۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

کدام گوشی‌ هوشمند بدنه مقاوم‌تری دارد؟

اچ تی‌سی ۱۰ و سامسونگ گلکسی S۷ از جهات بسیاری با یکدیگر رقابت دارند، اما از جهت دوام، یکی از آنها برتر از دیگری است.
کد خبر : ۳۰۱۹۶۱

صراط: متخصصان سخت‌افزاری در PhoneBuff در یک آزمایش این موضوع را بررسی کردند که کدام یک از دو گوشی هوشمند در برابر ضربه عمل می‌کند و نتایج را در ویدیویی در یوتیوب به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایسنا، بدنه فلزی HTC 10 در برابر طراحی شیشه ای و شیک قرار گرفت و نتایج کمی شگفت‌آور بود. PhoneBuff از یک ماشین حرفه ای برای انداختن استفاده کرد که مطمئن باشد هر دو دستگاه اندروید در شرایط مشابهی قرار می‌گیرند: گوشی‌ها از فاصله 3.3 پایی (حدود یک متر) از جهات جلو، عقب، بالا و پایین بر روی زمین افتادند.

در آزمایش افتادن از پشت، HTC 10 مقاومت بیشتری از خود نشان داد. بدنه فلزی آن چند خراش برداشت که البته در برابر ترک‌هایی که به سامسونگ گلکسی S7 وارد شد چیزی نبود.

تاثیر انداختن گوشی از اطراف، تقریبا برای هر دو گوشی هوشمند نتایج مشابه داشت و هر دو گوشی HTC 10 و سامسونگ گلکسی S7 از اطراف کوبیده شدند.

یکی از وحشتناک‌ترین کابوس‌ها برای کاربران گوشی‌های هوشمند، افتادن دستگاه آنها و مواجهه صفحه‌اش با یک سطح سخت است و PhoneBuff این کار را در آخرین مرحله آزمایش انجام داد.

این گروه HTC 10 و سامسونگ گلکسی S7 را با یک بلوک بتنی مواجه کرد، تنها برای اینکه نشان دهد هر دو صفحه جلو می‌شکنند.

سامسونگ گلکسی S7 نه تنها در لایه بیرونی شیشه‌ای، بلکه در صفحه دیجیتالی آسیب دید که این گوشی هوشمند را غیرقابل استفاده کرد. از طرف دیگر، HTC 10 عملکرد بسیار بهتری داشت و پس از اولین ضربه کامل مورد استفاده قرار گرفت.

این موضوع باعث شد به آزمایش ادامه داده و گوشی HTC 10 را برای چندین مرتبه دیگر به زمین بزنند تا زمانی که عملکرد صفحه نمایش آن متوقف شود و لازم به ذکر است که صفحه HTC 10 با 32 بار افتادن بی‌استفاده شد.