۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

واکنش رسانه های خارجی به ریاست علی لاریجانی

برخی رسانه‌های خارجی با انتخاب علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی این رویداد را یک دستاورد برای اصولگرایان میانه‌رو دانستند.
کد خبر : ۳۰۲۰۶۷
صراط: علی لاریجانی 59 ساله روز یک‌شنبه (امروز) با 173 رای از میان آراء 281 قانونگذار در پارلمان ایران به ریاست این نهاد انتخاب شد تا با وجود دستاوردهای اخیر اصلاح‌طلبان در انتخاب پارلمان یک پیروزی زودهنگام برای اصولگرایان میانه‌رو در پارلمان جدید ایران را رقم بزند.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اصولگرایان میانه‌رو و اصلاح‌طلبان از توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 حمایت می‌کنند و علی لاریجانی نیز در تصویب این توافق در پارلمان نقش به‌سزایی داشت.
 
این اصولگرای میانه‌رو که در هشت سال گذشته رییس پارلمان بوده است،‌ امروز از سوی قانونگذاران به عنوان رییس موقت انتخاب شد و انتظار می‌رود که به طور قطعی در این سمت منصوب شود.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، اگرچه پارلمان قدرت تصمیم‌گیری در بسیاری از مسائل و سوال کردن از وزیران کابینه را دارد، قوانینی که به تصویب می‌رساند باید در شورای نگهبان ایران نیز مورد بررسی قرار گیرد. آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران هم‌چنان بالاترین قدرت تصمیم‌گیری در ایران است و باید با تغییرات سیاسی بزرگ موافقت کند.
 
خبرگزاری فرانسه نیز ضمن اعلام خبر انتخاب علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی گزارش داد:‌ این قانونگذار اصولگرا با وجود دستاوردهای اخیر اصلاح‌طلبان بار دیگر به ریاست پارلمان در ایران در آمد و این امر می‌تواند ناشی از اعتباری باشد که به دلیل حمایت از توافق هسته‌ای سال گذشته ایران و گروه 1+5 به دست آورده است.
 
به گزارش ایسنا، انتخابات ماه فوریه پارلمان ایران یک همه‌پرسی درباره توافق دولت روحانی که یک میانه‌رو است با قدرت های جهانی بود.