۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

اولین شکست والیبال ایران در راه المپیک

تیم ملی ایران اولین شکست خود در رقابت‌های انتخابی المپیک را برابر فرانسه متحمل شد.
کد خبر : ۳۰۲۳۹۸
صراط: تیم ملی والیبال ایران در سومین و یکی از مهم ترین بازی های خود در رقابت های والیبال انتخابی المپیک از ساعت 11:10 دقیقه سه شنبه 11 خرداد در سالن متروپولیتن توکیو ژاپن به مصاف فرانسه رفت و 3 بر صفر مغلوب این تیم شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران از دو بازی گذشته خود دو پیروزی و 5 امتیاز را کسب کرده است اما فرانسه بعد از برد برابر چین، در دومین بازی برابر لهستان شکست خورد تا صاحب 4 امتیاز شود.

ست اول؛ 25-20 فرانسه

تیم ملی ایران که در این بازی با لباس سورمه ای به میدان رفت با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد.

شهرام محمودی که در این بازی جایگزین غفور شده بود اولین امتیاز این دیدار را کسب کرد و "نگابت" هم با بیرون زدن اسپک خود دومین امتیاز را به ایران داد.

با سرویس "کوین لروکس" فرانسه چهار بر سه از ایران پیش افتاد اما عبادی پور بازی را به تساوی کشاند.

دفاع های خوب بازیکنان ایران باعث شد اولین وقت استراحت فنی با کسب امتیاز 8 برای ایران به دست بیاید.

زمانی که نگاپت در خط سرویس قرار گرفت باز هم از سرویس امتیاز مستقیم گرفت و موفق شد فرانسه را 12 بر 10 پیش بیاندازد تا لوزانو برای جلوگیری از بیشتر شدن اختلاف درخواست وقت استراحت کند. همین استراحت فنی باعث شد بازیکن فرانسه سرویس را به تور بزند.

"لگوف" بلند قامت، محمودی را دفاع کرد تا بازی 14-11 به نفع ایران شود. این بازیکن باز هم محمودی را دفاع کرد تا بازی 15-11 شود. در ادامه هم فرانسه امتیاز 16 را گرفت و تیم ها به استراحت فنی دوم رفتند.

با کسب امتیاز 18 توسط فرانسه و زمانی که اختلاف امتیاز دو تیم به پنج رسید سرمربی ایران باز هم وقت استراحت گرفت.

دریافتهای ناقص بازیکنان در اواسط بازی باعث شد فرانسه با اختلاف امتیاز از ایران پیش بیفتد.

در ادامه بازی، مهدوی برای دفاع روی تور جایگزین معروف شد و در ادامه هم سرویس‌های خوب ایران باعث شد اختلاف امتیاز کم شود و بازی 21-18 شودتا "تیلیه" سرمربی فرانسه درخواست وقت استراحت کند.

فرهاد قائمی بعد از استراحت فنی به جای میرزاجانپور به میدان آمد اما سرویسش به تور خورد و بازی 22 بر 18 شد.

در حالی که عبادی‌پور می‌توانست امتیاز 20 را برای ایران به دست بیاورد او با بی دقتی توپ را به دفاع زد و بازی 23-19 شد.

در نهایت فرانسه ست اول را 25-20 برد.

ست دوم 25-18 فرانسه

سرویس‌های خوب "لروکس" در ست دوم هم ادامه داشت و این بازیکن موفق شد فرانسه را 2-1 پیش بیندازد. در ابتدای این ست دفاع‌های بازیکنان ایران بی نتیجه بود و اکثر توپ‌ها با برخورد به دفاع ایران به بیرون می‌رفت.

باریکن بلندقامت فرانسه "لگوف" بازهم موسوی را دفاع کرد و بازی 6-3 به نفع فرانسه شد اما کار سرعتی عادل غلامی و سعیدمعروف بازی را 7-5 کرد.

دریافت‌های ناقص میرزاجانپور ادامه داشت و فرانسه با دریافت‌ ناقص او امتیاز 8 را گرفت. "نگابت" ستاره فرانسوی با سرویس خود امتیاز 10 را برای فرانسه به دست آورد. سرویس‌های محمودی و بازی خوب ایران اختلاف را کم کرد و بازی 13-11 شد اما بعد از امتیاز 14 فرانسوی‌ها اختلاف را بیشتر کردند و بازی 16-11 شد.

عدم دریافت‌ها بازیکنان ایران در این ست و نرسیدن توپ به معروف باعث شد ایران در کم کردن اختلاف ناکام بماند و بازی 19 بر 13 شود. در امتیاز 22-16 مهدوی بازهم به میدان آمد و سرویس خوبی هم زد اما دفاع روی تور ایران بازهم موفق نبود و امتیاز از آن فرانسه شد.

ایران در این ست هم روند ست نخست را ادامه داد و فرانسوی ها موفق شدند با برتری 25-18 ست دوم را هم از آن خود کنند و دو بر صفر از ایران پیش بیفتند.

ست سوم

در ست سوم فرهاد قائمی جانشین میرزاجانپور شد.در ابتدای این بازی دو تیم پایاپای پیش رفتند و عبادی پور هم موفق شد سرویس‌های خوبی رابزند.

مرندی در ابتدای این ست به عنوان لیبروی به میدان آمد. دو سرویس خوب موسوی ایران را 7-5 به نفع ایران کرد و امتیاز 8 هم با دفاع خوب ایران به دست آمد.

توپ شهرام محمودی با برخورد به دستان "لگوف" به بیرون رفت و بازی 9-6 به سود ایران شد.

سرویس هدف‌دار غلامی و آبشار محمودی اختلاف را به 4 رساند و بازی 12-8 شد.وقت استراحت فنی دوم هم با کسب امتیاز 16 برای ایران به دست آمد.

اولین دفاع ایران در این بازی در ست سوم و در امتیاز 17 برای ایران صورت گرفت. دریفات بد ایران روی سرویس "تونیوتی" بازی 19-19 شد.با سرویس‌ پاسور فرانسه این تیم یک امتیاز از ایران پی افتاد و لوزانو درخواست وقت استراحت کرد.

شهرام محمودی بازهم برابر "لگوف" موفق نبود و با دفاع این بازیکن فرانسوی بازی 23-21 برای فرانسه شد.

تلاش بازیکنان ایران فایده نداشت و این ست هم 25-22 به نفع فرانسه به پایان رسید و درنهایت فرانسه 3 بر صفر به نفع فرانسه به پایان رسید.