۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
نتیجه عملکرد 3 ساله

چرا روحانی به کاندیدا نشدن ترغیب می‌شود؟/ هراس از شکست در سال 96

"هراس" حامیان دولت از رای نیاوردن روحانی در سال 96 در حال همه گیر شدن است. عملکرد روحانی در این 3 سال به گونه ای بوده که پیش بینی شکست به سراغ آنها آمده.
کد خبر : ۲۹۹۰۳۲
گروه سیاسی صراط - بر اساس یک پیش فرض ذهنی، ریاست جمهوری برای هر فرد پیروزی، 8 سال به طول خواهد انجامید؛ یعنی رای آوری رییس جمهور فعلی در دوره بعد نیز قطعی است؛ با این وجود برخی اصلاح طلبان و حامیان دولت روحانی از مدتی قبل او را به کاندیدا نشدن ترغیب کرده اند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، پیشرو این دسته از حامیان دولت، صادق زیباکلام است. او اسفندماه سال 94 و پس از اجرای توافق هسته ای میان ایران و غرب، نظر خود را این گونه بیان کرد: "من یکی از کسانی هستم که این نظر را مطرح کردم که آقای روحانی اگر اصراری بر این نداشته باشد تا در سال 96 برای دور دوم ریاست‌جمهوری بایستد و به جای کاندیداتوری دوباره در ریاست جمهوری، بگوید من یک رسالتی داشتم و آن بیرون کشیدن کشور از چاه عمیق هسته‌ای بود و آن را هم به خوبی انجام دادم و حالا کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شوم، آن موقع محمدرضا عارف در کنار محمدجواد ظریف می‌توانند مهمترین گزینه‌های مورد حمایت او در ریاست‌جمهور 96 باشند."

زیباکلام کاندیدا نشدن روحانی را "پیش بینی" خود اعلام کرد و حتی همراه شدن عارف با روحانی در سفر به یزد را هم تلویحا نشانه ای از صحت این پیش بینی و نوعی گرا دادن روحانی برای انتخابات 96 قلمداد کرد.

زیباکلام دو ماه بعد پیش بینی خود را تبدیل به "درخواست" کرد و این بار انتقادات جدی تری از روحانی مطرح و "هراس" خود از شکست وی در انتخابات 96 را علنی کرد. او گفت: "بسیاری از روش‌های روحانی مورد تایید بنده نیست. به یاد دارم نخستین سفر استانی ایشان به خوزستان بود. در آن سفر استانی مانند احمدی‌نژاد به توده‌های مردم پیوست و مردم را دنبال خود می‌کشید و وی دست تکان می‌داد. من در آن زمان یادداشتی نوشتم و وی را نصیحت کردم که امور پوپولیستی را کنار بگذارد. باید این‌گونه وارد صحنه 96 شد که آیا روحانی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود یا نه و آیا اصلاح‌طلبان مجددا از وی حمایت خواهند کرد؟ شاید بهتر باشد که روحانی اعلام کند که من رسالتی داشتم به نام برجام که آن را انجام دادم بنابراین در تکلیفی که مردم بر عهده من گذاشتند موفق بودم و دیگر علاقه‌ای به کاندیدا شدن ندارم و شخصی را به مردم معرفی کنند و خود مشغول فعالیت در خبرگان شوند، اگر ایشان چنین برنامه‌ای را اجرایی کنند رئیس‌جمهور‌ساز خواهند شد. روحانی بهتر است یا عارف یا ظریف را به مردم در 96 معرفی کند. اگر این اتفاق بیفتد شانس اصلاح‌طلبان بیشتر می‌شود. البته اگر احمدی‌نژاد نیاید اصلاح‌طلبان در هر صورت پیروز مطلق هستند. ولی اگر احمدی‌نژاد بیاید کار روحانی سخت خواهد بود. البته اگر حمایت هاشمی و اصلاح‌طلبان نباشد که روحانی شکست خواهد خورد ولی با حمایت این افراد هم جای بررسی دارد. احمدی‌نژاد در مرکزیت اقتصاد به روحانی حمله خواهد کرد. احمدی‌نژاد اگر روحانی را محکوم به تسلیم شدن هم بکند رای طبقه متوسط را هم نخواهد داشت. البته احمدی‌نژاد زیر بار هم نخواهد رفت و نخواهد پذیرفت که عملکرد وی منجر به وضعیت بد اقتصادی ایران شده است. احمدی‌نژاد همه‌چیز را پای روحانی خواهد انداخت. احمدی‌نژاد موج به راه خواهد انداخت و آن موج را نباید دست کم گرفت."

چرا روحانی به کاندیدا نشدن ترغیب می‌شود؟/ هراس از شکست در سال 96

با این وجود برخی اصلاح طلبان و حامیان دولت این نظر را نمی پذیرند و حتی برخی از آنها کنار کشیدن روحانی در انتخابات 96 را حتی به رقبای سیاسی نسبت می‌دهند.

راه حل عارف این است که روحانی کاندیدا شود و سه کاندیدای اصولگرا نیز رقیب او شوند تا چه بسا قصه 92 تکرار شده و آرای اصولگرایان بشکند. او گفته "انتظار ما این که از جناح اصولگرا 3 کاندیدای برجسته و خوب به میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وارد شوند."

علی یونسی هم درباره این نظر که روحانی ریاست جمهوری را رها کند و به عضویت در مجلس خبرگان بپردازد گفته است: "به نظر من طرح چنین مسائلی یا ناشیانه است یا خیلی خطرناک. آقای روحانی بسیار باهوش‌تر از این است که وارد این گونه مسائل شود. روحانی با آگاهی، مسئولیتی را پذیرفته و مصمم است که وظیفه ریاست جمهوری را تا آخر که 8 سال است، دنبال کرده و طی کند."

علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت مخالف جدی کنار کشیدن روحانی است و طرح این موضوع را به مخالفان دولت تدبیر و امید نسبت می دهد. او گفته: "عده‌ای می‌خواهند دولت روحانی را وادار به عقب‌نشینی و از اهدافی که مد نظر دارد خسته کنند. به عبارتی درصددند حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 کاندیدا نشود. مخالفان به‌خوبی می‌دانند که اگر بر سر راه دولت روحانی سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی نکنند قطعا وی پیروز انتخابات خواهد شد."

در میان این اظهارنظرها آنچه بیش از همه جلب توجه می کند، "هراس" حامیان دولت از رای نیاوردن روحانی در سال 96 است. این ترس در حالی است که بسیاری از این حامیان دولت چهره شاخصی را هم برای رقابت با روحانی در نظر ندارند اما ظاهرا عملکرد روحانی در همین سه سال به گونه ای بوده که پیش بینی شکست به سراغ آنها آمده؛ در این بین درخواست های برخی اصلاح طلبان از روحانی برای ترمیم کابینه به ویژه تغییر مسئولان اقتصادی را هم می توان در راستای همین "هراس از شکست" ارزیابی کرد.
نظرات بینندگان
یک حرب اللهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹۶
۶۷
انتخابات اسفند .تو دهنی بسیار محکمی بود بر مخالفین هاشمی وروحانی. موسوی .خاتمی .هنوز هم گیج هستید
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
آی گل گفتی .آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اولین بار بعد از انقلاب مجلسی تشکیل میشود که اکثریت آن از طیف دولت نیست و این به معنای شکست سنگین اصلاحات است که بدنبال تصاحب دو سوم کرسی های مجلس بودند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
126 اصولگرا و 116 اصلاح طلب و اعتدالی !! و 45 نفر مستقل به مجلس راه یافتن یعنی اصلاح طلبان شکست و تو دهنی سختی خورده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
موسوی و خاتمی / دیکتاتور واقعی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لعن علی عدوک یا حسین ؛ کروبی و خاتمی و میرحسین
پويا
|
Iran (Islamic Republic of)
هاشمي بايد بشينه روي پشت شما چون معلومه خوب بلديد سواري بدهيد
ناشناس
|
Romania
|
۱۳:۲۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶۴
۳۸
آقا یه سوال خواهشاً جواب درست و دقیق بدین ، مگر نگفتن احمدی نژاد سال 88 ، 24 میلیون رای آورده ؟ پس چرا سال 92 کل آراء رقبای روحانی هم 24 میلیون نشد ؟ یعنی اگر از اینکه در سال 92 ، جلیلی نماینده تفکر احمدی نژاد بود و در یک قدم اونورتر فرض محال رو بر این بگیریم که تمام کسانی که به غیر از روحانی رای دادن طرفدارا احمدی نژاد بودن بازم 6 میلیون رای کمه ، من نمیدونم احمدی نژادی ها با چه اعتماد به نفسی خودشون رو از پیش برنده میدونن ، تو یکی از کامنتهای همین سایت صراط دیدم یکی از طرفداراش نوشته بود احمدی نژاد 45 میلیون رای میاره ، کل مشارکت در سال 92 ، 36 میلیون بود ، یعنی توهمشون تا این اندازه قویه
ناشناس
|
Romania
رای روحانی در سال 92 همان 13 میلیون موسوی بود بعلاوه 5 میلیون رای روستائیان و مردم محروم که با دیدن شخصی که لباس روحانیت برتن دارد به ایشان رای دادند .
و اما سال 96 آراء روحانی با ریزش شدیدی مواجه خواهد شد همانطور که هاشمی رفسنجانی در دور اول ریاست جمهوریش سال 68 تعداد 15 میلیون رای داشت اما در سال 72 به 10 میلیون تقلیل داده شد با این تفاوت که هاشمی آنزمان رقیب جدی نداشت اما روحانی رقیب پر طرفداری همچون دکتر احمدی نژاد دارد .
ناشناس
|
Romania
این بنده خدا ناشناس 14:11 اصلا متوجه نشده که شما چی گفتید.
اما عزیز من شما اول اضافه کنید رای اولی ها رو نسبت به سال 88 بعد تفاوت کل آراء هشتاد و هشت و نود و دو تعداد قهر کنندگان از انتخابات بدست می آید که تنها بخشی از رای دهندگان به میر حسین موسوی بودند
اینجاست که به حقیقتی غیر قابل انکار دست می یابی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۹
۵
هرکس با پرچم مص.. در انتخابات حاضر شود شکست سختی خواهد خورد ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵۹
۳۷
حتی اگر رای آقای روحانی ریزش هم داشته باشه به این معنی نیست که میان به احمدی نژاد رای میدن ،شاید اصلا دیگه در انتخابات شرکت نکنن البته اینها جنگ روانی هست ، من شخصاً اگر بدونم روحانی فقط یک تک رای از جانب من خواهد داشت به ایشون رای میدم و کاری به اینکه پیروز میشه یا نه ندارم ، وظیفه طرفداران روحانی اینه که بدون توجه به جنگهای روانی و نتیجه انتخابات بهش رای بدن ، ما مامور به وظیفه ایم نه نتیجه
ناشناس
|
United States of America
روحانی در سال 96 شکست خواهد خورد زیرا که هیچکدام از وعده هایش را عملی نکرد و 3 سال از فرصت طلایی خودش را صرف برجام کرد که آنهم به گفته خود عراقچی و سیف و صالحی با بدعهدی امریکا مواجه شده و یعنی شکست خورده است .
نسل اسفالت
|
United States of America
حتا اگر فرض کنیم روحانی شکست خورده این شکست را در سه محور باید دید ، اول محور اقتصادی که قطعا همه نارضایتی دارند و میتوان گفت به شکل سیستماتیک طبقه ی متوسط را نابود کرده اند. در بعد توجه به برجام همه میدانیم با توافق کامل مقام معظم ولایت مطلقه ، رهبر فرزانه حضرت آیت الله امام سید علی خامنه ای بوده و البته شاهد کارشکنی و جنگ روانی رسانه های مهوعی مثل همین صراط جهت تخریب برجام بودیم . به اعتقاد من شکست روحانی شکست ........... پس اگر شکست خورده شخص آقای ( ...) شکست خورده و این شکست به معنی نومیدی مردم از بهبود اوضاع خواهد بود و قطعا موجب واگرایی ... شد نه موجب اقبال به مهره های سوخته ای چون احمدک و جلیلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴۲
۶۴
l مرگ بر خاتـ... فتنه گر
88
|
Iran (Islamic Republic of)
همون کسی که بهش مرگ میفرستی رو اگه وجود داشتین کاندید میکردین و شایبه ی تقلب هم نمیبود بیش از 30 میلیون رای می آورد و البته شان ایشون در حال حاضر خیلی خیلی بیشتر از پست ریاست جمهوریه
بی نام و نشان
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا اینا که به این کامنت منفی دادن آیا از خائن و فتنه گر خوششان می آید؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
خاتمی در بهترین حالت 15 الی 20 درصد رای دارد.
منتظرالمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵۹
۳۲
همین که فقط تونست دست دزدا و مختلصین رو از بیت المال کوتاه کنه خیلیه
بقیه پروژه بمونه تا چهار سال بعدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اختلاس یعنی فساد عظیم کرسنت که 50 میلیارد دلار معادل 185 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زده و 2 میلیارد دلار ( 7 هزار میلیارد تومان ) هم که کدخدا غارت کرد و این دو نتیجه دولتهای خاتمی و روحانی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اختلاس صحیح است نه اختلاص !!
البته طرفداران این دولت اکثرا" کم سواد هستند مثل شما !! خخخخخخ.
فائزه
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر مجلس با دولت هم مسیر میشد روحانی به تمام قولاش عمل میکرد چون رو مجلس حساب کرده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به فائزه
چه مجلسی از این بهتر که در عرض 20 دقیقه برجام را تصویب کرد !
اما وقتی وزراء کابینه دولت پیرمردهای بازنشسته هستند انتظاری از این دولت نباید داشت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا ناشناس 14:03 حقیقت کرسنت دیگه مدتها پیش برملا شده.نمی بینی دیگه دلواپس ها حرفی نمی زنند؟فهمیدند گند خودشون بوده.
احمدی نژادی ها اومدند دست گذاشتند روی قرار داد منعقده در زمان دولت اصلاحات به نام نفت ترش و یک طرفه به همش زدند که چی ارزون فروختید. ازطرفی، دیگرمشتری حتی یک سوم قیمت قرارداد منعقده هم براش پیدا نشد و نفتش روی دست دولت احمدی موند که هیچ،طرف قرار داد هم بابت فسخ یک طرفه در دادگاههای بین المللی ازمون شکایت کرد و کلی جریمه شدیم.دولت همه چیز دان احمدی این بود.
سید محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
تازه مجلس رو دست گرفتیم به اصولگراها تیپا زدیم ریاست جمهوری آینده هم که بی هیچ تردیدی باز روحانیه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت روحانی مبلغ 105 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت کرده و پس نداده است یعنی 35 برابر سه هزار میلیارد تومان .
این است تخلف نجومی و بزرگ اقتصادی .
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
من هیچ وقت کارهای دو سال آخر احمدی نژاد رو از یادم نمیبرم ولی انصافا کسایی که اختلاس میگن به اینام فکر کنن
اختلاس 105 هزار میلیاردی در سال 93 94
ماجرای کرسنت
غارت 2 میلیارد دلار
قرارداد های محرمانه نفتی که تمام نفت مملکت فروختن به خارجیا
ثروت عظیم خاندان هاشمی که واقعا بنیانگذار ... تو این مملکت هستن
دکل نفتی که به دست مهاجرانی پسر دولت خاتمی بوده
برجامی که جدای از سیاسی کاری هیچ نتیجه ای نداشته خود سیفم گفت
این دولت تنها 3 سال روی کار بوده و تا الان به اندازه 8 سال قبل اختلاس و افتضاح داشته
تو ور خدا دلتون واسه جونای خودمون بسوزه
جونام دارن تو این بیکاری غرق میشن
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
و به همه ی این ها اضافه کنید عزت و احترام از دست رفته ایرانی ها
ماجرای پاسپورتهای ایرانی برا رفتن به امریکا
ماجرای منا و جعده
تحقیر بی سابقه ایران توسط کشور های عربی
تهدید حمله نظامی به ایران توسط قطر و عربستان و ....
افتضاح تو سازمان همکاری های اسلامی
زبان از همیشه زشت تر امریکایی ها به ایرانی ها و داعما تهمت زدنشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به ناشناس 18:55
یعنی کرسنت هم تقصیر احمدی نژاد است !!! بابا خیلی پررو هستید شماها !!
کرسنت در سال 80 و در دولت اصلاحات توسط زنگنه منعقد شد و خود ایشان تا سال 84 فرصت داشت که قرارداد را اصلاح و اجرایی کند اما نکرد و هر 1000 متر مکعب گاز ایران را به نرخ 5/17 دلار به امارات فروخته بود در حالیکه روسیه هر 1000 متر مکعب گاز را به نرخ 236 دلار میفروشد و اما پرونده کرسنت در دولت قبل داشت مختومه میشد که با برگشت زنگنه به وزارت نفت در سال 92 رای دادگاه لاهه برعلیه ایران برگشت و 18 میلیارد دلار جریمه شدیم و در مجموع با عدم النفع آن 50 میلیارد دلار متضرر شدیم که 60 برابر سه هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زده است پس لطفا"گند دولت خاتمی را گردن دولت قبل نیندازید ( صراط جان لطفا"سریع منتشر کن)
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۶
۲۳
باسلام
جریان اصلاح طلب و اعتدال گرا به خوبی متوجه شده اند که دولت روحانی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم موفق نشده و رکود سنگین بر اقتصاد حاکم شده و به خاطر این است که نظریه پردازان اصلاح طلب همچون صادق زیبا کلام پیشنهاد جایگزینی اقای ظریف را به جای روحانی می دهند.
اما چرا این پیشنهاد به اقای روحانی داده شده؟
اقای زیبا کلام و دوستان به خوبی دریافت کرده اند که دولت در اقتصاد موفق نبوده ومحبوبیت روحانی کاهش یافته . اما اقای زیبا کلام و دوستان رویکرد تنش زدای دولت در روابط خارجی که منجر به توافق هسته ای(برجام) شد را موفقیت بزرگی برای دولت می دانند که در راس این موفقیت اقای ظریف قرار دارد و به خاطر این موفقیت اقای ظریف نزد مردم محبوبیت دارد و می تواند گزینه خوبی برای هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ظریف تاسیسات هسته ای را بتن ریزی کرد اما هیچکدام از تحریمهای بانکی و نفتی و غیره لغو نشد و پولهای بلوکه شده هم آزاد نشد پس ظریف و روحانی هردو سال 96 باید خداحافظی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رکود حاصل برون رفت رفت از تورم رکودی حاصل از دولت قبل بود.تورم رکودی سرطان اقتصاد است که با شیمی درمانی درمان می شود.این شیمی درمانی ابتدا یا تورم را مهار می کند یا رکود را و آن دیگری را تاحدود کمی تشدید می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رکود نتیجه گره زدن چرخ سانتریفیوژها به چرخ اقتصاد بود و البته اتخاذ سیاست انقباض پولی هم در آن بی تاثیر نبود و در دولت قبل رونق اقتصادی داشتیم و رکود نبود .
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۱
۲۵
اگه مردم نمیخواستن بهش رای بدن برای انتخابات مجلس هم به لیست مورد نظرش رای نمیدادن.الکی دلتون رو خوش نکنید.مگه اینکه اینقدر فساد ودزدی از دولت قبل زیاد باشه که از ادامه راه منصرف بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پرداخت حقوق های 47 تا 87 میلیونی به مدیران بیمه ای نشانه فساد اقتصادی در سایر بخش ها نیز میباشد.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
به این میگن حرف حساب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 14:20اون حقوق ها درونش معوقه داشته وگرنه ماهیانه حدود هفت یا هشت میلیون بیشتر نمی گیرند.ضمنا پرداخت ها منطبق با آئین نامه های مصوب سال 1368 هست و چیز جدیدی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پرداخت یارانه ها به مردم را مصیبت عظما می دانند ! اما حقوق های 80 میلیونی به مدیران پرداخت می کنند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به ناشناس 19:03
اگر بر طبق مصوبه سال 68 باشد که دم خروس حقوق های 80 میلیونی و وام های 400 میلیونی از دولت هاشمی بیرون زده که پدرخوانده این دولت است و هرچی بدبختی میکشیم از سیاست های غلط دولت های کارگزاران و اصلاحات است .
منفرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۹
۱۷
با 4 تا پست و نظر در مجازی نمیتونید برای روحانی رأی جمع کنید.لنتخابات اسفند هیچ ربطی به روحانی نداره،در تهران عده ای رای دادن که به موسوی ملعون هم رای داده بودن مهم کل ایرانه که از روحانی حمایت نمیکنه
نسل اسفالت
|
Iran (Islamic Republic of)
منفرد جان ، اولا که میرحسین تاج سر ماست و دیدین که ... احمدی رو آوردین و نابود کرد مملکت رو . نتیجه ی ...... سال 88 جز تباهی برای کشور چیزی نبود . ضمنا انتخابات کل کشور نشون داد کل ایران دیگه شده ... و این ربطی فقط به تهران نداره ، بلا استثنا تمام شهرستان هایی که یه اصولگرا رای آورد فقط فقط و فقط به این خاطر بود که کاندیدای اصلاح طلبی برای رقابت وجود نداشت مردم تو صورت اصولگرایی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بیشترین پروژه های عمرانی و زیربنایی در دولت دکتر احمدی نژاد اجرایی شد و ایشان پرکارترین و پرتلاش ترین رئیس جمهور ایران بودند و مملکت را 50 سال جلو برد و به پیشرفت رساند بعنوان نمونه توسعه صنایع هسته ای و هوافضا و فولاد و سیمان و نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی و غیره .
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۷
۲۳
... روحانی هنوز هم سرف دارد به بعضی ها
عاشق بهار
|
Germany
|
۱۴:۰۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۳
۱۸
شیخ حسن خودش میدونه چه گلی کاشته به اندازه 40 سال زحمات را به باد داد
نسل اسفالت
|
Germany
چه خدماتی تاسیسات هسته ای که میخواست منجر به ساخت بمب بشه رو اسمشو میذاری خدمت؟ من که خدا رو شاکرم تاسیسات هسته ای رو درشو گِل گرفتن . چون ایران کشور زلزله خیزه و استفاده از هسته ای به هر منظور میتونه در این کشور مثل ژاپن به فاجعه بیانجامه زنده باد اوباما و زنده باد رهبر که بزور هم که شده این لکه ی منحوس هسته ای رو از سر کشور ما دور کردن
ناشناس
|
Germany
به نسل آسفالت
حرفهای شما همانند افراد خائن و نادانی در زمان قاجار است که میگفتن نفت را می خواهیم چه کنیم !! یک ماده سیاه و بدبو و چرب است بدهیم به انگلیس ببرد !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۷
۲۱
بی شک روحانی اولین رئیس جمهور 4 ساله ایران خواهد بود انشاءالله .
نسل اسفالت
|
Iran (Islamic Republic of)
ان شا الله یعنی اگر و مگر با اون بی شک که اول جمله ت گفتی تناقض داره که نشون میده خودتم میدونی چرت گفتی و به حرف ...ی خودت هم باور نداری پس جفنگی که خودت هم بهش باور نداری رو منتشر نکن گلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به نسل آسفالت خیابان !!! خخخخ
ما در همه کارها انشاءالله میگوئیم و اعتقاد داریم که اراده خداوند در همه جا حاکم است .
پس انشاءالله روحانی سال 96 رفتنی است .
نسل اسفالت
|
Iran (Islamic Republic of)
اوکی گلم پس با اراده ی خدا بوده که الان روحانی رییس جمهوره دیگه پس تمکین کن خخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۱
۹
ببین آش چقدر شور شده که زیبا کلام از روحانی خواسته که سال 96 کناره گیری کند ! خخخ .
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۹
۱۸
احمدی نژاد اینبار در زنجان خواب را برچشمان روباه پیر حرام خواهد کرد

احمدی نژاد همچنان حداقل 25 میلیون رأی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
البته رأی یه عد ه ........... ..!!!!!!!!!
88
|
Iran (Islamic Republic of)
مثل اینکه هنوز مزه ی ... 88 زیر دهنتونه احمدک در بهترین حالت 3 میلیون رای داره
نسل اسفالت
|
Iran (Islamic Republic of)
والا احمدک با 11 روز خونه نشینیش به رهبر دهن کجی کرد نه روباه پیر . ضمنا روباه پیر تمام مفت خورها و دزدهای اطراف احمدک رو تپوند تو زندون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
انشاءالله دکتر بر می گردد و بساط صاحبان زر و زور و انحصارگران قدرت را جمع می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دیگه رییس دولت نیست که ......!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۹
۱۵
روحانی کارش تموم است .
زیبا کلام هم متوجه این مطلب شده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به همین خیال باش ........ مردم بمیرن دیگه به احمدی و امثال اون رأی نمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۰
۱۹
روحانی بای بای .
نسل اسفالت
|
Iran (Islamic Republic of)
روحانی های های
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۱۲
برجامیان به خواب ببینند اغتشاش
حرص و طمع، بس بی عرضگیست، فاش
یکسال دیگر است، دقایق شمار ما
مزدور را نه مزد ببخشند جز به کاش
ذرات عالم است به تغییر منتظر
مرداب گند خو! تو بگویش که زنده باش
باشد به روزگار که رختش ز نو کند
چرکینه جامه را تو ببو مرغ خورده لاش
سید محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
این شعر بود یا ...؟ بوی لش مرده میداد من نمیدونم این اراجیف چیه صراط منتشر میکنه
سرخوش و خندان
|
Iran (Islamic Republic of)
برو ... بابا
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
این بوی گندهاییه که دولت زده
ای بوی برجامه که از مرداب ...... بلند شده
این بوی دل بهائی پوسیده ائیه که ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۲
۸
......... تحقیرکنندگان ملت ایران قطعا به زباله دانی تاریخ خواهد رفت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۲۵
حتی اگر احمدی نژاد پیروز 96 باشد . آنچه وی دنبال خواهد کرد درعمل خط مشی اصلاح طلبان خواهد بود. یعنی: -
روابط خارجی توسعه می یابد.

- توریست ها به ایران هجوم می آورند.
- زنان به ورزشگاه می روند.

- حجاب آزاد می شود.

-قیافه صدا و سیما عوض می شود.

- فضای آزادی بیان بوجود بهتر خواهد شد.
- تندرو های .... به حاشیه می روند.

- تمام منویات حقوق بشری غرب و آمریکا مو به مو به اجرا گذاشته خواهد شد.

- مجلس خبرگان کاملا در دست اصلاح طلبان خواهد بود.

-
محمد نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
اینها تندرو تر از این حرفها هاستند شاید خیلی امکانات دیگر را بدهند ولی اگر اختلاس و ... وقت گذاشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علی جان! پس انقلاب چه می شود!
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۵
ایشالله بذرپاش و کوچک زاده کاندید میشن سال ۹۶.
هشتاد ملیون رای میارن تا چشم اصلاچیا و اصولیا دربیاد
فقط پایداری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۱
لعنت بی کران خدا بر ... منافق
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۳
۹
فقط منتظر احمدی نژادیم رای بالای 30 میلیون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۳
۴
اشتباه بزرگ روحانی این بود که همه تخم مرغها رو تو سبد برجام گذاشت. چیزی که معلوم نبود و معلوم نیست نهایتش به کجا میرسه. البته امیدوارم اینطور نشه ولی شاید روزگاری هم این دولت رو مثل قضیه گلستان و ترکمنچای به خاطر برجام مورد سرزنش قرار بدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۵
متاسفانه در همین انتخابات مجلس دهم ببینید ۷ نفر به جای کل اصولگرایان تصمیم گرفتند مثل :
آقای حاجی‌بابایی، آقای امیر آبادی، آقای زاهدی، حاج آقای سالک، آقای دکتر قاضی‌زاده، آقای مصری و آقای نقوی‌حسینی

اگر این مدل برای ریاست جمهوری آینده رقم بخورد باید فاتحه اصولگرایی را خواند.
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۸
جوابتون یک جمله است.
خواب دیدید خیر باشه.
ازین حرفا برای انتخابات اسفند هم گفتید بازم از رو نمی روید.
هیچکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۴
۵
روحانی فقط در صورتی در انتخابات 96 پیروز میشه که تنهارقیبش آقای غرضی باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رای من به غرضی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۷
کاهش قیمت نفت و افزایش بیکاری و تعطیلی 60 درصد کارخانجات و افزایش 70 درصدی واردات و افزایش حجم نقدینگی و چاپ پول (پایه پولی) ورکود شدید دستاورد دولت روحانی بوده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۶
این هراس در واقع توهمی است که بیشتر از طرف مخالفان آقای روحانی تبلیغ می شود!!! وگرنه طرفداران واقعی ایشان و به طور کلی جریان اصلاح طلبی همچنان بر مواضع خود پایدار هستند. همه ما مشکلاتی که دولت با آن دست به گریبان است را می دانیم. مسئولیت بخشی از این مشکلات بر عهده خود دولت یازدهم است، بخش دیگر به عملکرد فاجعه بار دولت قبل برمی گردد و بخشی دیگر به کینه توزی های دشمنان نظام ما که آرزوی قلبی شان فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است.
علی
|
Germany
|
۰۷:۳۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۱۰
تحلیل های فرا آبکی صراط...روحانی با آرایی بیشتر از 92 رای خواهد آورد.چهار سال بعدی اش هم ظریف رئیس جمهور خواهد شد و حالا حالاها قدرت دست افراطیون نخواهد افتاد
ناشناس
|
Germany
شورای نگهبان اگر به خاطر مصلحت .... را تایید کند شانس آورده.
روحی
|
-
|
۰۸:۰۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۳
ساده لوحانه است که روی دیگر کشورها حساب باز کنیم در بهترین شرایط اگر دشمن نباشند رقیب هستند .... در میدان رقیب بازی کردن و با برنامه های او پیش رفتن در بهترین شرایط اگر امتیازی هم بدست اید با تلخی و خون دل خوردن همراه است .... روحانی و طیف همفکر او بازی را باخته اند اما بازی انتخابات و سوار شدن بر احساسات مردم و رای های خاموش را هنوز نه .... مرد لیست باز 94 برنامه اش را چیده است و خدایی ناکرده اگر با دشمن و رقیب هماهنگ باشد امسال مردم باید منتظر دهن شیرین کن باشند تا قاعده بازی چیده شده را به هم نزنند
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۰۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۵
چرت و پرت چرا میگی!
مهدی ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۹
با رفتاری که احمدی نژاد در سال آخر ریاستش انجام داد ( استعفای مشایی- قهر 11 روزه- ...- و به شهادت موحدی کرمانی ایستادن جلوی رهبری و ............. ) خیلی از معاندان انقلاب به ایشان رای خواهند داد...
مرگ بر ضد ولایت فقیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آدم 11 روز خانه نشینی کنه بهتره تا بخواهد آقا را خانه نشین کنه !
بعضی ها بدنبال برجام های 2 و 3 و4 و خانه نشین کردن آقا هستند اما هرگز موفق نخواهند شد.
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۱۳
آرزوی یک دوره شدن روحانی رو با خود به جهنم میبری صراط
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
آرزوی دو دوره شدنش رو شما به بهشت ببر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مطمئن باش که یک دوره ای میکنیمش
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۴
به نظر بنده، مجلس خیلی هوای دولت رو داشته. چون با این همه بی ...و بی تدبیری، می بایست ایشان رو عزل می کرد. متاسفانه در این کشور هر آدم بی مسئولیتی وقتی برای یک پست انتخاب شد، هر قدر که خطا داشته باشه بازم تا آخر دوره تعیین شده سر جاش میمونه و انگار هیچ مرجعی ناظر بر کارهای ایشان نیست. بخاطر همین همه دلشون قرصه که وقتی یک کاری رو شروع کردن به اندازه کافی وقت دارن و از عزل شدن و یا بازرسی و ... ترسی ندارن.
پويا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۵
خاتمي و مير حسين دو آ...ل موذي
سید مرتضی وکیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۱
بسم الله الرحمن الرحیم
یک نکته برای دوستانی که مطلب می نویسند /
عزیزان من اینکه ما هی بگوییم دولت احمدی نژاد ،دولت روحانی و یا هر دولت دیگری راه به جایی نخواهیم برد . اگر مبنا و معیار ما اسلام عزیز و با هدایت ولایت مطلقه فقیه باشد نه ولایت آمریکا آنوقت می توانیم تا حدودی قضاوت بهتری نسبت به عمل کرد دولت ها و گروه ها داشته باشیم .
ببینیم چه کسی در زبان دم از ولایت می زند و اسلام و چه کسی نگران قهرو اخم آمریکا و انگلیس و دنیای خود ساخته خود است.
قطعا دیکته نانوشته غلط ندارد . اما گاهی افراد به اشتباه به خود گل می زنند و گاهی افراد خود را عمدا به اشتباه می زنند .
به اعتقاد من اگر بعضی از دولتها اشتباهاتی داشتند و گاهی در بعضی موارد خود را به اشتباه زدند ، آقای روحانی و دولت ایشان به عمد و شاید از سر اعتقاد خود را به اشتباها ت مکرر می زند .
این قضاوت به این بستگی دارد که ما با چه اعتقاد و نگاهی عملکرد ایشان و دیگر افراد را مورد توجه و بررسی قرار دهیم .
اگر با نگاه دست زنندگان اروپایی و آمریکایی باشد نمره ایشان از بیست حد اقل هجده می باشد .
احمد
|
United States of America
|
۱۱:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱۰
من تعجبم چرا خط مشی احمدی نژاد را از روحانی جدا میبینید، بابا احمدی نژاد که بیشتر از روحانی دنبال ارتباط با آمریکا بود و حتما شورای نگهبان اصلا صلاحیتش را تایید نمیکند، باور ندارید خواهید دید، من خودم دو بار به احمدی نژاد رای دادم ولی این بار اگر کاندید شود هرگز، البته روحانی هم هرگز.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۶
روحاني با اين عملكرد سه ساله ضعيفش تو انتخابات 96 فقط راي تهران رو داره كه اكثرا هم اين راي ها مختص بالا شهريها و ثروتمنداست كه درد كل جامعه رو هيچوقت نداشته و ندارن . و فقط فكر خوشگذرونيهاشونن چه بهتر براي اين ها امثال روحاني ، موسوي و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید! پس با این حساب آیا دولت نهم و دهم واقعا به فکر درد جامعه بود؟!!! بله، اگر به راه انداختن کارناوال تبلیغاتی سفر به روستاها و شعارهای قلمبه مبارزه با فساد و آمارهای قلابی و... را در راستای کمک به نیازمندان بدانیم، دولت قبل نمونه ای از شناخت درد جامعه بود!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۵
بنظر ميرسه روحاني بخاطر عملكرد ضعيف در مديريتش در اين سه سال و احمدي نژاد بخاطر گوش ندادن به فرامين رهبر در خصوص رحيم مشائي باعث دلخوري اصول گرايان شده هيچكدومشون راي نميارن حتي كساني كه افكاري شبيه احمدي نژاد دارن مثل جليلي ها يا افكاري شبيه روحاني دارن مثل ظريف و عارف ها
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۱
در هرصورت مردم دنبال گزينه اي هستن كه بيشترين آيتمهاي زير رو داشته باشن :
1-تبعيت قلبي و عملي از رهبر
2- تعامل و رابط بين المللي با تمامي كشورها
3- حفظ اقتدار و عظمت ملي كشور
4- رسيدگي و بهبود اقتصاد كشور
5- كاهش تورم و ركود در كشور
6- تعامل موثر با تمامي جناهاي سياسي كشور و جلوگيري از تنش يا جانبداري از جناحي خاص
7- بهبود رفاه و معيشت مردم و افزايش كار براي جوانان
8- جذب سرمايه گذار خارجي با ايجاد ثبات اقتصادي
9- ايجاد امنيت (سياسي ، فرهنگي و...) آزادي بيان در چارچوب قانون
10- پرهيز از عبور از خط قرمزهاي نظام در تمام مواضع
بقيه رو شما بگيد ....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۰
کشورازچاه عمیق بیرون آمدیااینکه بیشترفرورفت...؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۵۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۲
نزدیک به 19 سال اصلاح طلبان ریاست جمهوری کشور رو به عهده داشتند، تو این مدت چکار کردن برای مردم؟؟؟؟؟؟؟؟
سال 88 هم میخواستن با زور حق ریاست جمهوری رو از احمدی نژاد بگیرن که خوشبختانه موفق نشدند!
مرگ بر قدرت طلبان خیانت کار.
خزعل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۴
امیدوارم خداوند بزرگ طرفداران دولت دروغ وفساد و ممه رو لولو برد رو به صراط مستقیم هدایت فرمایید . آمین
غ الف از ایلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۳
من به احمدی نژاد رای می دهم حتی اگر با کل دنیا قهر بکند ،چون در سیاست داخلی موفق بود
عدالت فارسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۳
با بررسیهای نقطه به نقطه در سطح استان پهناور .... به این نتیجه رسیده ام که روحانی متاسفانه علی رغم روحانی بودنش و جایگاه رفیع روحانیت، نتوانسته دل روستاییان و عشایر را به دست بیاورد. در شهرها هم معضل بیکاری از قبل بسیار بدتر شده. فشار عجیبی روی جوانان این استان وجود دارد.شرکتهای استان مجاور نیز فقط اخراج نیرو می کنند.... امیدواریم دولت روحانی بتواند در فرصت باقیمانده که قطعا یکسال بیشتر نخواهد بود، ان شا الله کاری برای مردم کند. نگاه به درون و حفظ وحدت عامل مهم پیشرفت است.
لبیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۲
دولت روحانی متاسفانه دولتی بی برنامه بوده که طی این 3 سال ضربات جبران ناپذیری بر پیکره کشور و انقلاب وارد کرده از جمله حذف انرژی هسته ای. و از نظر اقتصادی کشور را به زیر خط فقر رسوندند و هرگز بهبود اقتصادی در وضعیت مردم به وجود نیاوردند. چه روحانی کاندید ریاست جمهوری سال آینده شود چه هر کدام از هم کیشان ایشون در هر صورت قطعا شکست سنگینی خواهند خورد. درصد شکست ظریف حتی از روحانی هم شدیدتر خواهد بود
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۲
مشکل کار آقای روحانی برخی وزیران ... و پیر مثل فانی و ... است به نظر من اکثر فرهنگیان بعلت ضعف فانی در وزارت آموزش وپرورش از روحانی رو برگردانند . فرهنگیان تاثیر گذار ترین قشر جامعه هستند اگر روحانی می خواد در 96 موفق باشد باید به جد تحولی در این وزارت ایجاد کند و دل معلمان را بدست آورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۰
کی میخواهد تو رای گیری شرکت کنه مردم اولین چیزی که میبینم سفره وجیه شونه بعد باقی قضایا
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
۱
۰
به نظر من هرکسی رییس جمهور بشه فرقی واسه مردم نمیکنه .چه اختلاص بشه چه نشه چیزی به مردم نمیرسه .خیلی ها از دولت احمدی نژاد ناراضی بودن حالا همون خیلی ها بخاطر یارانه طرفدارش شدن .مردم حقشونو میخوان نه کار با احمدی نژاد دارن نه روحانی نه هیچکس دیگه .تمامیه بحث ها هرج مرج هست و به ضرر خود مردم .پس چه بهتر همه تو یک جبهه حق علیه باطل باشیم .
Kmk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
۰
۲
درود بر روحانی
رئیس جمهور آزادی وامید
شما هم صراط جان
فیلماتو جای دیگه بازی کن
نخ نما شده
رروحانی تا 1400
ه
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز