۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

کلاهبرداری از طریق وام ازدواج

یکی از مواردی که به تازگی در دنیای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده است، ارسال پیام‌هایی در خصوص پرداخت، اخذ وام ازدواج و بدون نوبت، خرید و فروش وام بانکی است.کلاهبرداران فضای مجازی از هر فرصت و زمانی برای عملی کردن اعمال و اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند و به دنبال شگردی هستند تا با استفاده از آن بتوانند نقشه‌های خود را اجرا کنند.
کد خبر : ۳۰۲۲۷۳
صراط: کی از مواردی که به تازگی در دنیای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده است، ارسال پیام‌هایی در خصوص پرداخت‌، اخذ وام ازدواج و بدون نوبت، خرید و فروش وام بانکی و ... است و در این راه با سوء استفاده از ضعف آگاهی افراد موجب ضرر و زیان مادی و معنوی برای این افراد می‌شوند.

به گزارش رکنا، از این رو، از کاربران خواسته می‌شود تا هنگام مواجهه با پیامک‌ها در خصوص دریافت وام ازدواج و... هوشیاری لازم را داشته باشند و به این پیام‌ها پاسخی ندهند. به سایت‌های غیر معتبر و ناشناس که آگهی‌هایی از قبیل پرداخت وام در آنها درج شده اعتماد نکنند.

‌از باز کردن ایمیل‌های ناشناس و پاسخ به پیامک‌هایی در آن درخواست اطلاعات شخصی، مشخصات و جزئیات حساب بانکی، کارت بانکی و ... را می‌کنند، اجتناب کنند. شهروندان جهت دریافت هر گونه وام، فقط از طریق مجاری رسمی بانک ها اقدام کنند.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز