۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
نماینده سازمان ملل در امور لیبی:

۵ هزار داعشی در لیبی فعال هستند

نماینده سازمان ملل متحد در لیبی روز یکشنبه گفت: شمار عناصر گروهک تروریستی داعش در لیبی بالغ بر ۵ هزار تن برآورد شده است.
کد خبر : ۳۰۲۰۵۵

صراط: مارتین کوپلر در مصاحبه مطبوعاتی گفت: گزارش ها حاکی از آن است که حدود ۲هزار تا ۳ هزار تن از عناصر گروهک تروریستی داعش تنها در شهر سرت در مرکز لیبی فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، کوپلر همچنین با اشاره به این که ۲هزار عنصر دیگر داعش نیز در دیگر شهرهای لیبی فعال هستند، افزود: البته نیروهای امنیتی وابسته به شورای ریاست جمهوری و تحت حمایت سازمان ملل متحد، هفته گذشته توانستند یک باند خطرناک وابسته به این گروهک را در پایتخت (طرابلس) منهدم سازند.

نماینده سازمان ملل متحد در لیبی همچنین یادآور شد: تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که بین این باند وابسته به داعش و گروهک تروربستی بوکوحرام همکاری و هماهنگی در جریان بوده است.

کوپلر با بیان این که داعش درصدد است تا دامنه نفوذ خود را به کمک برخی شبه نظامیان به خارج از شهر سرت گسترش دهد، تاکید کرد: حرکت داعش به سوی هلال نفتی لیبی انجام می شود تا بتواند با اشغال میادین نفتی که به عنوان شریان حیاتی و منبع مهم اقتصادی دولت لیبی به شمار می رود، این دولت را فلج کند.

کوپلر در پایان گفت: داعش همچنین با گروهک ها و باندهایی قرارداد تجاری دارد، به طوری که این گروه ها اقدام به ربایش شخصیت های مهم می کنند، سپس این افراد را به داعش تحویل داده و تروریست ها در ازای آزادی این افراد، مبالغ هنگفتی از خانواده آنها اخاذی می کنند.

از سوی دیگر، «محمد القصری»سخنگوی ستاد مشترک نیروهای مسلح دولت وحدت ملی لیبی، تحت حمایت سازمان ملل از محاصره شهر سرت در آینده ای نزدیک خبر داد.

در حال حاضر، نیروهای ارتش لیبی در تلاش هستند تا کنترل یک نیروگاه حرارتی در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز سرت و جاده مواصلاتی سرت – ودان را به دست گیرند.

شهر سرت مقر اصلی گروه تکفیری-تروریستی داعش در لیبی است.