۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

نظر جنتی درباره اکران "۵۰ کیلو آلبالو"

وزیر ارشاد گفت: «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم.
کد خبر : ۳۰۱۵۴۰
صراط: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های صبح به انتقاد صریح از فیلم سینمایی 50 کیلو آلبالو پرداخت. وی در ابتدای این گفتگوی کوتاه گفت: فیلم «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم. واقعا فیلم نامناسب و مغایر سیاست‌های دولت است.

به گزارش فارس، علی جنتی درباره نظر خود درباره محتوای این فیلم پرحاشیه اظهار داشت: فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. ربطی به مخالفت برخی رسانه‌ها هم ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضع‌گیری دیرهنگام همچنین در پاسخ به این سوال که دراین‌ صورت چه کسانی مسئول آن هستند؟ گفت: کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است.

جنتی در پایان صدور مجوز نمایش خانگی فیلم 50 کیلو آلبالو را منوط به انجام اصلاحات کرد.