۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲

قلعه نویی: از درون گریه کردم

سرمربی تراکتورسازی گفت:به عنوان برادر بزرگ تر می گویم کاش محرم آن حرف ها را نمی زد.
کد خبر : ۳۰۱۴۳۸

صراط: امیر قلعه نویی در گفت وگو با کاپ، درباره پایان فصل تراکتورسازی با حذف از آسیا اظهار داشت: قبل از هرچیز باید حلالیت بطلبم از همه کسانی که در کنارشان کار کرده ام، طرفداران، بازیکنان، اصحاب رسانه، نیروی انتظامی، هیات فوتبال و دوستانی که در هتل پارس به آنها زحمت داده ام. به ویژه مدیرعامل آقای اسطویی و دکتر حمزه زاده. ضمنا  به بچه های تیم هم گفتم که اگر در این مدت حرفی زدم و یا تشری زدم برای منافع تیم بودهاست.

وی ادامه داد:ما فرازونشیب های زیادی راداشتیم و اتفاقات فراوانی را به چشم دیدیم. به عنوان بزرگ تر تیم باید از همه  این عزیزان حلالیت بطلبم. عزت و ذلت دست خداست. خیلی ها جام می آورند اما در دل مردم نیستند. ما حذف شدیم اما خدا عزت داد. خیلی ها هم هستند که برای گرفتن یک  جام هزار ادا و اصول در می آورند. اما ما به لطف خدا با آنکه دیروز حذف شدیم اما 80هزار تماشاگر 10 دقیقه تیم را تشویق کردند و مردم تبریز در خیابان ها چنان شادی می کردند که خستگی از تن من خارج شد. رفتار مردم تبریز باعث شد تا من از درون گریه کنم. چند ماه قبل وقتی تراکتورسازی به من پیشنهاد همکاری داد خانمم به من گفت امیر برو شاید این امتحان الهی باشد تا بتوانی ذهنیت مردم را عوض کنی و آنها بدانند که قضاوت اشتباهی درباره تو کرده اند. خداوند به من عزت داد و ممنون و شاکر او هستم.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه گفت: من تراکتورسازی را با مطالعه انتخاب کردم این تیم پتانسیل خوبی داشت. اگر در ابتدای راه عده ای به خاطر منافع شخصی شان راه ما را ناهموار نمی کردند و آرامش بیشتری داشتیم شرایط مان بسیار بهتر می شد. تیمی که در رتبه 11 و 12 جدول بود امروز به اینجا رسیده است و از این بابت خدا را شاکرم. ضمنا باید از هیات مدیره و مدیرعامل محترم  عباسی نهایت تشکر را داشته باشم. که در این مدت تلاش بسیاری کردند. البته ما یک سری مشکلات هم داشتیم اگر بعد از بازی با استقلال تهران به بچه های تیم پرداختی داشتیم از نظر ذهنی آمادگی بیشتری پیدا می کردند اما با این حال از عباسی ممنون هستم خیلی مواقع برنامه های ما عوض می شد و همین تغییر برنامه بار مالی را روی دوش باشگاه می گذاشت. این چهار، پنج ماه که در کنار  عباسی، نصیری و ذوالفقاری کار کردم جزو دوران خوب مربیگری ام بود. ما اگر با یکسری شیطنت ها از بیرون تیم روبه رو نمی شدیم و یک جایی بدشانسی نمی آوردیم و گل های بچگانه نمی خوردیم در لیگ برتر و جام باشگاه آسیا شرایط بسیار بهتری داشتیم.

وی در پاسخ به این شایعه که او با عباسی مدیرعامل باشگاه اختلاف دارد بیان داشت: اصلا اینگونه نبوده است عده ای برای رسیدن به منافع خود دست به هر کاری می زنند. بنده عباسی را رختکن بغل  کردم و همدیگر را بوسیدیم.

قلعه نویی در پاسخ به این سوال که آیا کارش را در تبریز ادامه می دهد خاطرنشان کرد: بنده صراحتا اعلام می کنم که با همه وجود دوست دارم بمانم شما صدایم را هم ضبط کنید. اما بحث این است که کاری که سه شنبه طرفداران تراکتورسازی کردند و من را شرمنده خودشان ساخته اند در تاریخ ثبت شد و مسوولیت ما را صدبرابر سنگین تر کرد لذا اگر قرا راست بمانم باید تیمی درست کنم که جوابگوی خواسته های این مردم باشد. البته بنده خواسته های معقول دارم که اگر انجام شود کارم را ادامه می دهم.

سرمربی تراکتورسازی افزود:باید ببینیم چه  اتفاقاتی می افتد. فعلا جلسه ای نداشته ایم ولی برنامه ای نوشته ام که اگر باشگاه بنده را بخواهد طبق آن برنامه جلو می رویم.تا ابتدای هفته آینده صبر می کنیم تا ببینیم چه  اتفاقاتی می افتداصلا شاید هیات مدیره و مدیرعامل من را نخواهد. اگر آنها هم من را نخواهند می روم و برای کسی که سرمربی تراکتورسازی می شود آرزوی موفقیت می کنم.

وی درباره خواسته های خود تصریح کرد: خواسته های من در بازیکن و امکانات خلاصه می شود. باید نفراتی که می خواهیم حفظ شوند و ضمنا نفرات مورد نظرمان جذب شوند.

سرمربی تراکتورسازی در جواب به این سوال که با توجه به مذاکرات دیگر باشگاه ها با ستاره های تراکتورسازی نگرانی ندارد، گفت: خیلی نگران هستم به هرحال مسوولان باید تعیین و تکلیف کنند. ما باید آنهایی که دلشان با تیم است را حفظ کنیم. زیرا برخی از بازیکنان ما اسم شان با تراکتورسازی اجیر شده و در این تیم خواهند ماند. عده ای هم که قراردادشان به پایان رسیده مذاکره کنند تا در صورت توافق در تیم بمانند. البته در این چند روزه یکسری کم لطفی ها هم شده است به نظر من با توجه به اینکه زمان برای نقل و انتقالات زیاد است ای کاش برخی افراد اجازه می دادند دیدار تراکتورسازی در جام باشگاه ها به پایان می رسید و بعد با بازیکنان ما مذاکره می کردند. شنبه یا یکشنبه تکلیف خود من مشخص می شود و سپس لیستی که تهیه کردم را به باشگاه می دهم.

قلعه نویی درباره احتمال جدایی بازیکنانی چون بختیار رحمانی و ... گفت: ما تا سه شنبه درگیر مسابقات بودیم در حال حاضر هم کار من تمام شده و در تراکتورسازی مسوولیتی ندارم  ابتدا باید صبر کنیم تا ببینیم وضعیت خودمان چه می شود و بعد ازآن درباره بازیکنان صحبت کنیم.

وی درباره این بحث محمد نوری جزو گزینه های حضور در تراکتورسازی است گفت: بنده محمد نوری را از وقتی در هما بود می شناختم و همان موقع صحبت هایی کردیم تا به استقلال بیاید محمدقول داد و قرار شد شنبه روزی با ما قرارداد ببندد اما در هر صورت به سپاهان رفت. در تیم ملی هم جزو 23 بازیکن من بود و به کارش اعتقاد دارم. اگر قسمت شود او را کنار خود خواهیم داشت. زیرا هم پسر خوبی است و هم فوتبالش را دوست دارم.

قلعه نویی درباره احتمال حضور حنیف عمران زاده در تراکتورسازی نیز بیان داشت: حنیف را قلبا دوست دارم چون بچه بامعرفتی است و دل و زبانش یکی است حنیف مثل بعضی ها نقاب روی صورتش ندارد. زمانی که من در استقلال بودم بهترین دوران حنیف بود و حتی گل های زیادی را به ثمر رساند اما متاسفانه در اردوی ترکیه مصدوم شد و هم  تیم ضربه خورد و هم من. اگر آن سال حنیف آسیب نمی دید شرایط استقلال خیلی فرق می کرد. با این حال بنده سعی می کنم بازیکنانی که در تیم های دیگر هستند فعلا مدنظر قرار ندهم.

سرمربی تراکتورسازی پیرامون این بحث که گفته می شد دوست دارد استقلال به قهرمانی جام  حذفی برسد تا تراکتورسازی سهمیه آسیایی بگیرد، تاکید کرد: درباره سهمیه باید بگویم هرچه خواست خدا باشد همان می شود. اما باور کنید تنها چیزی که به آن فکر نمی کنم فینال جام حذفی است و که چه تیمی قهرمان شود.  حالا ما اگر به آسیا نرویم چه اتفاقی می افتد ماباید تیمی بسازیم که جوابگوی خواسته های طرفداران مان باشد.

قلعه نویی درباره حذف تراکتورسازی از لیگ قهرمان گفت: ما با اتفاقات ناخواسته ای روبه رو شدیم و سه شنبه  در آخرین لحظات خالد شفیعی گفت که نمی تواند بازی کند و ما مجبور شدیم سینا عشوری را به خط دفاع ببریم. این تغییرات ناگهانی به تیم ما لطمه زد اما با این حال فوتبالی بازی کردیم که دوست و دشمن از آن لذت بردند. شب گذشته بالای 200 ، 300 اس ام اس داشتم و آدم های بزرگی به من زنگ زدند حتی از خارج کشور ما انشاالله باید تیمی درست کنیم که در هر بازی اینگونه باشد. روز  گذشته اگر جابه جایی اجباری در خط دفاع پیش نمی آمد و آن گل را نمی خوردیم می توانستیم صعود کنیم نبود شجاع خلیل زاده هم به ما لطمه زد ضمن اینکه در دو بازی سه پنالتی ما  گرفته نشد.

وی درباره محرم نویدکیا و صحبت هایی که در برنامه 90  انجام داده بود گفت: من آن برنامه را نمی بینم حتی یک دقیقه اش را اما شنیده ام که محرم صحبت هایی کرده است اولا به عنوان برادر می گویم که ای کاش آن حرف ها را نمی زد. محرم سمبل بازی های سپاهان است اگر با من مشورت می کرد به او می گفتم که آن حرف ها را نزند. خود من امیر قلعه نویی اگر بخواهم درباره خیلی ها در این فوتبال حرف بزنم دو هزار صفحه مطلب می شود اما همه چیز را به خدا واگذار کرده ام. به نظرم محرم هم باید حرف هایش را در دلش نگه می داشت. البته در آن دو سالی که با محرم در سپاهان کار کردم جز اخلاف و معرفت چیزی از او ندیده ام. محرم جوانی اش را برای سپاهان گذاشته است و در اصفهان او را دوست دارند او  همیشه کمترین پول را گرفته است. با این حال معتقدم او باید تحت هر شرایطی احترام مربی اش را نگه دارد.

قلعه نویی افزود: به نظر من محرم نویدکیا باید در سپاهان که تیم خودش است بماند اما  اگر بنده در تراکتور باشم و او راغب باشد از حضورش در تراکتورسازی استقبال می کنم. ما در این مملکت نخبه کشی می کنیم و به نظر من نباید کاری کنند که این بازیکن بزرگ از سپاهان جدا شود ولی باز هم می گویم اگر تصمیم قطعی اش را گرفت و جدا شد درب های تراکتورسازی به روی او باز است.

سرمربی تراکتورسازی درباره برخی صحبت ها مبنی بر مذاکرات باشگاه های استقلال خوزستان وسپاهان با وی بیان داشت: پیشنهادی به من نشده و همینجا جا دارد به آقای عبدالله ویسی دو تبریک بگویم یکی قهرمانی در لیگ برتر با استقلال خوزستان و دیگری به خاطر مسوولیت جدیدی که در سپاهان برعهده گرفته است.

وی در پایان درباره کادر فنی اش برای فصل آینده گفت: اگر قرار به ادامه همکاری باشد با همین کادر ادامه می دهیم زیرا همکاران بنده تلاش بسیاری کردند که جا دارد از آنها تشکر کنم.