۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

منتظر ارزان شدن اتومبیل نباشید

غلامحسین قاسمیان، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل ضمن اشاره به رکود در این حوزه، اظهار داشت: بازار خودرو همچنان در رکود است و حتی در ماه اسفند که فصل تعویض خودرو است باز هم هیچ تحرک خاصی در این حوزه دیده نشد.
کد خبر : ۳۰۲۰۸۱
صراط: با توجه به تعطیل شدن مدارس و آغاز تعطیلات تابستانی طبق روال سالانه، شاهد خریدوفروش خودرو بودیم اما امسال همچنان بازار راکد است. قاسمیان ادامه داد: یکی از علل رکود در بازار، کمبود نقدینگی و پایین آمدن قدرت خرید مردم است. ضمن آنکه برخی منتظر ارزان شدن خودرو هستند که با توجه به سیستم بازار خودرو در ایران این اتفاق صورت نخواهد گرفت زیرا قیمت خودروهای داخلی توسط شورای رقابت تعیین می‌شود و انحصار در این بخش وجود دارد. قیمت خودروهای خارجی نیز براساس دلار و درهم تعیین می‌شود که همواره نرخ این ارزها در حال افزایش بوده، پس ارزان شدن خودرو ممکن نیست.

به گزارش ایلنا، وی به نقش شورای رقابت در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: با اینکه شورای رقابت در اعلامیه خود اذعان داشته که کیفیت دو خودروساز دولتی یعنی ایران خودرو و سایپا پایین است اما باز هم به آنها اجازه افزایش قیمت داده است. این در حالی است که این خودروها چه در زمان خرید و چه در خدمات پس از فروش دارای نواقص زیادی هستند اما خودروی صفر خارجی به مدت چهار سال هیچ هزینه‌ای ندارد.