۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

سریع‌ترین بالگرد جهان +عکس

شرکت ایرباس اعلام کرده در نمایشگاه هفته آینده ILA برلین مدل مفهومی جدیدترین بالگرد خود را رونمایی می‌کند. این بالگرد با سرعت پرواز ۴۷۲ کیلومتر بر ساعت رکورد سریع‌ترین بالگرد جهان را در اختیار دارد.
کد خبر : ۳۰۲۰۲۹
صراط: شرکت ایرباس اعلام کرده در نمایشگاه هفته آینده ILA برلین مدل مفهومی جدیدترین بالگرد خود را رونمایی می‌کند. این بالگرد با سرعت پرواز ۴۷۲ کیلومتر بر ساعت رکورد سریع‌ترین بالگرد جهان را در اختیار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، به تازگی ایرباس طرح ثبت اختراع بالگرد هیبریدی X3 خود را به روز رسانی کرده که نشان دهنده تغییرات و اصلاحاتی در این بالگرد است. محققان ایرباس سالهاست که به صورت محرمانه روی طراحی این بالگرد کار می‌کنند که پیش از این به نام یوروکوپتر X3 شناخته می‌شد. در سال ۲۰۱۰ این بالگرد اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد. حالا همه منتظر هستند تا در نمایشگاه برلین بفهمند ایرباس چه تغییرات جدیدی در این بالگرد جنجالی انجام داده است و آخرین نسخه طراحی شده این بالگرد چه مشخصاتی دارد.

سریع‌ترین بالگرد جهان +عکس

سریع‌ترین بالگرد جهان +عکس

یوروکوپتر X3 با دست‎یابی به سرعت 255 گره در پرواز افقی و 263 گره هوایی در پرواز عمودی موفق شده رکوردهای پیشین را که متعلق به سیکورسکی X2 بودند، بشکند. بالگرد X3 ساخت این شرکت در پروازی افقی  سرعت 255 گره هوایی معادل 472 کیلومتربرساعت (131.1 متر بر ثانیه) را به ثبت رسانده و چند روز پیش از آن در پرواز عمودی سرعت 263 گره هوایی معادل 487 کیلومتربرساعت (135.3 متر بر ثانیه) را به جا گذاشت.
برچسب ها: سریع بالگرد صراط