۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

گاف ملکه انگلیس؛ چینی ها گستاخند!

دوربین های فیلم برداری کاخ «باکینگهام» تصاویر و صدای ملکه انگلستان را در حال بدگویی کردن از هیات چینی که یک سال پیش در مشایعت رئیس جمهوری این کشور به لندن سفر کرده بود، ضبط کردند.
کد خبر : ۲۹۸۶۰۸
صراط: دوربین های فیلم برداری کاخ «باکینگهام» تصاویر و صدای ملکه انگلستان را در حال بدگویی کردن از هیات چینی که یک سال پیش در مشایعت رئیس جمهوری این کشور به لندن سفر کرده بود، ضبط کردند.

به گزارش گاردین، عصر طلایی مناسبات دوستانه لندن – پکن که از سال گذشته همزمان با سفر «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به انگلستان آغاز شد، ظاهرا بعد از اظهارنظر نسنجیده ملکه «الیزابت» درباره رفتار هیات دیپلماتیک چین در این سفر، کم فروغ شده است.

ماجرا از این قرار است که در جریان جشنی که دیروز سه شنبه در کاخ «باکینگهام» انگلستان برگزار شد، یکی از فیلمبرداران حاضر در صحنه، دقایقی از گفتگوی خصوصی ملکه الیزابت و «لوسی دورسی» یکی از نیروهای بلندپایه پلیس را ضبط کرده است.

در حین معارفه دورسی از وی به عنوان کسی یاد می شود که مسئول برقراری امنیت در زمان سفر رئیس جمهوری چین به لندن بوده است. در کمال ناباوری، ملکه الیزابت به وی می گوید: آه! چه بدشانس بوده ای.

الیزابت به دنبال این جمله حاکی از اظهار تاسف، می افزاید: می دانید، این چینی ها نسبت به «باربارا وود ورد»، اولین سفیر زن انگلستان در چین، هم رفتار خیلی گستاخانه ای داشتند.

جالب آنکه اظهار نظر جنجالی ملکه انگلستان تنها گافِ اخیر دولتمردان انگلیسی نیست. حرف های الیزابت دقیقا همان روزی زده شد که یکی از فیلمبردارن اظهارات «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان را در حال بدگویی کردن از کشورهای نیجریه و افغانستان و در حالی که آنها را فاسد می خواند، ضبط کرد. اظهارات کامرون از این لحاظ غیر حرفه ای تلقی می شود که وی در روز پنجشنبه هفته جاری میزبان رهبران این دو کشور در نشست «مبارزه با فساد» خواهد بود.

مقامات چین هنوز واکنشی به اظهار نظر اخیر ملکه انگلستان نشان نداده اند. «لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در صحبت های امروز خود از ابراز عقیده در این زمینه خودداری کرد و به طور مختصر گفت: سفر سال گذشته جین پینگ به انگلستان بسیار مثبت بود و هر دو طرف تلاش بسیاری برای تحقق آن انجام دادند.

برچسب ها: گاف انگلیس چین صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز