر کرد که همین عملکرد او نشان داد قاعده و قانونی برای افزایش حقوق ها ندارد.

عضو شورای حقوق و دستمزد با تأکید بر اینکه دولت مسول اصلی رسیدگی به حقوق چند ده میلیونی معاونان بیمه مرکزی است خاطر نشان کرد: این معاونان تحت عناوین مختلف پاداش هایی دریافت کرده اند که حقوق آنها بالغ بر 50 میلیون رسیده است؛ این در حالی است که طبق قانون بیشترین حقوق مربوط به رئیس جمهور بوده و بایستی حدود 6 میلیون تومان دریافت کند.

عضو کمیسیون تلفیق با تأکید بر اینکه قطعاً دریافت چنین پاداش هایی خلاف قانون بوده تصریح کرد: پاداش های غیر قانونی در حال حاضر در بسیاری از ادارات زیر مجموعه دولت به برخی از کارمندان داده می‌شود که دولت وظیفه دارد با اجرای قانون جلوی این تخلفات را بگیرد.

ثروتی با بیان اینکه روحانی اعلام کرده است حقوقی از دولت دریافت نمی‌کند خاطر نشان کرد: حقوق آقای روحانی از هیئت علمی دانشگاه ها بوده که در حال حاضر هیئت های علمی حدود 15 میلیون در ماه حقوق می‌گیرند.

وی افزود: در سال 83 نظام هماهنگ حقوق تصویب شد که دولت هشتم برای آن لایحه نداد اما دولت دهم لایحه ای برای آن به مجلس آورد که باز هم در نهایت این قانون اجرا نشد؛ از آقای نوبخت پرسیدیم چرا این قانون تا کنون اجرا نشده است که وی جواب داد این موضوع مثل لانه زنبور است و دست زدن به آن همه را به هم می‌ریزد.

عضو شورای حقوق و دستمزد با یادآوری این موضوع که حقوق ها باید بر اساس تورم افزایش پیدا کند خاطرنشان کرد: حتی یک بار هم نشده است که حقوق بر اساس تورم افزایش پیدا کند و یا ضریب شغل و شاغل را به درستی در پرداخت حقوق اعمال کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن انتقاد از حقوق ناهماهنگ کارکنان در کشور گفت: حقوق نمایندگان مجلس حقوق 4 میلیون و 300 هزار تومان است که در نهایت دریافتی آنها حدود 4 میلیون می‌شود؛ که ضریب حقوق نمایندگان 1600 است اما حقوق رئیس جمهور 1800 است یعنی در ماه حدود 6 میلیون حقوق می‌گیرد. معاونین مجلس و معاون رئیس جمهور ضریب حقوقی 1700 دارند؛ اما قطعاً حقوق وزرا و معاونین آنها در این حد نیست و در سطح پاداش ها حقوق های بیشتری دریافت می کنند.

ثروتی در پایان تأکید کرد: دولت باید برای چنین حقوق هایی از بیمه مرکزی توضیح بخواهد و مشخص کند چه پاداش هایی می تواند تا این سطح حقوق یک کارمند را افزایش دهد و چه مدت است که این پاداش ها به کارمندان پرداخت می شود.

اگر با همکاری دولت و مجلس قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان اصلاح و اجرا شود، نارضایتی های حقوقی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و به این صورت دیگر کمتر شاهد تخلفات در دستمزد ها و حقوق ها خواهیم بود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۷
۲
خودتی!!!!!!!!!! بنده با مدرک فوق لیسانس و با 16 سال سابقه سه و نیم میلیون است ان وقت نماینده مجلس چهار تومان... البته کارمند همین را دریافت نمی کند اضافه کار ، حق رفاهی و ... در ضمن لطفا جمع دریافتی های ماهیانه را ذکر کنید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حقوق روحانی هم خیلی بیشتر از 6 میلیون است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر عزیز، شما ماشاء الله وضعتون خوبه! بنده، هیأت علمی رسمی دانشگاه تهران با 14 سال سابقه کار کمتر از سه و نیم می گیرم، البته با مدرک کارشناسی ارشد از اروپا و تحصیل دکتری نانمام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۵
۱
بنده بامدرک لیسانس با 25سال سابقه 20سل هم است مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری هستم حقوق یک ونیم شاید باور نکنید خدایش همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باسلام، اگه مدیر عامل تهران هستی خیلی خالی بندی دادش .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۲
۲
بنده با مدرک فوق لیسانس بیکار هستم و چون هیچ کجا استخدام نمیکنند رویایی میآید این ارقام نجومی زیر خط فقر
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۶
۴
وقتی فیش حقوقی کارمند بیمه 48 میلیون باشه رئیس جمهور 6 میلیون میگیره ؟ واقعا کی باور میکنه؟
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۱
بیایید بررسی فرمایید حقوق مدیران شرکت شا... چقدر است
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۳
۱
یه سوال؟؟؟؟؟
پس نمایندگان عزیز حتی توی شهرهای کوچک این همه پول برای ریخت و پاش و گاهی زبانم لال ........ را از کجا می آورند آیا؟؟؟؟
صراط منتشرش نکنی دیگه نمی خونمت هاااااااااا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱
توروخدا بحث نظام هماهنگ واین همه اجحاف واختلاف حقوقی کارکنان دولت وبخصوص سازمان ثبت احوال که زیرمجموعه وزارت کشوراست ووزارت کشور این سازمان رو قبول نداره پیگیری جدی بکنیدکارکنان سازمان ثبت احوال ضعیف ترین حقوق رو دارن بنده با 12سال سابقه ومدرک لیسانس یک میلیون و800هزارمی گیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۱
باید ...... این مدیران در ملا عام ...
اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۱
کاش سری به شرکت های تابعه بنیاد شهید می زدنند مثلا شرکت سرمایه گذاری ش.... و حقوق مدیر عامل را با حقوق پرسنل شرکت تابعه اش مثلا شرکت فروش...... مقایسه می کردنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۱
من با مدرک فوق دیپلم وسی سال خدمت سال گذشته با حقوق یک و هشتصد بازنشسته شدم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۱
حقوق ی مدیر درپیت خودرو سازی حداقل با مزایا100میلیون چطورممکنه رئیس جمهور ی مملکت با این عظمت 6تومن بگیر مارو چی فرض کردن؟یاحق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۰
حقوق قانونی آنها این است بقیه را به اسم حساب دفتر، ایاب ذهاب، و...دریافت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۱
من یک معلم هستم بماند که پنج سال در منطقه محدوم بطور حق التدریس خدمت کردم با حقوق 30000 هزارتومان ولی متاسفانه حتی سابقه ی کا ر یم هم حساب نشد .جدای از آن هنوز تاالان چهاده سال است که در همان منطقه ی محدوم مشغول به خدمت هستم.همسرم بیست وپنج سال خدمت است تازه در سال 1393 با 3 فرزند توانسته ایم یک اپارتمان آن هم با وام مسکن مهر خریداری کنیم .تو خود بخوان حدیث مفصل ازین مجمل.
عابر پیاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۱
یعنی واقعا فکر می کنید برای کسی که ..... یا ......... میشه و به چیزی به نام رانت اطلاعاتی دسترسی داره اصلا حقوق در حد ماهی 6 تومن که نه، در حد ماهی 60 میلیون تومن هم قابل اعتناست ؟
دو مثال ساده می زنم :
فرض کنید قرار است در جایی از کشور سدی زده شود، اولین جایی که باید تصویب کند هیات دولت است و وزارت نیرو است. کافیست تا قبل از علنی شدن این موضوع زمین هایی که بعدا در حاشیه دریاچه سد قرار می گیرند با قیمت ارزان خریداری شود و بعد از 6 سال، به 30 تا 300 برابر قیمت فروخته شوند. همین مثال را بزنید برای اتوبان، تغییر برخی محدودیت های شهرداری و ...
و مثال دوم اینکه اصولا به این افراد از معافیت های مالیاتی مثل وارد کردن خودرو بدون عوارش و گمرکی به تعداد محدود (مثلا سالی 2 عدد ) یا امتیاز هایی این چنین داده میشود که اینهم اصلا رقمی نیست. یک نمونه اش که بنده خودم به چشم دیدم، اخذ مجوز خصوصی برای یکی از فعالیت های انحصاری دولتی بود ( شبیه به فولاد سازی و ... که از ذکر نام صنعت معذورم چون فقط همین یک شرکت خصوصی در ان هست !) و در قبال آن سهام دارن شدن وزیر ... وقت در آن شرکت !
از این نمونه هم بگیرید و بروید برای مواردی مثل مجوزهای تورهای مسافرتی، حضور در مناقصات و مزایدات دولتی، کسب درجه و گرید برای شرکت ها، واگذاری پروژه های دولتی بدون تشریفات اداری به اقوام و ...

باور کنید اینقدر این موارد در بین مسئولین زیاد است (منظورم همه مسئولین است نه ریاست جمهور، حتی شهرداری ها و ... ) که به یک چیز روتین تبدیل شده و در حال حاضر هرکسی واقعا بخواهد به مدارج بالای قدرت و ثروت برسد هیچ راهی ندارد تکرار می کنم هیچ راهی ندارد مگر به یکی از جریان های اینچنینی پیوند بخورد.

چیزی شبیه به "بزرگ آقا" در سریال شهرزاد !
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۱
خودتی خودتی میفهمی خودتی
مردم رو چی فرض کردین شماها
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۲
کارکنان سازمان محیط زیست از همه سازمانها حقوق کمتر ی می گیرند بنده با 25 سال سابقه و مدرک لیسانس دو میلیون و یک صد می گیرم (بدون در نظر گرفتن مالیات ده درصدی ) همه اش هم بخاطر این است که رییس سازمان و معاونانش و مدیران کل اکثر استانها از نهاد های دیگر می آیند و حقوق خودشان ار از سازمانهایشان با حقوق بالا دریافت می کنند و هیچ توجهی به حقوق کارکنان این سازمان نداردند
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۱
یکی نیست به این نمایندگان محترم بگه اگه دولت تو بحث نظام هماهنگ کوتاهی کرده چرا شما گوش دولتو بعنوان نهاد ناظر بر عملکرد دولت و نماینده قانونی مردم نپیچوندین؟ چرا خودتون پیشنهادی در قالب طرح نمی دین؟ چرا نظارتتون اونقدر ضعیفه که هر کی هر جور دلش می خواد اداره شو میچرخونه و از جیب بیت المال حاتم بخشی می کنه؟ آقاجان شما و امثال شما چه تو جبهه اصولگرا چه تو جبهه اصلاح طلب و حتی مستقل اگه کاری به این کارا نداشتین پس خی.. کردین. والسلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۱
حقوق رئیس جمهور 1800 است یعنی در ماه حدود 6 میلیون حقوق می‌گیرد.
به عنوان جوک سال جوک خوبی مشه. ....
مدیران دون پایه ماهی شش تومن می گیرن ...
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۲
حقوق مدیران وزرات ن... روی مدیران بیمه را سفید میکند . .....!!! درنتیجه مجازاتهای برای متخلف وجود ندارد . وقتی کرباسچی میشود حامی دولت و اصلاح طلبها معلوم است سیاست کرباسچی هم اعمال می شود . بیت المال شده است بیت الحال !!!!
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۱
دوستان عزیز؛ 6 میلیون حقوق پایه هستش، به علاوه 99 مورد مزایا.
جمع کل باید 100 باشد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱
آقایون لازم دارن میفهمید لازم دارن
ما ها که همه در رفاهیم بزارین چهار روز دنیا زندگی کنن ...ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
پش فیشی و سابر مزایایش و عیدی آخرش نگفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
اقا یکی به داد من برسه بعد از 20سال کارکردن هنوز قراردادی هستم مدرک لیسانس هم دارم فقط پارتی ندارم و عضو هیچ گروه و جناحی نیستم حقوقم هم یک میلیون یکصد هزار تومان .
رنجبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
خیلی خوش خیال هستید . کارگران شرکت سنگ اهن مرکزی بافق بین 5 تا 15 میلیون تومان حقوق می گیرند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
بعداز سی سال باز نشسته جهاد کشاورزی در سال 88 با مدرک کارشناسی ارشد چمعا 1850000 تومان حقوق میدهنداین همه اختلاف در پرداخت مبارک است آقای ناشناس رفاه طلب بدان که با همین شندر غاز حقوق 8فرزند با مدرک دکترا وفوق لیسانس سر و سامان دادم بگو تو خوشتری یا من
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
صراط جان ملاک انتخاب نظر ها چگونه تعیین میشود دو نظر در یک زمان یکی فورا درج می شود ودیگری بایگانی نظرات حاوی توهین فاقد محتوا درج میکنید یا سواد ندارید یا بیطرف نیستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۱
اگر قرار باشد يك كارمند ديپلمه سطح زندگي مشابه همتراز خودش قبل از انقلاب را داشته باشد حداقل بايد 9ميليون تومان حقوق داشته باشد،اينكه تبليغ كنيد مردم كمتر بپوشيد،كمتر بخوريد چون ما هم همينطور هستيم ضمن اينكه كسي باور نمي كند ،نشانه ناتواني در اداره كردن امور وپيشرفت دادن كشور است.
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱
من واقعا تعجب می کنم که رئیس جمهور با حقوق ماهی 6 میلیون چجوری هزینه تبلیغات انتخاباتیش رو در میاره. آخه یکی از کانیداهای شهر ما واسه دور اول مجلس 42 میلیارد تومان هزینه کرده بود تازه اونم فقط تو اهواز و حومه، حال ببینید انتخابات ریاست جمهوری که تو کل کشور باید تبلیغات کنه و ستاد بزنه هزینش چقدر میشه. حالا خودتون قضاوت کنید آیا میصرفه برا ماهی 6 تومن؟؟؟؟
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۱
والا بازنشسته اموزش و پرورش هستم حقوقم با عالیه مندی و حق اولاد یک میلیون و سیصد هزار است شما بگین واقعا انصافه
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز