۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

رییس باشگاه رئال مادرید به بغداد دعوت شد

بعد از اعلام اهدای عنوان قهرمانی فوتبال باشگاه های اروپا به قربانیان تروریسم در عراق، از رییس باشگاه سفیدپوشان رئال مادرید برای سفر به بغداد پایتخت عراق دعوت به عمل آمد.
کد خبر : ۳۰۲۲۶۰
صراط: سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای روز دوشنبه گفت که سفیر عراق در اسپانیا به نشانه تقدیر از موضع انسانی باشگاه رئال مادرید، از 'فلورنتینو پرز' رییس این باشگاه برای سفر به بغداد دعوت به عمل آورد.

به گزارش ایرنا، 'احمد جمال' افزود که 'علاء الهاشمی' سفیر عراق در اسپانیا طی تماس با پرز با تقدیر از مواضع این باشگاه در اهدای عنوان قهرمانی خود به قربانیان تروریسم در عراق، از وی برای سفر به بغداد دعوت به عمل آورد.

باشگاه رئال مادرید اسپانیا یکشنبه هفته گذشته در جام قهرمانی فوتبال باشگاه های اروپا بر 'اتلتیکو مادرید' پیروز شد و رییس باشگاه متعاقب این پیروزی، یازدهمین عنوان قهرمانی این باشگاه را به قربانیان تروریسم و علاقه مندان رئال مادرید که در همان شب بر اثر حمله تروریستی تعدادی از آنها در شهر 'بلد' در شمال بغداد کشته شدند، تقدیم کرد.

این اقدام باشگاه رئال مادرید مورد توجه گسترده هواداران این تیم باشگاهی در عراق قرار گرفت.
در همین راستا 'رعد حمودی' رییس کمیته المپیک عراق در بیانیه ای از این موضع باشگاه رئال مادرید تقدیر کرد و گفت: فوتبال دوستان عراقی موضع انسانی هیات مدیره باشگاه رئال مادردید اسپانیا را در قبال قربانیان عراقی هوادار این تیم ستودند.

گروه تروریستی داعش روز 13 مه 2016 با حمله به انجمن هواداران تیم رئال مادرید، در قهوه خانه ای در شهر 'بلد' واقع در شمال بغداد، 12 تن از هواداران این تیم را به قتل رساند.

در پی وقوع این حمله تروریستی، صدها هوادار تیم رئال مادرید برای روح قربانیان حمله تروریستی داعش به شهر بلد مراسم یادبودی برگزار کردند و اعضای تیم رئال مادرید به نشانه اعلام همدردی، یک دقیقه سکوت کردند.