۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

اروند کوتاه شد!

«اروند» داستان یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس را روایت می‌کند که بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم‌رزمانش روزگار می‌گذراند و ناگهان در همراهی با یک گروه تفحص، اتفاقات تازه‌ای به ذهنش خطور می‌کند.
کد خبر : ۲۹۹۴۷۸
صراط: مهدی داوری تهیه کننده فیلم سینمایی «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی درباره آخرین وضعیت این فیلم به خبرنگار مشرق گفت: پس از حضور فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم را حدود 2 دقیقه کوتاه تر کردیم و ریتم فیلم برای اکران عمومی تندتر شده است.وی افزود: پخش این فیلم سینمایی را موسسه نیمروز فیلم بر عهده دارد و به تازگی برای دریافت پروانه نمایش «اروند» از سوی ارشاد اقدام کرده ایم.

به گزارش مشرق، «اروند» داستان یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس را روایت می‌کند که بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم‌رزمانش روزگار می‌گذراند و ناگهان در همراهی با یک گروه تفحص، اتفاقات تازه‌ای به ذهنش خطور می‌کند.

در دل داستان فیلم سینمایی «اروند» به موضوع شهادت 175 غواص نیز اشاره شده که همین موضوع بر اهمیت هر چه بیشتر فیلم سینمایی «اروند» می‌افزاید.

در این فیلم بازیگرانی از جمله سعيدآقاخانى، طنازطباطبايى، پانته‌آ پناهى‌ها، مهرداد صديقيان، اميد روحانى، حسين سليمانى، كاظم سياحى، اميرحسين قدسى على شادمان، مالك سراج، سينا كرمى، سپهراد فرزامى و ستايش مرادى به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل «اروند» عبارتند از نويسنده و كارگردان: پوريا آذربايجانى، مديرفيلمبردارى: مرتضى غفورى، تدوين: امير اديب‌پرور، صدابردار: محمود خرسند، طراح صحنه و لباس: مهدى موسوى، آهنگساز: كارن همايونفر، طراح گريم: كامران خلج، جلوه‌هاى ويژه ميدانى: محمدرضا شرف‌الدين، جلوه‌هاى ويژه كامپيوترى: امير سحرخيز، منشى صحنه: جمشيد خندان، گروه کارگردانی: پانته‌آ حسينى، مهدى سليمانى منصور، سعيد روشن، مدير تداركات: سهراب دادگستر، عكس: مونا سرتوه، مدیر تبلیغات: ميثم ميرزايى، روابط عمومى: محمدصادق شايسته، مجرى طرح و مديرتوليد: پيمان جعفرى، جانشين تهيه‌کننده: على باذل، مهدی معزی، تهیه‌کننده: مهدی داوری.