۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
در اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب مطرح شد

حتی یک گام عملی برای تحقق فرامین رهبری در فضای مجازی برداشته نشده

امینی گفت: حدود پنج سال از ایجاد شورای عالی فضای مجازی می‌گذرد اما هیچ اتفاق مشهودی نیفتاده است و حتی یک گام عملی و جامع برای محقق شدن فرامین ایشان برداشته نشده است و ملموس نیست.
کد خبر : ۲۹۸۳۵۹
صراط: منصور امینی رئیس سازمان فضای مجازی سراج در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی و آئین تقدیر از آثار و محصولات برتر جبهه انقلاب گفت: سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور صدها مجموعه فعال در این عرصه و برگزار شد و جناح فرهنگی مومن و انقلابی که 2 سالی است حضرت آقا به صورت ویژه به آن تاکید دارند، برگزار کنندگان نمایشگاه بودند و این اتفاق مبارک در سال ۹۴ و سالهای قبل از آن با هدف حفظ انسجام و هم افزایی فعالین دغدغه مند و انقلابی فضای مجازی و همچنین ارایه محصولات و دستاوردها به عموم جامعه شکل گرفت. که امیدواریم توفیق آن را داشته باشیم که در سال‌های آتی نیز نمایشگاه را برگزار کنیم.

به گزارش سراج24، امینی در ادامه تصریح داشت: خوشبختانه جبهه فرهنگی انقلاب در این نمایشگاه همصدا شدند تا شعارهای انقلاب اسلامی را در این فضا طنین انداز کنند.

وی گفت: چنانچه از ظرفیت های مجموعه های مردم نهاد و فعال در حوزه فضای مجازی، به درستی استفاده شود، این قابلیت وجود دارد که تمام زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و موضوع تولید محتوا و نشر توسط مجموعه های خودجوش مردمی که در این حوزه تخصص دارند اجرا گردد.

رئیس سازمان فضای مجازی مجازی سراج تاکید کرد: کشور ما نیازی ندارد تا به اصطلاح رایج این روزها در دوران پسابرجام از شرکت ها و متخصصان خارجی در حوزه فضای مجازی  استفاده کند. چرا که آنها نخواهند آمد مگر با شروطی که برجام دو و سه را برای ما در پی داشته باشند. آنها بیشتر به دنبال واردات خودروهای پرمصرف آمریکایی، نمایندگی مک‌دونالد و واردات لوازم آرایشی و ... هستند.

امینی گفت: وظیفه حاکمیت و دستگاه های اجرای این است که به دغدغه ها و تدابیر مقام معظم رهبری توجه کنند. حدود پنج سال از ایجاد شورای عالی فضای مجازی می‌گذرد اما هیچ اتفاق مشهودی نیفتاده است و حتی یک گام عملی و جامع برای محقق شدن فرامین ایشان برداشته نشده است و ملموس نیست.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند حرف و سخن ما را به گوش همگان برساند.

وی با اشاره به این که هیچ گونه مدیریت هوشمند و جامعی از سمت دستگاههای مسئول  بر وضعیت فضای مجازی وجود ندارد خاطرنشان کرد: فیلتر کردن سایت ها و بستن این فضا به تنهایی چاره کار نیست چرا که به قول حضرت آقا بستن کار عاقلانه‌ای نیست و به جای فیلتر کردن صرف باید فضای مجازی را مدیریت کرد و بهره برد.

امینی تاکید کرد: اکنون با گذشت، سالها همچنان شاهد کم کاری در حوزه فضای مجازی هستیم. به طور مثال یکی از بندهای ماموریت 10 گانه رهبر انقلاب برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی از این قرار بود: «ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه‌جانبه فرهنگی و نیز ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی جامعه . مسیولین توضیح دهند که فقط همین یک بند چقدر محقق شد؟

وی گفت: در روزهای اخیر یکی از موضوعاتی که در فضای مجازی و شبکه های پیام رسان تلفن همراه به صورت گسترده درج شد، موضوع تعداد شهدا و اسرای مقاومت در خان طومان بود. شاهد این بودیم که چطور در فضای مجازی آشفته در این موضوع عمل شد. اخبار دروغ و ضدو نقیض در این فضا پراکنده شد و البته مانند قبل در همین موضوع نیز دستگاههای مسیول چاره اندیشی و مدیریت هوشمندانه ای را اعمال نکردند.

امینی با اشاره به ضرورت آینده پژوهی در حوزه فضای مجازی اظهار داشت: زمانی که با پدیده‌ ساده ای مانند گستردگی استفاده از یک نرم افزار پیام رسان تلفن همراه مانند تلگرام مواجه میشویم منفعل هستیم چون از قبل پیش بینی آن را نداشته ایم .اگر برای فن آوریهای نوین آینده پژوهی نکنیم در آینده ای نه چندان دور و در مقابل پدیده ای متنوع در این حوزه کاملا منفعل و آشفته عمل خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند حرف و سخن ما را به گوش همگان برساند. متأسفانه امروز دشمن در حال بهره‌برداری از این ظرفیت است و ما در کشور از آن غافل مانده‌ایم.

امینی درباره نامه های حضرت آقا خطاب به جوانان اروپایی گفت: غفلت ما به حدی بود که حضرت آقا خودشان وارد ماجرا شده و  دو نامه به جوانان غربی نوشتند که با پیش بینی استفاده از همین ابزار  بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج در پایان با انتقاد از مسئولانی که خلاف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب موضع‌گیری می‌کنند، گفت: بهتر است مسیولین اجرایی به جای این که به مشاوره‌های غلط برخی از  اطرافیان جاهل یا مغرض عمل کنند و در برابر تدابیر حکیمانه و سخنان گهربار ولی فقیه که نعمتی از جانب خداوند به نظام اسلامی است موضع گیریهای غیر حکیمانه داشته باشند -مانند آنچه در مواجهه با توصیه هوشمندانه ایشان در خصوص انحصارشکنی آموزش زبان انگلیسی مطرح شد-  به دنبال عملی کردن ابلاغیات ایشان لا اقل در خصوص فضای مجازی باشند تا بیش از این کشور دچار خسارت در این حوزه نگردد.
نظرات بینندگان
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
مرگ بر ضد ولایت فقیه. مرگ بر منافق
ناشناس
|
Australia
|
۱۱:۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۰
سازمان فضای مجازی سراج " کی هست یا اصلا چی هست که رییسش کی باشه... هرکسی راه میفته میگه دولت اینطور دولت اونطور ... بابا وقتی یه دولت پیروز انتخابات شد همه چه مخالف چه موافق باهاش همکاری میکنند تو همه دنیا تا موفق باشه
سبحان شاهمرادی اصولگرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
تا زمانیکه روح نفاق در وجود برخی مسئولین است کشور زیان می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
به نظرم خود شما سکان این موضوع را به دست بگیرید و هسته های جبهه مجازی را راه اندازی کنید نظارت کنید بتا به یکنتیجه مطلوب برسید یالااقل در یک جایی بمانیم و بیش از این شاهد ناهنجاریها نباشیم .