۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

عاقبت مادر و دختری که زن تنها را کشتند

زن جوان که با همدستی دختر ۱۴ ساله‌اش، زن تنها را قربانی سرقت مرگبار کرده، در حالی که یک بار تا پای چوبه دار رفته بود با پرداخت دیه ۲۰۰ میلیونی آزاد می‌شود.
کد خبر : ۳۰۲۳۵۹
صراط: زن جوان که با همدستی دختر ۱۴ ساله‌اش، زن تنها را قربانی سرقت مرگبار کرده، در حالی که یک بار تا پای چوبه دار رفته بود با پرداخت دیه ۲۰۰ میلیونی آزاد می‌شود.

به گزارش روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از ششم مرداد سال ۸۹ با کشف جسد زن ۶۲ ساله‌ای به نام گوهر در خانه‌اش واقع در شهرستان پاکدشت در دستور کار پلیس جنایی قرار گرفت.نوه قربانی که با جسد مادربزرگش در خانه روبه‌رو شده بود ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

پسر جوان که از قتل شوکه شده بود، به مأموران گفت: امروز برای دیدن مادربزرگم به خانه‌اش آمدم وقتی زنگ خانه را زدم صدایی نشنیدم، بنابراین با نگرانی از دیوار حیاط بالا رفته و وارد خانه شدم که ناگهان با جسد مادربزرگم روبه‌رو شدم. البته دست و پا و دهانش با دستمال بسته شده بود.

از آنجا که طلاهای زن سالمند سرقت شده و خانه‌اش نیز به هم ریخته بود کارآگاهان زمینه قتل با انگیزه سرقت را تحت بررسی قرار دادند.آنها در شاخه دیگری از تحقیقات میدانی دریافتند همسایه‌ها یک زن میانسال و دختر نوجوانی را که هراسان از خانه گوهر بیرون می‌رفتند دیده‌اند.

همین سرنخ کافی بود تا تیم جنایی برای دستگیری دو زن وارد عمل شوند. بنابراین مادر و دختر معتاد به نام‌های سکینه – ۳۸ ساله – و سمیرا – ۱۴ ساله – ردیابی و دستگیر شدند.در ادامه کارآگاهان پی بردند که سکینه دارای سوابق متعدد کیفری است.

این مادر و دخـــتر که به مواد مخدر اعتیاد داشتند در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اعتراف ندیدند و به قتل زن تنها اعتراف کردند.

سکینه در بازجویی‌ها گفت: روز حادثه من و دخترم در حال عبور از خیابان بودیم که دیدیم گوهر خرید کرده و بار زیادی دارد. به او کمک کردیم و آنها را تا خانه‌اش بردیم.اما وقتی وارد خانه شدیم برق طلاهای آن زن مرا وسوسه کرد و به فکر سرقت افتادیم.

همان موقع با کمک دخترم دست و پا و دهانش را بسته و سپس با قیچی ۶ عدد النگو و انگشتر طلایش رابه سرقت برده و پا به فرار گذاشتیم.

باور کنید هرگز قصدکشتن این زن تنها را نداشتیم و او ناخواسته خفه شد حالا هم بشدت پشیمانیم.

سمیرا نیز در بازجویی‌ها به همدستی با مادرش اعتراف کرد. بدین ترتیب مادر و دختر معتاد در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و به درخواست خانواده مقتول سکینه به  خاطر قتل عمد و مشارکت در سرقت به قصاص نفس –اعدام- سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

دختر ۱۴ ساله نیز به خاطر معاونت در قتل و مشارکت در سرقت به ۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

این حکم از سوی قضات عالیرتبه دیوانعالی کشور تأیید شد و برای اجرا در اختیار دادسرای امور جنایی قرار گرفت اما دختر ۱۴ ساله که ۱۹ ماه از دوران محکومیتش را سپری کرده بود با اعلام گذشت خانواده مقتول از زندان رهایی یافت.

از سوی دیگر قرار شد زن۳۸ ساله که یک بار تا پای چوبه دار رفته بود با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شود.

این در حالی است که با کمک خیرین نیکوکار یکصد میلیون تومان دیه به اولیای دم پرداخت شده  و قرار است یکصد میلیون تومان دیگر از سوی عامل قتل و پس از آزادی‌اش از زندان پرداخت شود. در پایان جلسات محاکمه سه قاضی عالیرتبه با هم وارد شور شدند تا برای آزادی این زن تصمیم بگیرند.
برچسب ها: مادر دختر سرقت صراط