۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

"هرم لوور" پاریس ناپدید شد! +عکس

یک شعبده باز فرانسوی به نام "جی آر"، "هرم لوور" پاریس از مهمترین نمادهای فرانسه را ناپدید کرد.
کد خبر : ۳۰۱۳۲۹
صراط: یک شعبده باز فرانسوی به نام "جی آر"، "هرم لوور" پاریس از مهمترین نمادهای فرانسه را ناپدید کرد.

به گزارش العالم، سایت روزنامه "القدس العربی" لندن، هرم لوور از مهترین آثار و نمادهای شهر پاریس است و گردشگرانی که از موزه مشهور لوور دیدن می کنند حتما سری هم به آنجا می زنند. این هرم یک سازه شیشه ای است که در مساحتی گسترده در میان ساختمانهای کهن این موزه ساخته شده است.

القدس العربی نوشت: این شعبده باز در پاسخ به درخواست مدیریت موزه لوور، ایده غیب کردن این هرم را با مهارت هر چه تمامتر برای مدت یک ماه کامل به مرحله اجرا درآورد. در اجرای این ایده، اگر فرد در زاویه خاصی از محیط اطراف هرم بایستد، (آن را نمی بیند). اما از سایر زوایا، هرم با تصویر بزرگی از موزه لوور نمایان می شود.



اسرار این ایده حتی برای مدیران لوور که تقاضای چنین ایده ای را داده اند مخفی است. این شعبده باز، چنین پروژه هایی را به این شرط قبول می کند که کسی در جزئیات اجرای آن دخالت نکند.

"جی آر" می گوید که عاشق هرم لوور است و آن را در اوج زیبایی می داند اما معتقد است "ای. ام. پای" معمار آن نتوانسته این اثر را آنگونه که باید و شاید بنا کند او می خواسته این هرم را طوری بنا کند که در محیط اطرافش چنان ادغام شود که تقریبا قابل دید نباشد. و اکنون وی با اجرای طرح غیب کردن هرم، در واقع آرزوی معمارش را بر آورده کرده است.

جی آر قرار است طی روزهای جمعه و شنبه و یک شنبه 27، 28 و 9 مه جاری، در نشستی در سالن بزرگ "اودیتوریوم" در موزه لوور، از اسرار غیب کردن این هرم پرده بردارد. در این نشست، هنرمندان و ادبای بزرگی از فرانسه حضور خواهند یافت.

این پدیده تا پایان ژوئن آینده ادامه خواهد داشت.