۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
مدیر عامل سابق شرکت نفت ایتالیا:

عربستان در حال غرق شدن است

مدیر عامل سابق شرکت نفت ایتالیا (انی) با تشبیه عربستان به یک کشتی در حال غرق شدن، گفت: عربستان سعودی درگیری موجی از مشکلات است و نمی دانم که آیا آهسته آهسته در حال غرق شدن است و یا بسرعت!
کد خبر : ۳۰۱۳۷۹
صراط: 'پائولو اسکارونی' مدیر سابق انی و معاون بانک 'روتشیلد' انگلستان در مصاحبه ای با 'رادیو 24 ' ایتالیا در پاسخ به این سوال که آیا او با کاهش رتبه اعتباری عربستان سعودی توسط آژانس رتبه سنجی مودیز موافق است، یا نه گفت: بله من هم موافقم؛ زیرا امروز عربستان درگیر موجی از مشکلات است، از جنگ با یمن که هنوز پایان نیافته تا قیمت نفت که بطور بسیار سریعی سقوط کرده و منجر شده تا برای اولین بار در میان اعضای خانواده حاکم، صدای مخالفت به گوش برسد. این کشور ثابت کرد که قادر به مدیریت جنگ های منطقه هم نیست.

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به این سوال که 'آیا تشکیل صندوق سرمایه گذاری دولتی توسط عربستان که یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری دولتی در جهان خواهد بود، می تواند برای ایتالیا یک فرصت تلقی شود'، افزود: ' فکر نمی کنم که این برای ایتالیا فرصتی محسوب شود، شاید برای برخی از سرمایه گذاران و یا برای برخی از بانک های سرمایه گذاری که در زمینه بازار اوراق بهادار فعالیت می کنند یک فرصت باشد.

' البته این هم جای سوال دارد، زیرا باید ببینیم آیا قانون کشور عربستان اجازه می دهد که صندوقی که تا به امروز جزو دارایی دولت محسوب می شد به بخش خصوصی واگذار شود. به هر حال ورود شرکت نفت عربستان، آرامکو (Aramco) به بازار بورس برای ایتالیا یک فرصتی محسوب نمی شود'.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز