۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

شناسایی یک گونه خزنده در البرز

مدیرکل محیط زیست استان البرز از شناسایی یک گونه خزنده ناشناخته در البرز خبر داد و گفت: نخستین مدرسه طبیعت کشور در استان البرز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : ۳۰۱۳۲۶
صراط: حسین محمدی ظهر امروز در حاشیه همایش تنوع زیستی که در مجموعه کردان ساوجبلاغ هم اکنون نیز در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران حاضر شد و از مشاهده یک گونه خزنده ناشناخته در این استان خبر داد.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد: استان البرز دارای تنوع جانوری بسیاری است که تاکنون بسیاری از آنها شناخته شده‌اند و طی روزهای گذشته نیز محیط بانان در ارتفاعات این استان یک گونه خزنده را شناسایی کردند که این گونه خزنده برای نخستین بار در استان البرز مشاهده شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه هم اکنون نیز مراجع زیست محیطی در حال نامگذاری این گونه خزنده هستند،‌ تأکید کرد: حفظ و نگهداری این گونه‌های جانوری که می‌تواند اهمیت بسیاری را برای محیط زیست داشته باشد در اولویت قرار دارد.

محمدی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های در دست انجام این سازمان در استان اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون پروژه تکثیر و بهره‌برداری از مارهای سمی را در استان البرز در دست اقدام داریم.

*80 غار در استان البرز شناسایی شده است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وجود 80 غار در استان البرز اشاره کرد و گفت: حفاظت از این غارها و لزوم شناسایی آنها نیز در دستور کار است و برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
 
*نخستین مدرسه طبیعت کشور در البرز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به راه‌اندازی مدرسه طبیعت کشور در این استان اشاره کرد و بیان داشت: با تمهیدات اندیشیده شده این مدرسه در آینده نزدیک در البرز راه‌اندازی می‌شود.

محمدی افزود: در این راستا و با توجه به اینکه در پارک وحش کردان جانوران ارزشمندی وجود دارد لذا این مدرسه نیز در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های ارسال شده تالاب صالحیه نظرآباد نیز پرآب شده است، افزود: با پرآب شدن این تالاب نیز 160 گونه پرنده نیز در این تالاب شناسایی شدند که بسیار چشمگیر است.