۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

تذکر شدید ناطق نوری به روحانی

در دیدار اخیر حجت‌الاسلام ناطق نوری با آقای حسن روحانی، انتقادات جدی بیان شده است. آقای ناطق نوری در این دیدار از سخنان رئیس جمهور که راوی تقابل در حاکمیت است ابراز نگرانی کرده است.
کد خبر : ۳۰۱۷۱۳
صراط: در دیدار اخیر حجت‌الاسلام ناطق نوری با آقای حسن روحانی، انتقادات جدی بیان شده است. آقای ناطق نوری در این دیدار از سخنان رئیس جمهور که راوی تقابل در حاکمیت است ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش تسنیم، هفته‌نامه پنجره در شماره جدید خود نوشته به ماجرای تذکر حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری به حسن روحانی پرداخته و نوشته است: دو قطبی‌سازی در حاکمیت (پروژه شکست خورده دوم خرداد) از سوی برخی از مشاوران دولت یازدهم به رئیس جمهور پیشنهاد شده است. این پیشنهاد دوقطبی‌سازی سیاسی با ماهیت فراموشی وعده‌های اقتصادی دولت یازدهم پیش‌بینی شده است.

هفته نامه‌ مثلث در تحلیل سخنان اخیر حجت‌الاسلام روحانی آن را معطوف به وضعیت انتخاباتی دولت و هراس از دفاع از کارنامه خود دانست و در همین راستا نوشت: "شاید یک گمانه در مورد رفتار آقای رئیس جمهور این باشد که او خواهی نخواهی در شرایط فعلی و البته در سال 96 در قامت مدافع وضع موجود خواهد بود و رقبا هم حتما تلاش خواهند کرد که منتقد وضع موجود باشند.

همیشه این گونه است که مدافع وضع موجود بودن از منتقد بودن بسیار سخت‌تر است. روحانی می‌خواهد مدافع وضع موجودباشد چه اینکه او می‌داند دفاع از وضع موجود حتی در میان خودی‌ها هم میسر نیست. محاسبات عددی او در مورد زمان خروج از رکود و بهبود اقتصاد اشتباه از آب در آمده و آنچه در فرهنگ و سیاست داخلی گفته، چندان به نتیجه نرسیده است. در چنین شرایطی او هم با منتقدان سنتی‌اش مواجه خواهد بود و هم با کاهش حمایت؛ یعنی سرمایه اجتماعی سال 92.

او برای طبقه ضعیف کار چندانی نکرده و در همه آن چند سال طبقه هدفش را طبقه متوسط انتخاب کرده است اما حتی در این راستا نتوانسته دل طبقه بورژوا و خرده‌بورژوا را هم به دست بیاورد. پس فقط یک راه باقی مانده است باید منتقد وضع موجود شد! باید در جایگاه اپوزیسیون نشست و تقصیرها را گردن دیگری انداخت.این گویا به تئوری این روزهای برخی مشاوران روحانی تبدیل شده است. رفتن به جایگاه مدافع وضع موجود کار روحانی را تمام می‌کند. روحانی این روزها شباهت‌هایی به محمود احمدی‌نژاد پیدا کرده است. درست مثل روزهای آخر رئیس جمهور سابق شده او حتما راه خطایی می‌رود."

از سوی دیگر خبرهایی از ائتلاف 92 به گوش می‌رسد. در دیدار اخیر حجت‌الاسلام ناطق نوری با آقای حسن روحانی، انتقادات جدی بیان شده است. آقای ناطق نوری در این دیدار از سخنان رئیس جمهور که راوی تقابل در حاکمیت است ابراز نگرانی کرده است. وی اظهار داشته که "شما همه حیثیت سیاسی خود را مدیون حاکمیت هستید. من از این رفتار شما در تعجب هستم. هم علنی و هم غیرعلنی این موضوع را حل کنید."

کلیددار پاستور در مقابل این اظهارات گفته است: "طیف افراطی مدام علیه دولت سخن می‌گویند. کارکرد این سخنان این است که برای مدتی افراطی‌ها را سرگرم می‌کنیم و از سوی دیگر به طرف غربی نیز پیامی مبنی بر استقلال دولت نسبت به دیگر نهادها داده می‌شود."