۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

علت ارائه مرخصی به «امید کوکبی»

وکیل مدافع امید کوکبی گفت: موکلم با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی از روز چهارشنبه - 5 خردادماه - به مرخصی استعلاجی آمده است.
کد خبر : ۳۰۱۷۷۲
صراط: وکیل مدافع امید کوکبی گفت: موکلم با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی از روز چهارشنبه - 5 خردادماه - به مرخصی استعلاجی آمده است.

سعید خلیلی در گفت و گو با ایسنا گفت: احتمالا به علت بیماری موکلم، مرخصی‌اش تمدید شود.

خلیلی یادآور شد: موکلم به 10 سال حبس محکوم شده که 5 سال و 4 ماه از دوران محکومیت خود را گذرانده است.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری در 5 اردیبهشت ماه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت جسمانی امید کوکبی و اینکه نیمی از محکومیت خود را گذرانده است، قوه قضائیه چه تصمیمی را درباره وی اتخاذ می‌کند؟ گفت: ایشان به اتهام جاسوسی محاکمه و به 10 سال حبس محکوم شده‌اند و حکم‌شان قطعی است. جرم جاسوسی برای بیگانه طبعاً ‌در مواردی مجازات بالاتر از این دارد.

وی ادامه داد: به نظرتان آیا اگر کارمند معمولی جاسوسی کند مهم‌تر است یا کارمند فنی که می‌تواند با دادن اطلاعات به بیگانه خسارت بیشتری را به کشور وارد کند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در مورد اصل جرم در این پرونده باید بگویم که رسیدگی شده و وی محکوم شده است. افراد داخل زندان هم مانند افراد دیگر مریض می‌شوند. اگر در داخل زندان امکانات زندان باشد که معالجه می‌شود در غیر این صورت به بیرون منتقل می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: در مورد وی یادآور می‌شوم که در بیمارستان تحت درمان است. اگر پزشکی قانونی نظر دهد که حضور یک زندانی در زندان به طور مطلق و یا تحت شرایطی در زندان وضعیت او را تشدید می‌کند تصمیم لازم اتخاذ می‌شود. در این صورت سازمان زندان‌ها و دادیار زندان با نظر پزشکی قانونی می‌تواند شرایطی را فراهم کند و اگر شرایط بیمار طوری باشد که باید قرنطینه شود و به هیچ وجه امکان حضور وی در زندان نیاز نیست، لذا باید در بیمارستان ویژه تحت بستری باشد که همه این امکانات با نظر پزشکی قانونی انجام می‌شود.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: وی از امکانات لازم برخوردار است.