۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

دیدار معاون شمخانی با رئیس جمهور چچن

رئیس جمهور چچن در دیدار معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از گسترش روابط با جمهوری اسلامی استقبال و نسبت به استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دوجانبه در راستای توسعه مناسبات ابراز امیدواری کرد.
کد خبر : ۳۰۱۴۸۸
صراط: رضا سیف‌اللهی معاون دبیر شورای عالی امنیت کشورمان که در هفتمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه امنیتی در چچن روسیه شرکت کرده، در حاشیه این نشست با «رمضان قدیراف» رئیس جمهور چچن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، در این دیدار رئیس جمهور چچن از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد ظرفیت‌های اقتصادی 2 طرف هر چه بیشتر شناسایی و تدابیر لازم برای توسعه پیوندهای اقتصادی فیمابین اتخاذ شود.

رمضان قدیراف با اشاره به افزایش تعامل جمهوری چچن با مناطق سایر کشورها، وجود عوامل فرهنگی و دینی مشترک را زمینه‌ساز ارتقای مناسبات اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران دانست.

رضا سیف‌اللهی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خوشحالی از برقراری ثبات و امنیت و نیز قرار گرفتن جمهوری چچن در مسیر توسعه و آبادانی، افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی دوجانبه را طبیعی و برای 2 طرف مفید برشمرد و ضرورت تحرک جدی‌تر 2 طرف در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اقدامات و فعالیت‌های رمضان قدیراف رئیس جمهور چچن در توسعه و ایجاد ثبات در منطقه چچن را مورد تحسین قرار داد و برگزاری نشست مهم بین‌المللی مقامات عالیرتبه امنیتی جهان در گروزنی مرکز چچن را نشانه اهمیت، امنیت و توسعه چچن دانست.

نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه امنیتی از 3 تا 5 خرداد با حضور نمایندگان 75 کشور جهان در گروزنی برگزار شد. در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تروریسم منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح شد.