۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

جزئیات روند عملیات ارتش عراق در فلوجه

آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش در منطقه «السلام» فلوجه تا نزدیکی رود فرات و قطع مسیر امدادرسانی تروریست‌ها از «الکرمه» و «الصقلاویه» به فلوجه از جمله مهمترین تحولات میدانی استان «الانبار» است.
کد خبر : ۳۰۱۵۴۶
صراط: امروز پیشروی‌ها در محور جنوب شرقی و جنوب غربی شهر فلوجه با سرعت بیشتری ادامه یافت.

به گزارش فارس، نیروهای ارتش عراق و عشایر اهل سنت موفق شدند مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش را از منطقه «السلام» در جنوب غربی شهر فلوجه تا نزدیکی رود فرات در جنوب این شهر که مساحتی بالغ بر 10 کیلومتر مربع است، پاکسازی کنند.

نیروهای بسیج مردمی در شمال و شمال غرب شهر فلوجه موفق شدند مسیر امداد رسانی تروریست‌های داعش از «الکرمه» و «الصقلاویه» به فلوجه را به طور کامل قطع کنند.

بنا بر این گزارش، نیروهای سپاه بدر نیز که مسئولت پاکسازی مناطق شمالی و حومه الکرمه بر عهده دارند امروز موفق شدند تعدادی دیگر از کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک را در شمال شرق فلوجه پاکسازی کنند.

از عصر روز گذشته، نیروهای متخصص سپاه بدر برای خنثی سازی بمب‌های کار گذاشته شده در منطقه «الحراریات» در شمال شرق فلوجه به منطقه اعزام شده‌اند و مشغول پاکسازی هستند.

تروریست‌های داعش بیشتر مخازن نفت منطقه را مین‌گذاری کرده‌اند تا در صورت منفجر شدن مساحت وسیعی از منطقه تخریب و آمار تلفات افزایش یابد.

از صبح روز گذشته تا کنون آمار تلفات عناصر تروریستی داعش به بیش از 125 رسیده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با فارس اعلام کرد: تعداد زیادی از اجساد تروریست‌ها در اختیار نیروهای عراقی است که تاکنون شمارش نشده اند.

نزدیک به 20 خوردی زرهی تروریست‌ها در 24 ساعت گذشته منهدم شده است.

نیمه شب گذشته، نیروهای مقاومت اسلامی کتائب حزب الله پس از آگاهی از حضور سرکرده داعش در یکی از رستوران‌های مرکز فلوجه با حملات موشکی موفق شدند، وی و همراهانش را از پای درآورند.