۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

واکنش وزارت ورزش به اتفاقات MMA

مدیرکل دفتر امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با فیلم منتشر شده در فضای مجازی از بانوی کاراته‌کایی که در یک رینگ قفسه‌ای در حال رقابت با یک حریف ارمنستانی است، گفت: وزارت ورزش و جوانان پیگیر این قضیه است و با خاطیان آن برخورد خواهد کرد.
کد خبر : ۳۰۱۳۳۷
صراط: مدیرکل دفتر امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با فیلم منتشر شده در فضای مجازی از بانوی کاراته‌کایی که در یک رینگ قفسه‌ای در حال رقابت با یک حریف ارمنستانی است، گفت: وزارت ورزش و جوانان پیگیر این قضیه است و با خاطیان آن برخورد خواهد کرد.

پروین کرملو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فیلم منتشر شده از بانوی کاراته‌کایی که در مسابقه‌های آزاد تحت عنوان MMA در حال رقابت با یک کاراته‌کا ارمنستانی است، اظهار کرد: از نظر وزارت ورزش هر ورزشی که به بانوان آسیب برساند، ممنوع است و وزارتخانه اجازه حضور بانوان را در رقابت‌هایی که به صورت آزاد در یک محوطه شیشه‌ای و یا رینگی که همانند قفس برگزار می‌شود، از نظر فنی و هم از لحاظ ملاحظات فرهنگی، شایسته حضور بانوان نمی‌داند.

وی افزود: بانوان ما تاکنون سابقه فعالیت در چنین رشته‌ای را نداشتند و از سوی وزارت ورزش و جوانان مجوزی برای شرکت بانوان در این گونه‌ رقابت‌ها که به بانوان آسیب برساند، به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ نشده است.

کرملو در رابطه با وضعیت بانوان از لحاظ مدال‌آوری در المپیک ریو خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌هایی که وزارت ورزش و جوانان از بانوان ورزشکار المپیکی بویژه تیراندازان و تکواندوکاران در این دوره از بازی‌های المپیک داشته، ما امیدواریم که در این دو رشته نسبت به دوره قبل صاحب مدال شویم. البته با رشد صعودی که بانوان ما در این دوره از جهت کسب سهمیه نسبت به لندن داشتند، ما یقین داریم که در ریو شرایط بهتری را از نظر مدال‌آ‌وری خواهیم داشت. زیرا اگر در دوره‌های قبل ما تنها امید به کسب سهمیه داشتیم، در این دوره نگاهی فراتر از کسب سهمیه داریم و بیشتر به دنبال مدال‌آوری بانوان خود در المپیک هستیم.

او در پایان با اشاره به نگاه متوازن وزارت ورزش و جوانان از لحاظ تخصیص اعتبارات به بخش بانوان خاطرنشان کرد: اگر در گذشته سهم کمتری از اعتبارات به بانوان اختصاص داده می‌شد و مردان از سهم بیشتری برای حضور در بازی‌های المپیک برخوردار بودند، در این دوره بویژه در برنامه ششم توسعه نگاه متوازنی به توزیع اعتبارات بین زنان و مردان شده و ما یقین داریم با این نگاه متوازن شاهد رشد و توسعه ورزش بانوان در تمام عرصه‌های بین‌المللی، جهانی و المپیک خواهیم بود.