۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵

افتتاح 6 تصفیه‌خانه تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:در سال جاری 10 تا 12 مدل در بخش آب و فاضلاب انجام گرفته و پیش‌بینی کرده‌ایم که امسال 6 تصفیه‌خانه آب را به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر : ۳۰۱۱۵۳
صراط: محمد پرورش در حاشیه مانور مدیریت سیلاب تهران در خصوص اینکه آیا احتمال افت فشار آب در برخی از مناطق تهران در فصل تابستان وجود دارد یا خیر، گفت: خوش‌بختانه امسال به دلیل بارش‌های مناسب، وضعیت آب سطحی تهران، وضعیت پایدار و خوبی است و در تأمین آب مشکل خاصی وجود ندارد.
 
به گزارش میزان، وی افزود: از 15 تیرماه که پیک مصرف آب است، مصرف آب به روزانه 3 میلیون و 200 هزار مترمکعب تا 3 میلیون و 400 هزار مترمکعب می‌رسد، بنابراین از مردم تقاضا داریم که در روزهای گرم سال بحث مصرف بهینه آب و پیک‌زدایی را جدی بگیرند.
 
پرورش خاطرنشان کرد: اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند و در روزهای اوج گرما و اوج مصرف، صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار ندهند، شاید به صورت موردی در برخی از مناطق تهران افت فشار داشته باشند.
 
وی تأکید کرد: اینکه برنامه خاصی برای افت فشار و یا هر برنامه دیگری از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران وجود داشته باشد، این موضوع را تأیید نمی‌کنم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در سال جاری 10 تا 12 مدل در بخش آب و فاضلاب انجام گرفته و پیش‌بینی کرده‌ایم که امسال 6 تصفیه‌خانه آب را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: در خصوص برنامه شرکت فرانسوی (سوئز) که قرار بود در رابطه با آب بدون درآمد در شهر تهران فعالیت کند، باید بگویم که پیش‌نویس قرارداد در حال آماده شده است.  
 
پرورش افزود:‌در این پروژه قرار نیست به طور مستقیم به شرکت فرانسوی پولی پرداخت شود، بلکه قرار است آنها آب بدون درآمد را از 23 درصد به 15 درصد برسانند، بنابراین چون حجم کار بالاست، این قرارداد به صورت ریز دنبال می‌شود.
 
پرورش افزود: شرکت فرانسوی سوئز قرار است در منطقه یک تهران که 2 میلیون نفر جمعیت دارد، اقداماتی را برای کاهش آب بدون درآمد انجام دهند، بنابراین در اولین اقدام، بین مناطق کنتورگذاری شده تا ببینیم که چقدر آب به منطقه یک باید تزریق شود.
 
وی ادامه داد: پس اگر قرار است این تفاهم‌نامه به مرحله قرارداد برسد، باید مدلی را اجرا کنیم که از مابه‌التفاوت پرت آب، سرمایه‌گذاری این شرکت به فرانسوی‌ها بازگردانده شود.