۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

نصرالله: پایان عمر داعش نزدیک است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این که دولت کنونی آمریکا برای باقی ماندن در قدرت نیازمند دستاوردهای خارجی است، تأکید کرد که پایان عمر گروهک تروریستی داعش نزدیک است.
کد خبر : ۳۰۱۴۴۹
نصرالله: پایان عمر داعش نزدیک است
صراط: دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این که دولت کنونی آمریکا برای باقی ماندن در قدرت نیازمند دستاوردهای خارجی است، تأکید کرد که پایان عمر گروهک تروریستی داعش نزدیک است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم شانزدهمین سالگرد عید مقاومت و آزادسازی در میدان شهید سید عباس الموسوی در شهرک "نبی الشیت" با اشاره به افزایش انفجارهای ناشی از خودروهای بمب‌گذاری شده که آخرین مورد آن در جبله و طرطوس صورت گرفت، گفت: هر کس به منطقه ما و مناطق نزدیک آن نگاه کند، به این واقعیت می‌رسد که باید با احتیاط و مسئولیت‌پذیری با مرحله کنونی برخورد کرد.

سید حسن نصرالله با بیان این که اوضاع این منطقه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متشنج‌تر می شود، گفت: دولت کنونی آمریکا برای باقی ماندن در عرصه قدرت نیازمند دستاوردهای خارجی است.

وی افزود: رویدادهای عراق و سوریه از پیروزی و نزدیک شدن پایان عمر گروهک تروریستی داعش بشارت می‌دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه خاطرنشان کرد که باید تلاش ویژه و مضاعف در منطقه بقاع برای جلوگیری از افزایش متشنج شدن اوضاع صورت گیرد و نباید منطقه بقاع وارد عرصه انتقام‌گیری شود.

وی با اشاره به این که همه روستاهای منطقه بقاع باید پیام اهالی عرسال که در صندوق‌های اخذ رای ریخته شد را دریابند، تاکید کرد: ما برای دور نگه‌داشتن لبنان از پیامدهای های اوضاع متشنج منطقه، باید به منطق گفت‌وگو و مذاکره پایبند باشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که "ما باید اقدام های دشمن صهیونیستی را درکشورمان به یاد آوریم"، از مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی به عنوان پایه و اساس حزب‌الله یاد کرد که هیچ گاه تغییر نخواهد کرد.

به گزارش العالم، سید حسن نصرالله در شانزدهمین سالگرد پیروزی حزب‌الله بر رژیم اشغالگر قدس خواستار مبدل شدن این روز به یک عید ملی فراگیر شد.

وی با اشاره به این که "در چنین روزی در سال 2000 این پیروزی را به همگان تقدیم کردیم و هیچ گاه این پیروزی را منحصر به خود ندانستیم"، خاطرنشان کرد: ما در چنین روزهایی باید مرحله آزادسازی را به یاد آوریم و علل و عوامل شکست سنگین صهیونیست ها و مبدل شدن ارتش صهیونیست از یک ارتش شکست ناپذیر به یک ارتش گریخته از لبنان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

اسرائیل دشمن واقعی و اساسی است

وی گفت: ما باید اقدامات دشمن صهیونیست را در کشورمان از زمان شکل‌گیری تا به امروز و کشتارها و اشغال سرزمین و بازداشت‌ها و جنگ های متعددش را علیه کشورمان و از بین رفتن تاسیسات زیربنایی لبنان و آواره شدن مردم در کشورمان را به یاد آوریم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما باید به یاد آوریم که اسرائیل دشمن واقعی و اساسی است و به عنوان دشمن و بزرگ‌ترین تهدید باقی خواهد ماند که در کمین لبنان و فلسطین و منطقه نشسته است؛ در حالی که برخی می خواهند او را به یک دوست و هم‌پیمان تبدیل کنند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: ما باید به یاد آوریم که اگر فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها نبود هیچ سرزمینی آزاد نمی‌شد و امنیت در لبنان تحقق نمی‌یافت. ملت ما در لبنان همانند فلسطین ایمان دارد که به عقب راندن دشمن تنها با یک مقاومت فراگیر در تمامی ابعاد نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن امکان‌پذیر است و مقاومت در دورانی که در آن عدم یاری اعراب به درازا خواهد کشید، همچنان پایه و اساس رویکرد باقی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: باید به یاد داشته باشیم که هنوز بخشی از سرزمین ما در اشغال است و شماری از جوانان ما مفقودالاثر هستند. پیکر برخی از شهدای ما هنوز در دست اسرائیل است. علاوه بر این لبنان وظیفه دارد برای تعیین وضعیت دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده تلاش کند و این وظیفه قانونی و اخلاقی ماست.

وی با تاکید بر این که محور مقاومت هرگز شکست نخواهد خورد و پیروز می‌شود، افزود: برخی طرف‌ها باید از توطئه علیه مقاومت دست بردارند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید براین که "پرچم فلسطین به زودی به اهتزار درخواهد آمد"، خطاب به فلسطینی ها یادآور شد: از همه کسانی که می خواهند اسرائیل را به دوست تبدیل کنند بر حذر باشید. بدون شک تنها راه رهایی شما مقاومت شماست.

وی افزود: معادله ارتش، ملت و مقاومت امروز مانند محور مقاومت هدف قرار گرفته است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک دولت می توانیم از کشور خود حمایت کنیم و هرگونه خطر تجاوزگری را از آن دفع نماییم و با هر چالشی مقابله کنیم. ما به هیچ تضمینی از خارج نیازی نداریم.

وی با بیان اینکه مقاومت پایه و اساس حزب‌الله است، تاکید کرد: اگر جانفشانی‌های مقاومت نبود، امروز لبنان از نعمت امنیت و آسایش و آزادی برخوردار نمی‌بود.

سید حسن نصرالله همچنین ابراز امیدواری کرد که برخی جناح‌ها خصومت سیاسی را کنار گذاشته و به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی در مواضع خود تجدیدنظر کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی از سخنان خود همچنین با تبریک عید مقاومت و سالروز ولادت امام عصر (عج) از تمامی لبنانی‌ها خواست تا با این مناسبت به عنوان یک روز کاملا ملی و با این پیروزی به عنوان یک پیروزی برای همگان برخورد کنند.

نصرالله با تاکید بر این که پیروزی به دست آمده حاصل فداکاری‌های عظیم جنبش‌ها، احزاب، گروه‌ها، شهدا و ملت صبور و مقاوم بوده است، گفت: پیروزی سال 2000 به فضل خداوند حاصل مقاومت ملت ما و اقدامات و صبر آنهاست و آنچه روی داد، در واقع تحقق وعده الهی به مبارزان و فداکاران و صابران بوده است.

وی افزود: ما در لبنان اعم از مقاومت و ارتش و نیروهای امنیتی و ملت می توانیم از کشورمان دفاع کنیم. کشورمان را حمایت کنیم و می توانیم کشورمان را سربلند کنیم و با تمام تهدیدها و چالش‌ها مقابله کنیم.

دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر اهمیت انتقال معنا و مفهوم این پیروزی و این ثروت ملی به نسل جوان برای حال و آینده کشورش، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا تمام معانی والای مقاومت در ذهن نسل جوان رسوخ پیدا کند.

نصرالله بیان کرد: اگر مقاومت نبود در جنوب لبنان شاهد انتخابات اخیر شورای شهر نبودیم؛ همچنان که سال های مدیدی شاهد آن نبودیم و شاهد بودیم که چگونه این انتخابات در جنوب لبنان در فضای امن برگزار شد در حالی که پیش از این جنوب لبنان از سوی دشمن اسراییلی مورد تجاوز و حمله قرار می گرفت.