۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

مذاکره کنندگان برجام پاسخگوی کاهش تولید رادیو داروها باشند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس نهم گفت: کسانی که ادعا داشتند که گفت‌وگوهای برجام مشکلی را برای ما و تولید دارو ایجاد نخواهد کرد باید درباره کاهش میزان رادیوداروها در کشور پاسخگو باشند.
کد خبر : ۳۰۱۵۷۷

صراط: پیش از توافقات هسته‌ای با گروه 1+5 میزان مناسبی از تولید رادیو دارو در کشور وجود داشت که در درمان بیماری‌‌ها تاثیرگذار بود اما پس از برجام و به دلیل محدود شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، این میزان تولید رادیو دارو در کشور کاهش یافت و به شکلی که هم‌اکنون بیماران سرطانی برای تامین رادیو داروهای مورد نیاز خود با مشکل مواجهه شده‌اند.

به گزارش فارس، احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت مجلس نهم درباره تاثیر برجام بر کاهش رادیو داروهای تولید داخل گفت: در ابتدا باید از تولیدکنندگان رادیو داروها پرسید که مشکل کجاست که دارو تولید نمی‌کنند؛ اگر این احتمال وجود داشته باشد که بر اثر گفت‌وگوهای برجام این اتفاق رخ داده است پس افرادی که ادعا می‌کردند ما فقط در زمینه‌های نظامی به دنبال ایجاد محدودیت برای ایران هستیم حال باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه افزود: حق هر کشوری است که از دانش خود برای درمان بیماری‌ها استفاده کند که یکی از موارد آن درمان بیماری‌هایی مانند سرطان است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه هر کجا عقب نشینی نادرستی در برابر استکبار جهانی شود آنان بیشتر پیشروی خواهند کرد، افزود: کسانی که ادعا داشتند گفت‌وگوها مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد باید پاسخگو باشند.

مجلس دهم تاثیر برجام بر تولید داروی داخلی را پیگیری کند

وی ادامه داد: در روزهای پایانی در مجلس پس از عید نوروز این موضوع توسط کمیسیون پیگیری نشده است و اگر دولت به این موضوع وارد نشود مجلس بعدی باید این موضوع را حتماً پیگیری کند.

سنگ بنای طرح تحول سلامت بر مبنای درمان گذاشته شده است

آریایی‌نژاد، تصریح کرد: سنگ بنای طرح تحول سلامت بر مبنای درمان گذاشته شده است و در این شرایط کمیسیون بهداشت باید قاطعانه و شفاف‌تر وارد می‌شد که این اتفاق نیفتاد و در این مورد کمیسیون نمره مناسبی را دریافت نمی‌کند.

این نماینده مردم ملایر در مجلس نهم درباره چگونگی رویکرد مجلس دهم خاطرنشان کرد: این مجلس باید حول محور قانون، با تدبیر و با عقلانیت به معنای عملی پیش رود و نیازهای جامعه باید با حضور کارشناسان کارگشا شود که مبانی حل این موضوع در ابتدا عدالت، شفافیت و قانون‌گرایی است و اگر مجلس دهم عملاً در راستای قانون پیش رود می‌تواند هادی و حامی خوبی برای دولت باشد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز