۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
دبیرکل اتحادیه عرب:

اسرائیل سنگر فاشیسم است

«نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب روز شنبه در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه برای بررسی طرح صلح فرانسه، رژیم صهیونیستی را سنگر فاشیسم و تبعیض نژادی توصیف کرد.
کد خبر : ۳۰۱۸۷۲
صراط: العربی در سخنانی در جمع وزیران خارجه عربی گفت: اسرائیل امروز به معنای واقعی کلمه به سنگر فاشیسم، استعمارگری و تبعیض نژادی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، انتظار می رود وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست قاهره ، قطعنامه ای در خصوص طرح پیشنهادی فرانسه برای احیای مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین تصویب کنند.

این در حالی است که محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین پیشنهاد تل آویو را برای مذاکره مستقیم به جای طرح پیشنهادی فرانسه، رد کرده است.

عباس روز شنبه رژیم صهیونیستی را در راکد ساختن مذاکرات مقصر قلمداد کرد و گفت: ما برای اجرای معاهدات امضا شده و محترم بودن تعهدات دو طرف، تلاش کردیم اما آنان از این امر سر باز زدند.

طرح پیشنهادی فرانسه در بر گیرنده نشستی با حضور وزیران امور خارجه شماری از کشورها از جمله آمریکا در تاریخ سوم ژوئن (14 خرداد) بدون حضور رژیم صهیونیستی و فلسطین است. پس از آن نیز طبق این پیشنهاد، کنفرانسی بین المللی در پاییز سال جاری با حضور نمایندگان فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد. هدف این طرح از سر گیری مذاکرات با هدف نهایی ایجاد کشور فلسطین است که رژیم صهیونیستی این طرح را رد کرده است.

مذاکرات بین تل آویو و فلسطینی ها از زمان شکست طرح پیشنهادی آمریکا در آوریل 2014 تاکنون در حالت رکود بوده است.

محمود عباس روز شنبه تأکید کرد که زمان آزادی ملت فلسطین، راه حل عادلانه برای آوارگان و تشکیل کشور مستقل فلسطین فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد که چنانچه کنفرانس آتی پاریس موفق به از سرگیری مذاکرت شود، باید محدوده ای زمانی و مکانیزمی برای اجرای توافقها تعیین کند. عباس همچنین گفت که اجلاس پاریس باید یک کمیته نظارت برای پیگیری تصمیمات، تشکیل دهد.