۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

راهکارهای همکاری بین اصفهان و وین بررسی شد

راهکارهای همکاری دو شهر اصفهان و وین (پایتخت اتریش) در جلسه مشترک شهرداران این دو شهر بررسی شد.
کد خبر : ۳۰۲۲۹۵
صراط: در این جلسه که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، شهردار وین گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی اصفهان و وین باید بدنبال انعقاد تفاهمنامه ای بین دو شهر باشیم.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، «میشایل هویپل» افزود: زمینه‌های فرهنگی، مناسب‌ترین حوزه برای ارتباطات بیشتر با اصفهان است.

شهردار وین اظهار داشت: البته سایر مباحث مثل فناوری‌های نوین، پسماند، حمل و نقل، آب و فاضلاب، انرژی و ... نیز زمینه‌های مهم و مناسبی است که در تفاهمنامه بین شهرداری اصفهان و وین باید به آنها پرداخته شود.

هویپل در باره زمینه‌های سرمایه‌گذاری وین در اصفهان نیز گفت: کشور اتریش بعنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا به قوانین و مصوبات این اتحادیه پایبند است و وین جایگاه خاصی برای مذاکره و تعامل قائل بوده و از همین رو نیز با خشونت و تحریم مخالف است.

وی با تاکید براینکه اصفهان ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد، افزود: از همین رو، وین از شرایط دیپلماتیک موجود استقبال و آمادگی خود را برای برقراری همکاری‌های اقتصادی با اصفهان اعلام می‌کند.

شهردار وین اضافه کرد: مهمترین مشکل موجود برای سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی دو کشور به مسائل بانکی بازمی‌گردد که با توجه به ارتباطاتی که در حال حاضر برقرار شده است، این موضوع نیز بزودی برطرف می‌شود و اصفهان – وین در آینده نزدیک روابط اقتصادی بیشتری خواهند داشت.
وی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی اصفهان گفت: اصفهان شهر زیبایی است که دارای بناها و فضاهای دیدنی بسیاری است و آثار تاریخی و معماری آن در جهان زبانزد است.

میشایل هویپل از سال ۱۹۹۴ یعنی ۲۲ سال پیش سمت استانداری و شهرداری وین را بطور همزمان بر عهده دارد.

ویَن پایتخت کشور اتریش و یکی از 9 استان کشور اتریش محسوب می‌شود.

این شهر بزرگترین شهر این کشور و نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپاست.

شهردار اصفهان نیز در این نشست گفت: شهر وین یکی از شهرهای پیشرفته اروپاست که در حوزه مدیریت شهر و فناوری‌های نوین پیشگام بوده که از همین رو در راستای ارتباط هرچه بیشتر میان دو شهر باید گام برداریم.

مهدی جمالی نژاد افزود: سیاست من در اداره شهر اصفهان، سوق دادن اصفهان به سمت شهر پویا و خلاق است و در شهر پویا، خلاق و دانش ‌محور زمانی می‌تواند صفات و ویژگی‌های خود را رشد و گسترش دهد که ارتباطی فرا مرزی داشته باشد.

جمالی نژاد اظهار داشت: دیپلماسی فعال شهری یکی از بسترهای مناسب جامعه بوده که نیازمند تعاملات و مذاکره با مدیران و مسئولان سایر کشورهاست.

وی افزود: حضور مقامات شهری وین در اصفهان در راستای ارتقای شرایط سرمایه‌گذاری موثر است، چرا که این موضوع می‌تواند در راستای جذب سرمایه‌گذار تأثیرگذار باشد.