۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

اولین نقاشی های دیواری کانادا+تصاویر

نقاشی های دیواری کانادا برای اولین بار درسال1999 تاریخ این کشور را به تصویر می کشند.
کد خبر : ۳۰۱۴۵۳
صراط: نقاشی های دیواری کانادا برای اولین بار درسال1999 تاریخ این کشور را به تصویر می کشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نقاشی‌های دیواری شهر کبک کانادا،اولین نقاشی هایی بود که درسال 1999تکمیل شد،   بااینکه سبک جدیدی به حساب می آید و تاریخچه‌ی شهر و ساکنان آن را به تصویر می‌کشند،  به یکی از میراث هنری و فرهنگی شهر تبدیل شده‌اند.این آثار در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ به منظور گرامیداشت تاریخ چهارصدساله‌ی این شهر، اجرا شده‌اند.

این نقاشی ها در کنار کاخ سلطنتی روی دیوار Soumande House در خیابان نتردام واقع شده است. این نقاشی ۴۲۰ مترمربعی  شخصیت‌های مهم شهر از جمله ساموئل دو شامپلن (کاشف فرانسوی و بنیان‌گذار شهر کبک)، ماری گویار، لرد دوفرین و فلیکس لکلر به تاریخ این شهر را با به تصویر کشیدند.

تعدادی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های معماری شهر نیز در این نقاشی به تصویر کشیده شده‌اند؛ بناهایی از جمله خانه‌های تاریخی کاخ سلطنتی، پلکان‌هایی که بخش‌های بالایی و پایینی شهر را به هم متصل می‌کنند، دیوار اطراف شهر قدیم کبک و عناصر فرهنگی چون نشان‌های مخصوص و کارناوال زمستانی کبک. در نهایت این نقاشی‌ها نمایانگر زندگی اجتماعات فرهنگی مختلف ساکن در این شهر هستند که از میان آنها سرخپوستان، ساکنان انگلیسی و فرانسوی و مهاجران ایرلندی را می‌توان نام برد.