۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

مذاکرات تجار ایرانی و روس در مسکو

روز سه شنبه و چهارشنبه مورخ 24 و 25 ماه می هتل رادیسون مسکو میزبان تاجران و فعالان اقتصادی روس و ایرانی بود.
کد خبر : ۳۰۱۳۸۰
صراط: این همایش با حضور دکتر مرتضی شهیدزاده- رئیس بانک کشاورزوی ایران، هیاتی متشکل از اعضای اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از فعالان اقتصادی و تاجران ایرانی و روس برکزار گردید. این همایش فرصت بسیار خوبی برای مذاکرات مستقیم و شناسایی فرصتهای تجارت میان دو کشور بود، اگرچه طرف روس در این گردهمایی حضور بسیار پرنگ تری نسبت به ایران داشت.

به گزارش اسپوتنیک، فعالان اقتصادی در حوزه‌های مواد غذایی وکشاورزی، ساختمان، حمل و نقل، بیمه و بانک‌داری و گردشگری و… در این نشست مشترک حضور یافته اند.

همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه در حالی در مسکو برگزار که حسن مرتجی- مدیر برگزاری این همایش به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: من چندین سال است که در زمینه برگزاری کنفرانسهای تجاری در کشورهای روسیه و سی آی اس فعالیت دارم، و باید اعتراف کنم که امروز تعداد شرکتها کنندگان به ویژه از سوی طرف روس غیرقابل انتظار بود. هدف ما افزایش توسعه صادرات محصولات غیر نفتی ایران و افزایش نقش ایران در تامین نیازهای روسیه این کشور همسایه و بزرگ ایران، همچنین سایر مشترکات دو کشور در حوزه تجارت می باشد. در این همایش بخش خصوصی دو کشور حضور پررنگتری نسبت به بخش دولتی داشتند و همین امر سرآغاز فصل نوینی در همکاری‌های دوجانبه خواهد بود. در تلاش هستیم تا در ماه اکتبر نیز مجدد چنین فروم تجاری را در آستاراخان برگزار نماییم.