۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

شهرام ناظری: برای هنرم می‌جنگم

در ادامه‌ی تور کنسرت «ناگفته» اعضای این گروه به شهر ایلام سفر کردند و طی دو شب در این شهر روی صحنه رفتند و حافظ و شهرام ناظری (پدر و پسر) نیز در این کنسرت درباره‌ی لغو کنسرت‌هایشان در استان خراسان سخن گفتند.
کد خبر : ۳۰۱۹۹۰

صراط: در ادامه‌ی تور کنسرت «ناگفته» اعضای این گروه به شهر ایلام سفر کردند و طی دو شب در این شهر روی صحنه رفتند و حافظ و شهرام ناظری (پدر و پسر) نیز در این کنسرت درباره‌ی لغو کنسرت‌هایشان در استان خراسان سخن گفتند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای کنسرت، شهرام ناظری با ابراز خرسندی از اولین اجرایش در ایلام گفت: طی این سال‌ها هیچ‌گاه فرصتی دست نداد تا برای مردم هنردوست این شهر کنسرتی را برگزار کنم و خوشحالم که این اتفاق رخ داده است؛ آن هم در شرایطی که هنوز کنسرت‌های ما برای برگزاری با مشکل مواجه می‌شوند. اگر همکاری استانداری، وزارت ارشاد و دیگر مسئولین استان ایلام هم نبود، بی‌شک این اجرا هم برای برگزاری با مشکل مواجه می‌شد.

ناظری تصریح کرد: هیچ‌یک از مانع‌ها و دست‌اندازهایی که بر سر راه من برای ارائه‌ی موسیقی رخ می‌دهد، باعث نمی‌شود که من جا خالی کنم و مانند برخی از هنرمندان از ایران بروم. اینجا سرزمین من است و من تا آخرین لحظه برای ارائه هنر به هموطنانم مبارزه می‌کنم. من ایستاده‌ام و تا آخرین لحظه برای ارائه هنرم در وطنم می‌جنگم.

حافظ ناظری نیز در همین کنسرت در سخنانی مطرح کرد: بعد از اتفاقات تلخی که پیرامون لغو پیاپی کنسرت‌های ما رخ داده است، استقبال کم‌نظیر مردم فرهنگ‌دوست ایلام ما را شگفت‌زده کرده و باعث شده است، این تلخکامی‌ها اندکی جایش را به شیرینی بدهد. مایه‌ی تعجب است که در شهر عطار و خیام برای دو بار متوالی کنسرت ما بدون هیچ پاسخ روشن و شفافی به دلایلی که بر همه‌ی ما پوشیده است، لغو می‌شود. عده‌ای سلیقه و درگیریی‌های شخصی‌شان را وارد تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی و هنری کردند.

او اضافه کرد: پیش‌تر کنسرت ما در شهر شاندیز مشهد لغو شد و پس از مدت کوتاهی هم خبر لغو کنسرت ما در شهر نیشابور به گوش رسید. پس از آنکه این خبر رسانه‌ای شد، با فشار افکار عمومی خبر رسید که مجوز برگزاری کنسرت ما در تاریخ دیگری صادر شده است که البته آن تاریخ هم با اعلام دادستانی شهر نیشابور کنسل شد. جای بسی شگفتی دارد که در استان خراسان برای سه بار پیاپی کنسرت ما لغو می‌شود.

وی ادامه داد: ملاقات با مردم فرهنگ‌دوست و اصیل شهر ایلام برای من خاطره‌ای فراموش‌ناشدنی رقم زده و امیدوارم به زودی بتوانم بار دیگر برای مردم این شهر به اجرای برنامه بپردازم.

او اضافه کرد: موسیقی «ناگفته» خوب یا بد اثری است که حداقل شبیه به هیچ کار موسیقی دیگری نیست و قضاوت درباره‌ی آن بر عهده‌ی مردم خواهد بود. امیدوارم در گذر زمان و در دل تاریخ هم این کار بتواند به ماندگاری برسد.

پدرام فریوسفی (ویلن)، میثم مروستی (ویولا)، امین غفاری (ویولا)، سالار غفاربجویی (ویلنسل)، بابک غسالی (عود)، فرهاد صفری (بم‌باژ)، شهریار نظری (دف)، مهرناز شاه‌محمدی و الهه حیدری (گروه کر) اعضای گروه «ناگفته» را تشکیل می‌دهند.

 کنسرت شهرام و حافظ ناظری تا کنون دوبار به دستور دادستان نیشابور لغو شده است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
موسیقی فاسد کننده روح انسان است ومطربان امالفساد