۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

خانه‌نشینی 5ساله پسر شیرازی+تصاویر

ترسیم آینده‌ای که روبروی چشمان حمید است به اندازه‌‌ ابعاد دیوار روبروی تختش جای می‌گیرد و اما گذشته‌ای که با سپری شدن 1800 روز از آن مادر را زمین‌گیر و کمر پدر پیر را خم کرد.
کد خبر : ۳۰۱۷۳۸

صراط: با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) شیراز جمعی از اصحاب رسانه به خانه‌ حمید کریمی، جوان 26 ساله‌ای که حدود 5 سال بر روی تخت در خانه افتاده است و توان حرکت ندارد رفتیم.

پدر در مقابل منزل در انتظار ما ایستاده بود، اشک ذوق در چشمانش نمایان بود، در راه‌پله‌ بطری‌های خالی سرم‌ها نظرها را به خود جلب کرده بود، حمید بر روی تختی بی حرکت خوابیده بود 5 سال است که این وضعیت را دارد.با بغض سلام می‌کند.

خانه‌نشینی 5ساله پسر شیرازی+تصاویر

پدر که خود دارای بیماری‌های دیسک کمر و آرتروز گردن بود می‌گوید: حمید 5 سال پیش از ارتفاع سقوط می‌کند هنگامی که قصد داشتیم خانه خود را باسازی کنیم، حمید از ارتفاع سقوط می‌کند و چون آمبولانس قادر به ورود به داخل کوچه باریک نبود مجبور شدیم حمید را با فرقان به آمبولانس برسانیم که همین اقدام موجب ضربه به نخاع شده بود.

خدا را شکر نسبت به 5 ساله گذشته که فقط می‌توانست گردن خود را تکان بدهد اوضاع بهتری دارد.جلسه‌ای 200 هزار تومان هزینه فیزیوتراپی می‌شود که هر ماه به 15 تا 20 جلسه نیاز دارد.

ما جز خدا کسی را نداریم، چون حمید وزنش زیاد است و مادرش هم فقط می‌تواند بر روی دو دست خود راه برود و خودم هم دیسک کمر و آرتروز گردن دارم حدود 6 ماه است که نتوانستم حمید را به حمام ببرم.

خانه‌نشینی 5ساله پسر شیرازی+تصاویر

دیگر بغض حمید شکست،پدر با دیدن گریه فرزندش به حرف‌هایش با بغض ادامه داد، یک پسر دیگرم حدود 12 سال پیش مفقود شده و هنوز خبری از آن نداریم، الان هم مستاجر هستیم. شب‌ها به دور از چشمان حمید به بیرون از خانه می‌روم و نون خشک و ضایعات جمع‌آوری می‌کنم تا گذران زندگی شود و بخشی از مخارج زندگی را دربیاورم.

پدر از بطر‌ی‌های خالی سرم گفت؛ حمید 16 زخم بستر داشته که الان کمتر شده است و باید با سرم‌ها شسته شود هر سرم را 3 هزار و 500 تومان خریداری می‌کنیم.

مادر خانواده نیز در اتاقی دیگر بر روی تخت خوابیده بود، توان راه رفتن نداشت، فشار زندگی فلجش کرده بود ولی بازهم شکر خدا ذکر لب‌هایش بود از بیماری‌ و نامهربانی‌های زندگی خود می‌گفت.

مرادی، مددکار کمیته امداد امام خمینی (ره) شیراز در جمع خبرنگاران درباره این خانواده اظهار داشت: برای این خانواده در سال گذشته حدود 40 میلیون تومان هزینه شده است. وضعیت حمید رو به بهبود است.

مرادی بیان داشت: مشکل اصلی این خانواده نبود مسکن است که باید با کمک خیرین در این حوزه اقدامی انجام شود و کمیته امداد نیز در این بخش کمک‌هایی را انجام می‌دهد.