۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳

"مبارک" عمر خود را چگونه سپری می‌کند؟

یک مجله فرانسوی در گزارشی به زندگی «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر در بیمارستان نظامی المعادی واقع در جنوب قاهره پرداخت.
کد خبر : ۳۰۱۹۱۰
صراط: مجله «ژون آفریک» در گزارشی نوشت که حسنی مبارک پس از آنکه به دنبال انقلاب مردمی در سال 2011 از قدرت برکنار شد، بنا به اتهاماتی تحت تعقیب و محاکمه قرار گرفت و اکنون در اتاقی در بیمارستانی المعادی که مشرف به رود نیل است، عمر خود را سپری می کند.

بر اساس این گزارش، پس از کناره گیری حسنی مبارک از قدرت، اعلام شد که وی به سکته قلبی دچار شده است و به دنبال آن به بیمارستان شرم الشیخ منتقل شد اما او اکنون در اتاقی بزرگ در بیمارستان نظامی المعادی واقع در جنوب قاهره بسر می برد.

این مجله نوشت: پس از آنکه مبارک سلول خود در زندان طره را ترک کرد به بیمارستانی واقع در فاصله 5 کیلومتری زندان و به اتاقی بسیار بزرگ و مرفه انتقال یافت در حالیکه این بیمارستان در محله ای مرفه و امن واقع شده که حتی پخش اذان در آن به دلیل حفظ آرامش ساکنین ممنوع است.

به نوشته این روزنامه، حسنی مبارک همواره از همسر خود سوزان و منزلشان در شرم الشیخ یاد می کند اما به دلیل شروطی که با مسئولان مصر توافق کرده است، نمی تواند به دیدار وی برود و «فرعون» مصر که نزدیک به 30 سال بر این کشور حکومت کرده است اکنون اجازه ترک اتاق خود در بیمارستان را ندارد و روزها و ساعت های عمر خود را تحت نظر نگهبانان و تیم پزشکی می گذراند.

این مجله در ادامه اشاره کرد که مبارک تا پیش از انقلاب مردمی مصر، بیماری محسوسی نداشت اما آوریل سال 2011 دچار سکته قلبی شد و در نخستین جلسه محاکمه خود با برانکارد حاضر شد و همین امر باعث شد که مخالفان مبارک نسبت به بیماری وی ابراز تردید کرده و گفتند که وی تظاهر به بیماری می کند با وجود اینکه فرید الدیب وکیل مدافع مبارک این موضوع را رد کرد.

علی رغم اینکه در ژوئن سال 2012 مبارک تحت عمل جراحی برای خارج کردن غده خوش خیم در ناحیه روده قرار گرفت و شایعاتی نیز درباره ابتلای وی به سرطان معده منتشر شد اما امروز دیگر خبری از این بیماری و غیره نیست با این حال مبارک به دلیل احساس درد در ناحیه زانو و ران در هنگام ایستادن و حرکت نیاز به کمک دارد.

مبارک در تاریخ 4 ماه می جاری نیز از پشت پنجره بیمارستان برای جمعی از مردم که به مناسبت 88 سالگی وی تجمع کرده بودند، دست تکان داد.

به نوشته این مجله، حسنی مبارک بیشتر اوقات خود را با مشاهده تلویزیون و مطالعه می گذراند و همسر، دو پسر، نوه ها و دوستان وی که از وزارت دفاع مجوز دارند، به ملاقات وی می آیند و برخی ها برای وی روزنامه، گل و غذا می آورند و گذشته از آن مبارک بیشتر اوقات از تلفن همراه خود استفاده کرده و علاوه بر مکالمه های تلفنی طولانی مدت، پیام های کوتاه نیز ارسال می کند و با اینکه می داند به سرباری برای مسئولان مصر تبدیل شده است اما حرفی در این باره نمی زند در حالیکه پرونده وی در قضیه پولشوئی همچنان باز است و محاکمه وی در قضیه قتل انقلابیون نیز همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم