۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳

اشتغال در بخش تعاون 96 درصد افزایش یافت

متوسط تعداد اعضا و فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش تعاون کشور در اردیبهشت ماه سال جاری به ۲۸ نفر رسید.
کد خبر : ۳۰۲۲۸۵
صراط: بر اساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، تعداد ۲۷۹ تعاونی و یک اتحادیه در کل کشور به ثبت رسیده است. تعداد کل اعضاء تعاونی‌ها ۷۸۱۴ نفر و تعداد فرصت شغلی ۷۸۴۶ نفر و سرمایه اولیه حدود ۶۱ میلیارد ریال است.
 
به گزارش میزان، متوسط تعداد اعضا و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی‌ها ۲۸ نفر است. بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده به استان‌های خراسان رضوی، تهران و فارس با تعداد ۳۷ و ۲۴ تعاونی تعلق دارد. همچنین بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده به ترتیب در فعالیت‌های کشاورزی و صنعت با ۸۵ و ۷۵ واحد است.
 
تعاونی‌های کشاورزی و ساختمان به ترتیب با ۱۶۲۰ و ۱۵۲۵ نفر دارای بیشترین اعضا هستند. همچنین بیشترین فرصت شغلی مربوط به تعاونی‌های صنعت و کشاورزی با ۳۷۸۴ و ۱۳۱۸ نفر است. مقایسه عملکرد ماه اردیبهشت ۱۳۹۵ نسبت به فروردین ۱۳۹۵ نشان می‌دهد تعداد تعاونی‌های ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری (۲۷۹ واحد) در مقایسه با ماه گذشته (۲۵۸ واحد)، افزایشی معادل ۸ درصد دارد.
 
تعداد اعضا و فرصت شغلی افزایشی معادل ۲۷ درصد و ۷۳ درصد را به همراه دارند. مقایسه عملکرد ماه اردیبهشت ۱۳۹۵ نسبت به ماه اردیبهشت ۱۳۹۴ نشان می‌دهد تعداد تعاونی‌های ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری (۲۷۹ واحد) در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل (۲۹۷ واحد)، کاهشی معادل ۶ درصد دارد که این میزان برای تعداد اعضاء و فرصت شغلی به ترتیب افزایشی معادل ۵۶ درصد و ۹۶ درصد را به همراه دارد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز