۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

آماری از پرطرفدارترین نام‌ها در ایران

رئیس سازمان ثبت‌ احوال گفت: نام فاطمه در ایران و میان ایرانیان خارج از کشور بیشترین فراوانی را در بین نام خانم‌ها دارد و در بین اسامی آقایان نیز امیرعلی در صدر نام‌ها است.
کد خبر : ۳۰۱۱۱۸

صراط: علیرضا آوایی ظهر امروز در حاشیه نشست با استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایران پرطرفدارترین نام فاطمه و امیرعلی است هرچند میا ایرانیان خارج از کشور نیز در بین نام خانم‌ها، فاطمه در صدر است و در مجموع ایرانیان علاقه زیادی به انتخاب نام ائمه دارند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد کارت ملی هوشمند در کشور نیز بیان کرد: تا نیمه نخست سال گذشته زیر 3 میلیون کارت هوشمند ملی صادر شد و در همان زمان تصمیم گرفتیم تا این روند را تسریع کنیم.

آوایی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته 7 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر شد و در حال حاضر این رقم به 7 میلیون و 800 هزار کارت رسیده و بنا داریم تا پایان سال 15 میلیون کارت ملی هوشمند صادر کنیم.

رئیس سازمان ثبت‌ احوال تصریح کرد: امیدوار هستیم با این روندی که انجام می‌دهیم کار صدور کارت ملی هوشمند را تا سه سال آینده به اتمام برسانیم.

وی در ارتباط با شناسنامه‌های مکانیزه هم بیان داشت: در حال حاضر 15 میلیون شناسنامه مکانیزه صادرشده که این شناسنامه‌ها از ضریب امنیتی بالایی برخوردار هستند.

آوایی در ارتباط با آمار طلاق در کشور هم خاطرنشان کرد: سال گذشته آمار طلاق به نسبت سال قبل از آن افزایش نداشته هرچند وضعیت مطلوبی در این زمینه نداریم و امیدواریم طلاق کنترل شود.

معاون وزیر کشور بیان کرد: در سال گذشته یک‌ میلیون و 500 هزار نفر در ایران متولد شدند.