۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

رکوردیک ایرانی با دوچرخه آبی-خاکی+تصاویر

یک ایرانی ساکن هلند توانست با یک دوچرخه آبی خاکی اقیانوس اطلس را طی کند.
کد خبر : ۳۰۱۳۱۳
صراط: یک ایرانی ساکن هلند توانست با یک دوچرخه آبی خاکی اقیانوس اطلس را طی کند.

به گزارش  وبسایت "گیزمگ،" ابراهیم همت نیا، یک ماجراجوی ایرانی ساکن هلند در سال 2014 پیش از آغاز سفرش به دور دنیا گفت: "تنها یک سیاره وجود دارد و اگر عاقلانه از آن استفاده نکنیم، آن را از دست داده ایم." وی قصد داشت با استفاده از یک دوچرخه آبی-خاکی دور دنیا را طی کند. نام این دوچرخه "ملانی" است و قابلیت حرکت روی آب و خشکی را دارد. همت نیا با این دوچرخه تاکنون اقیانوس اطلس را طی کرده است و توانسته رکورد جهانی گینس را برای "طولانی ترین سفر با دوچرخه آبی-خاکی" از آن خود کند.

این دوچرخه 6 متر طول و 1.4 متر عرض دارد. داخل آن کابین خلبان، کابین خواب و همچنین محفظه ای برای ذخیره مواد غذایی و دیگر تجهیزات ضروری وجود دارد. این دوچرخه در خشکی با 4 چرخ کار می کند و زمانی که وارد آب می شود چرخ های آن با فشار یک کلید حذف می شود.

سفر دور دنیای همت نیا از 22 نوامبر 2014 (1 آذر 93) از شهر داکار – پایتخت سنگال -- آغاز شد. وی به تنهایی اقیانوس اطلس را طی کرد و 68 روز بعد به شهر "سائوپائولو" در برزیل رسید. با وجود اینکه بیشتر مسافت آن را دریایی طی کرد، مجبور بود حدود 70 کیلومتر را از ساحل برزیل به سمت شهر سائوپائولو روی خشکی طی کند.

پس از آن وی به هلند بازگشت تا هزینه ادامه سفرش را با فروش یک کتاب از داستان سفرهایش تأمین کند. گفته می شود ماجراجویی وی ممکن است بیش از 5 سال به طول بیانجامد. این دوچرخه برای نخستین بار با همکاری دو شرکت کشتی سازی و دوچرخه سواری طراحی شده است.