۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

آیدا پناهنده جایزه استعداد جوان کن را برد+عکس

آیدا پناهنده در کنار ۲ کارگردان جوان دیگر، دیشب جایزه استعداد جوان امسال را در حاشیه جشنواره کن دریافت کرد.
کد خبر : ۲۹۹۵۹۰
صراط: یکشنبه شب، شب زنان در فستیوال کن بود. برای دومین سال، ستاره‌ها در مراسم شامی شرکت کردند که برنامه «زنان در فیلم» برگزار کرده بود. در این مراسم ساراندون و دیویس جایزه استعداد جوان در فیلم را به آیدا پناهنده، لیلا بوزید کارگردان جوان تونسی و گایا جیجی اهدا کردند.

به گزارش دبلیو‌ دبلیو دی، این مراسم با همکاری فستیوال فیلم ۲۰۱۶ کن برگزار شد تا از سوزان ساراندون و جینا دیویس بازیگر تجلیل کند.

از دیگر مهمانان این مراسم که در برابر کلیسای قرون وسطی فراز ساحل کن برگزار ‌شد می‌توان به کریستن دانست، ژولیت بینوش، ایزابل هوپرت، گائل گارسیا برنال، مدس میکلسن و وینسنت پرز اشاره کرد.

آیدا پناهنده جایزه استعداد جوان کن را برد+عکس

آیدا پناهنده متولد ۱۳۵۸ کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. وی دارای مدرک کارشناسی در رشته فیلمبرداری و کارشناسی‌ارشد در رشته سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی چندین فیلم کوتاه داستانی، مستند، ویدیویی و تله فیلم را در کارنامه دارد. «ناهید» اولین ساخته بلند سینمایی او به شمار می‌رود.

به گزارش مهر، در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، «ناهید» اولین فیلم بلند سینمایی پناهنده در بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین جشنواره کن به نمایش درآمد و این فیلم در جشنواره کن و در بخش نوعی نگاه برنده جایزه آینده نویدبخش شد.