۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

ماجرای رهاکردن یک بیمار درمحوطه بیمارستان

واکنش رئیس بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان به فیلم رهاسازی یک بیمار در محوطه این بیمارستان که توسط یک از شهروندخبرنگار برای ما ارسال شده است.
کد خبر : ۳۰۱۲۷۱
صراط: شهروندخبرنگار ما فیلمی از رها شدن یک بیمار در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان برای ما ارسال و عنوان کرده است که این عمل به دلیل ناتوانی بیمار در پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی بیمارستان اتفاق افتاده است.

موسی نصرالله‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده سیرجان و رییس بیمارستان امام رضا(ع) در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در مورد فیلمی که اخیراً در فضای مجازی درباره بیماری رها شده در محوطه بیمارستان پخش شده، اظهار کرد: این بیمار در تاریخ 26 اردیبهشت ماه توسط یکی از آشنایان بیمار به بیمارستان آورده شده که با کاهش سطح هوشیاری، ضعف و بی‌حالی همراه بوده و در بیمارستان بستری شده است.

وی تصریح کرد: پس از پذیرش و بستری بیمار، اقدامات درمانی و مشاوره‌های لازم برای وی انجام شد و حال عمومی بیمار بهبود پیدا کرد و به دنبال آن در تاریخ 1 خرداد با دستور پزشک معالج ترخیص شد.

نصرالله‌پور با اشاره به اینکه بیمار دچار اعتیاد است، افزود: با پیگیری‌های مددکاری تمام هزینه‌های بیمار با بیمه سلامت رایگان شد، اما مدت 5 روز است که به دنبال خانواده و اقوام وی هستیم و متاسفانه تا به این لحظه کسی مسئولیت وی را بر عهده نگرفته است.

وی با بیان اینکه این بیمار در چند نوبت گذشته در بیمارستان بستری شده و خدمات درمانی را بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای دریافت کرده، گفت:  با پیگیری‌های مددکار اجتماعی بیمارستان از بهزیستی و کمیته امداد به دلیل بی‌خانمانی وی از پذیرش بیمار به علت اعتیاد خودداری کرده چرا که  طبق قوانین آن‌ها به افراد معتاد پذیرش نمی‌دهند.

رییس بیمارستان امام رضا تصریح کرد: مددکاری و مدیریت بیمارستان با تماس با تلفن موجود تاکنون موفق نشدند با اقوام بیمار صحبت کنند.

وی با بیان اینکه فیلم منتشر شده مربوط به سوم خرداد ماه سال جاریست، اظهار کرد: این بیمار اکنون در بخش داخلی بستری است و این فیلم خارج از محوطه بیمارسانی نیست که بیمار برای کشیدن سیگار در فضای آزاد در جلوی بخش داخلی بوده است.

لازم به ذکر است به محض دریافت فیلمی از درمان این بیمار، به این گزارش اضافه خواهد شد.

گفتنی است چهره این بیمار به دلیل رعایت استانداردهای رسانه‌ای نمایش داده نمی‌شود.