۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳

جوان‌فکر ۹ خرداد محاکمه می‌شود

علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس دولت دهم و سه خبرنگار پیشین روزنامه ایران، ساعت ۱۱ صبح روز نهم خرداد در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری محاکمه می‌شوند.
کد خبر : ۳۰۱۱۷۸
صراط: هفتم دی سال 9گذشته بود که دادگاه رسیدگی به پرونده جوانفکر و سه خبرنگار پیشین روزنامه ایران با شکایت دادستانی تهران به اتهام تمرد در برابر ماموران قضایی و انتظامی در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار شد.

به گزارش تسنیم، پس از برگزاری جلسه نخست، قاضی حیدری به کیفرخواست صادره ایرادات گرفت و پرونده برای رفع ایرادات و نواقص مدنظر دادگاه به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بازگشت تا به سؤالات پاسخ داده شود.

شعبه بازپرسی پس از انجام بررسی‌های لازم و رفع نواقص مورد نظر قاضی، پرونده را دوباره به شعبه دادگاه بازگردانده و ساعت 11 روز نهم خرداد(یکشنبه هفته آینده) برای برگزاری جلسه بعدی تعیین شده است.  
 
جوانفکر در پایان جلسه قبلی به خبرنگاران گفته بود: تابع قانون هستم و از قانون تمرد نمی‌کنم. هر بار هم که احضار کنند، احترام گذاشته و حضور می‌یابیم. امیدواریم قاضی با بررسی ادله ما حکم عادلانه‌ای را صادر کند. ضمن اینکه هر حکمی بدهند، تبعیت می‌کنیم.