۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

۳۰درصد «ماه گرفتگی» فیلم‌برداری شد

مرتضی غفوری گفت: در شرایط فعلی مشغول به فیلمبرداری فیلم سینمایی «ماه گرفتگی»‌ به کارگردانی مسعوداطیابی هستم و تا به این لحظه ۳۰درصد از فیلمبرداری انجام شده است.
کد خبر : ۳۰۱۲۳۴
صراط: مرتضی غفوری مدیر فیلمبرداری فیلم‌هایی چون «گینس»‌،‌ «خنده‌های آتوسا» و «چند متر مکعب عشق» در گفت‌وگو با فارس، درباره اینکه در حال حاضر مشغول به چه کاری است،‌گفت: در شرایط فعلی مشغول به فیلمبرداری فیلم سینمایی «ماه گرفتگی»‌ به کارگردانی مسعود اطیابی هستم و تا به این لحظه 30 درصد از فیلمبرداری انجام شده است و اگر همه چیز طبق روال پیش برود نزدیک به دو هفته دیگر این فیلم سینمایی فیلمبرداری‌اش به پایان می‌رسد.

این فیلمبردار در ادامه گفت:‌ شخصا جزو آن دسته از مدیران فیلمبرداری هستم که دوست دارم کارهای تازه‌ای را انجام دهم مانند برخی از همکارانم نیستم که بگویم فقط به دنبال کار کردن در آثاری هستم که تنها هنری هستند.اگر نگاهی به رزومه کاریمان کنید، متوجه می‌شوید که در هر نوع ژانر و گونه‌ای که در سینمای ما وجود داشته است و به من پیشنهاد شده فعالیت داشته‌ام.

وی در ادامه افزود: علاقه دارم کارهایی را که تا به این لحظه انجام نداده‌ام تجربه کنم اما کیفیت فیلمنامه نیز برایم بسیار اهمیت دارد. سال گذشته مشغول به فیلمبرداری کاری به کارگردانی سیاوش اسدی بودم به نام «سال تحویل» که متأسفانه متوقف شد اما فضا و شرایط آن اثر برای آنچه که یک فیلمبردار نیاز دارد بسیار مناسب بود. به نطرم اگر آن را من انجام می‌دادم در کارنامه خودم فکر می‌کنم یکی از بهترین‌ها می‌شد.

غفوری در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از بازیگران هستند که نظر فیلمبردار را برای پذیرفتن یک اثر سینمایی می‌پرسند،‌گفت:‌از آنجایی که یک فیلمبردار زمانی که فیلمنامه را می‌خواند آن را به صورت تصویری در ذهن خود مجسم می‌کند، مثلاً‌ نور،‌ صحنه،‌رنگ‌ها و حتی حرکت دوربین را در ذهن خود بازسازی می‌کند به این جهت شاید این فرد یک از بهترین افرادی باشد که بتوان از آن مشورت گرفت.

او همچنین گفت: متأسفانه به جهت اینکه بیشترین فیلم‌های سینمایی در خانه ساخته می‌شود، یک فیلمبردار کمتر فضاهای مختلف را تجربه می‌کند. اگر یک اثر پُر لوکیشن‌ باشد کار فیلمبردار آن هم بهتر دیده می‌شود.

مدیر فیلمبردرای فیلم سینمایی «بی‌تابی بیتا»‌ و «من مادر هستم»‌،‌عنوان کرد:‌ شاید باورتان نشود اما گاهاً یک فیلمنامه را که می‌خوانم تقریباً یک روز و یا نصف آن روز از زمانم را به خود اختصاص می‌دهد. به دلیل اینکه باید تمام موارد را در ذهنم تجسم کنم و بعد از اینکه مرا راضی کرد، رزومه کارگردان برایم بسیار اهمیت دارد و اگر لازم باشد باید نمونه کارهایش را ببینم با خودش وارد مصاحبه شوم و باید ببینم تا چه اندازه‌ای می‌توانیم حرف‌های یکدیگر را بفهمیم.

فیلمنامه «ماه گرفتگی» توسط مهدی آذرپندار به نگارش در‌آمده و روایتگر داستانی معمایی در بستر حوادث سال 88 است که اگر این فیلم به جشنواره فیلم فجر برسد می‌تواند یکی از آثار پرسر‌و‌صدای سی و پنجمین جشنواره فیلم باشد.