۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

انتقاد امام جمعه طبس از وزیر ارشاد

امام جمعه طبس ضمن محکوم کردن اکران فیلم 50 کیلو آلبالو در این شهرستان گفت: این اعتراض به وزیر ارشاد وارد است که چرا آنچه می‌خواهد پخش شود مورد بررسی دقیق قرار نمی‌گیرد.
کد خبر : ۳۰۱۴۸۶

صراط: انقلاب اسلامی از نعمت‌های خداوند متعال بر خاک پهناور ایران است که با خون هزاران جوان ایرانی آبیاری شده و به یقین حفظ آن از وظایف نسل‌های بعد است که لازمه این امر توجه خاص به نسل جوان امروز خواهد بود.

به گزارش فارس، اما در کمال تأسف در شهر مذهبی طبس شاهد اکران فیلم ضد ارزشی آن هم از سوی متولیان فرهنگی هستیم، فیلمی که گویی نهایت تلاش در آن به کار گرفته شده تا سبک زندگی غربی را تبلیغ کند.

مهم‌ترین ارزش و افتخار مردم یک شهر فرهنگ آنهاست که شهرستان دارالمومنین طبس، به فرهنگ و تدین و پیشینه دینی و فرهنگی خود که مایه افتخار است می‌بالد.

متاسفانه امروزه ما با عوامل متعددی از هجمه‌های فرهنگی در عرصه‌های مختلف مواجه هستیم که گله و شکایت بسیاری از دلسوزان و متدینان و فرهنگ‌دوستان را در پی‌داشته است؛ از وضعیت بد حجاب و عادی نمودن روابط زن و مرد نامحرم گرفته تا پخش فیلم «50 کیلو آلبالو» که شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اقرار می‌کند اگر از محتوایش خبر داشتم اجازه صدور مجوز و پخشش نمی‌دادم.

امروزه در شهرهایی مانند میبد و اردکان هم با آن همه اعتراض مردم این فیلم پخش شد و امروزه به طبس رسیده است.

انتقاد امام جمعه طبس از وزیر ارشاد

ما نمی‌خواهیم بدبین باشیم اما احساس می‌کنیم که سیاستی می‌خواهد حساسیت مردم را بر مسائل دینی و فرهنگی کم کند و با عادی نمودن و ترویج فرهنگ غیر ارزشی و منافی دین اسلام در قالب فیلم و موسیقی و کنسرت و برگزاری جشن‌ها با برنامه‌های خاص و رفتار و برخوردها قدم به قدم در ما استحاله فرهنگی ایجاد کند که همه ما از مسؤولان و مردم باید هوشیار باشیم و در برابر این اقدامات ضد فرهنگ و شریعت بی‌تفاوت نباشیم چراکه دودش در چشم همه ما خواهد رفت.

​لازم به ذکر است فیلم کمدی ​50 کیلو آلبالو به کارگردانی ​مانی حقیقی، از 18 اردیبهشت بر روی پرده سینما فرهنگ طبس رفته است که مدلی از یک فیلم عاشقانه و خانوادگی است، اما نه ساختاری عاشقانه دارد و نه اجتماعی و ملودرام، این فیلم با الهام از فیلم‌های فارسی که در سینمای قبل از انقلاب رایج بوده است و با سوء استفاده از اشتیاق مخاطبان نسبت به فیلم‌های طنز تولید و ساخته شده است.

* مسؤولان جلوی اکران فیلم 50 کیلو آلبالو  را بگیرند

امام جمعه طبس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در طبس، با گرامی‌داشت ایام پربرکت شعبان‌المعظم و سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت: فتح خرمشهر از پیروزی‌های بسیار مهم و امداد غیبی الهی بود که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و به دلیل اهمیت زیاد آن امام فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم تصریح کرد: ماه شعبان ماه مناجات و عبادت بیشتر است، زیرا آستانه ورودی به ماه مبارک رمضان است و حضور در پای سفره پر نعمت الهی است که انسان باید خود را در این ماه آماده کند.

وی با توجه به اکران فیلم 50 کیلو آلبالو در طبس، گفت: متاسفانه شنیده شده در همین روزهایی که مردم بیشتر باید به خودسازی بپردازند فیلمی در شهر نشان داده می‌شود که نام آن" 50 کیلو آلبالو " است و براساس اطلاعات دریافتی مشکلات زیادی دارد.

امام جمعه طبس افزود: این فیلم بسیاری از مسائل ارزشی را زیر سوال برده است که صدای وزیر ارشاد هم درآمده و بعد از اعتراضاتی که مردم در شهرهای دیگر انجام دادند خود وزیر ارشاد اعلام کرده اگر می‌دانستیم مشکلاتی دارد اجازه اکران نمی‌دادیم.

مهاجریان‌مقدم ادامه داد: این اعتراض هم به وزیر ارشاد وارد است که چرا آنچه می‌خواهد پخش شود قبلا مورد بررسی دقیق قرار نگیرد و انتظار این است مسؤولان شهرستان، توجه بیشتری داشته باشند خصوصا اداره ارشاد که مسؤول مستقیم این اقدام است.

وی مقوله فرهنگ را مقوله اساسی و مهمی دانست و گفت: اکران فیلم "50 کیلو آلبالو" در طبس را محکوم می‌کنیم و اگر مسؤولان جلو آن را نگیرند، آنچه بدانیم انجام خواهیم داد.

انتقاد امام جمعه طبس از وزیر ارشاد

* فیلمی که قرار است در سینما اکران شود باید از فیلتر رد شود

امام جمعه طبس اضافه کرد: خداوند متعال پیامبران را برای ما فرستاده است تا فرهنگ یک جامعه را اصلاح نموده و مردم را عالم و باسواد کنند و آنها را از روش‌ها، سنت‌ها، آداب غلط و مستهجن نجات‌دهند و انقلاب اسلامی ما هم بر همین اساس تشکیل شده و فرهنگ بسیار اهمیت دارد.

مهاجریان‌مقدم طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری از سال‌های گذشته بسیار هشدار داده‌اند که دشمن قصد دارد سلطه فرهنگی بر کشور ما ایجاد کند و تهاجم فرهنگی، ناتو فرهنگی و جنگ نرم فرهنگی امروزه از طریق هنر وارد جامعه می‌شود چرا که هنر مقداری جذابیت دارد و مردم تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند از طریق ماهواره و ابزار متعددی وارد شود و فرهنگ جامعه را یک فرهنگ غربی قرار دهد که یک کانال آن همین فیلم‌ها و سینما است و دیدیم که رهبر معظم انقلاب در چندی قبل از برنامه‌های سیما اظهار نارضایتی کرده و مسؤول صدا و سیما را هم تغییر دادند.

امام جمعه طبس اذعان داشت: دغدغه مقام معظم رهبری به خاطر این است که فرهنگ اصیل اسلام که با خون شهدا حاصل شده از بین نرود و اگر قرار است فیلمی در سینما اکران شود باید از فیلتر رد شده و چنانچه مشکل داشت پخش نشود و اگر پخش شد بعد از اعتراض اقدام در این ارتباط تاثیری نخواهد داشت.