۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
مرور هشدارهای رهبر انقلاب

این بار قطر اسپانسر پروژه "نفوذ" شد/ "فروشنده" اسباب‌بازی "کن" را به چه قیمتی خرید؟

با افزایش هشدارهای درباره مبحث "نفوذ" استقبال غرب از آثار هنری معمولی کشورمان تردیدبرانگیز است. به ویژه آنکه یک کشور حامی غرب در منطقه هم از آن حمایت مالی کرده باشد.
کد خبر : ۳۰۲۴۴۸
گروه فرهنگی صراط - در چند روز گذشته، دو جایزه فیلم جدید اصغر فرهادی از جشنواره کن، هیاهوی فراوانی به پا کرده و موافقان این نوع سینما، این دو جایزه را تا توانسته اند باارزش و بی سابقه جلوه داده اند.

به گزارش گروه فرهنگی صراط، در ماه هایی که مبحث "نفوذ" بارها مورد توجه قرار گرفته و بر آن تاکید شده است، استقبال غربی ها از آثار هنری معمولی کشورمان تردیدبرانگیز است؛ این تردید زمانی بیشتر می شود که بر سابقه تلاش غرب برای نفوذ در کشور از راه "هنر" توجه کنیم.

این موضوع در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته است؛ به طور مثال ایشان در اسفندماه سال گذشته در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، "هنر" را یکی از راه های نفوذ دشمن برشمردند: "الان هم شروع کرده‌اند و برنامه‌ریزی کرده‌اند برای نفوذ؛ انواع و اقسام طُرق را -من محاسبه میکردم با خودم، دیدم شاید حدود ده راه مهم را- برای نفوذ در کشور پیدا کرده‌اند و دارند عمل میکنند؛ همین حالا دارند عمل میکنند. یکی‌اش راه علمی است؛ از طریق ارتباط با دانشگاه‌ها، ارتباط با دانشمندان، ارتباط با استاد، ارتباط با دانشجو -کنفرانس‌های به‌ظاهر علمی [ولی] در باطن برای نفوذ- افراد امنیّتی را اینجا میفرستند؛ این یکی از راه‌ها [است]. یکی از راه‌ها، راه‌های فرهنگی و هنری است. مأمور مستقیم دستگاه‌های امنیّتی را به‌عنوان یک فرد صاحب‌هنر برای، فرض کنید، جشنواره‌ی موسیقی معیّن میکنند که بفرستند؛ که البتّه خوشبختانه وزارت اطّلاعات فهمید، زودتر جلویش را گرفت. یعنی به‌عنوان حضور در یک جشنواره‌ی هنری -مثلاً جشنواره‌ی موسیقی- کسی را انتخاب میکنند که این آدم، صددرصد سیاسی و امنیّتی است؛ به‌عنوان [فرد] هنری اینجا میفرستند. خب، برای چه میفرستند؟ نفوذ اقتصادی یکی [از راه‌های] دیگر است. انواع و اقسام گوناگون، راه‌های نفوذ دارند؛ ما بایستی مراقب باشیم، باید مواظب باشیم."

فیلم جدید فرهادی با نام "فروشنده" البته هنوز برای عموم اکران نشده اما از همان خلاصه داستانی که از آن در رسانه ها منتشر شده می توان به نوعی "سیاه نمایی" به کار گرفته شده در فیلم، در مورد جامعه ایران پی برد.

داستان فیلم مذکور، داستان زوجی است که منزل جدیدی نقل مکان می کنند. آنها بعد از آمدن به منزل جدید متوجه می شوند که این خانه پیش از این محل سکونت زن بدکاره ای بوده است و همین موضوع داستان های بعدی را شکل می دهد.

البته تا زمان اکران فیلم، هنوز نمی توان قضاوت درستی درباره آن کرد اما سابقه جشنواره های سینمایی دنیا و به طور مشخص جشنواره کن، این موضوع را که اهداف سیاسی پلیدی در پشت پرده قریب به اتفاق جوایز آن وجود دارد، اثبات می کند.

این بار قطر اسپانسر پروژه
عوامل فیلم "فروشنده" در جشنواره کن

در این بین، عده ای از سینماگران همواره این موضوع را رد می کنند؛ این سینماگران دو دسته اند؛ یا به طور کامل غربگرا و معتقد به فرهنگ غرب هستند که تکلیف آنها مشخص است و یا قضاوت آنها ناشی از اطلاعات ناکافی است و نمی دانند که جایزه "کن" در واقع اسباب و ابزاری برای پیشبرد سیاست های غرب به شمار می رود. این موضوع را مقام معظم رهبری 10 سال قبل به صراحت تبیین کردند.

ایشان در خرداد ماه 85 در دیدار جمعی از كارگردانان سینما و تلویزیون‌ تاکید کردند: "شما باید ارزشهای دینی و ملی را تقویت كنید. وقتی ارزش ملی میگوییم، نباید فوراً ذهن به سمت چهارشنبه‌سوری برود؛ ارزش ملی یعنی احساس استقلال یك ملت؛ استقلال فرهنگی. در مقابل این القای دویست ساله‌ی فرهنگىِ غرب، یك ملتی بیاید به فرهنگ خودش تكیه بكند، این خیلی ارزش دارد؛ این را تقویت كنید. حالا گاهی با رفتن به جشنواره، ممكن است این تقویت بشود، گاهی با نرفتن به جشنواره این تقویت میشود. آنجایی كه لازم است نروید، نروید؛ آنجایی كه لازم است به جشنواره‌های بین‌المللی بروید، بروید؛ با این نیت بروید - حالا آقای عیاری به دوستان «كَن» لطف كردند و از آنها دفاع كردند كه به ایشان گفته‌اند، شما چرا این‌قدر سیاه‌نمایی میكنید كه فیلم شما را ما نتوانیم نشان بدهیم؛ باید دید آقای عیاری چه كار كرده بوده كه آنها دلشان به حال ملت ایران سوخته - بالأخره من حرفی ندارم كه شما از آنها دفاع كنید؛ اما این را واقعاً من هم خبر دارم. من با اینكه نه سینمایی هستم و نه با این چیزها ارتباط دارم؛ اما بالأخره میدانید طبعاً اطلاعات ما محدود به راههای اطلاع‌گیری شماها نمیشود؛ ما اطلاعات وسیع‌تری داریم. ما خبر داریم كه همین مجموعه‌های جهانی، از جمله كَن - حالا كه اسمش را آوردید - و بعضی از جشنواره‌های دیگر، واقعاً دارند كار میكنند؛ اینها هدف دارند. اینها دوست میدارند كه از حضور هنرمند برجسته‌ی ایرانی در آنجا، در جهت سیاسی، یك استفاده‌ای ببرند... عجیب هم نیست؛ ما هم در برخی از مسایل فرهنگی بین‌المللی، نیات سیاسی داریم، پنهان هم نمیكنیم. ما در رابطه‌ی با خیلی از كشورها با جهتگیری سیاسی كار فرهنگی میكنیم. آنها هم همین كار را دارند با ما میكنند. ما باید حواسمان جمع باشد و هوشیار باشیم.
خوب، آنها مصالح فرهنگیشان را رعایت میكنند، ما هم باید مصالح فرهنگی خودمان را رعایت كنیم. ما كه از او توقع نداریم كه مصالح ما را رعایت كند؛ ما از خودمان توقع داریم كه مصالح خودمان را رعایت كنیم. بنابراین شما اگر جشنواره هم میروید، آن وقتی بروید و آن‌طوری بروید كه مصالح فرهنگی كشورتان را مراعات بكنید. اگر طوری شد كه او بناست مصالح خودش را علیه مصالح كشور شما رعایت كند، بله، ترجیح با نرفتن است، ترجیح با حضور پیدا نكردن است؛ این چیز روشن و واضحی است."

واضح است که رهبر معظم انقلاب از اطلاعاتی صحبت کرده اند که به طور طبیعی در اختیار سینماگران و عموم مردم قرار نمی گیرد. بر این اساس، معنا و مفهوم استقبال غرب از نوع خاصی از فیلم های ایرانی که در آن هیچ نقطه روشنی از کلیت کشورمان به تصویر کشیده نشده، کاملا قابل درک است.

فارغ از این موضوع، هیاهوی عجیب و تبلیغات فراوان برای فیلم جدید فرهادی به خاطر جوایز این فیلم در کن است که اندکی غیرعادی به نظر می رسد. واقعیت آن است که فیلم "فروشنده" جایزه اول جشنواره کن یعنی نخل طلای بهترین فیلم را نگرفته است؛ جوایز این فیلم برای بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه اعطا شده اند که طبعا با نخل طلای اول کن متفاوت اند. این در حالی است که سینمای ایران با عباس کیارستمی در سال 1997 برای فیلم "طعم گیلاس" جایزه نخل طلای بهترین فیلم را برده است. البته فیلم کیارستمی نیز مضمونی سیاه داشت که به خودکشی یک ایرانی می پرداخت.

به این ترتیب، جوایز فیلم "فروشنده"، حتی بهترین جایزه ایرانی ها در جشنواره کن هم به حساب نمی آید. از طرفی، ابهاماتی که در مورد یکی از حامیان مالی این فیلم مطرح شده، هم اصل فیلم و هم جوایز کن به آن را بیش از پیش در هاله ای از ابهام قرار داده است.

بر این اساس، "المیاسه بنت حمد" خواهر امیر قطر در صفحه اینستاگرامش با قرار دادن عکسی از عوامل فیلم فروشنده و تبریک به اصغر فرهادی این خبر را اعلام کرد که این فیلم با کمک های مالی دوحه ساخته شده است.

با این وصف باید پرسید حمایت مالی کشور قطر که در جریانات سیاسی منطقه به وضوح در مقابل منافع کشورمان قرار گرفته، چه مفهومی دارد؟ آیا حمایت یک کشور همراه با غرب در جریانات منطقه، از یک فیلم ایرانی، با بحث "نفوذ" مرتبط نیست؟
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۷۳
۴۱
حوصله خوندن اراجیفتون رو ندارم ولی بهتره بدونید اسباب بازی اون رایانه ایه که زیر دستتونه و با اون دارید بازی میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من نظرم اینه که تو فیلم های ایشون سیاه نمایی و مسائل ترسناکتر وجود داره نقد استاد رائفی پور رو بخونید چرا غرب که دارو رو بر ما تحریم کرده به ما جایزه بده
پری مجرد38ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
میدونم خیلی سخته ولی ایشالله خوب میشی ناراحت مباش
من من
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دوم شما هنوز توهمات رایفی پور رو دنبال می کنید :| دیگه یه ادم چقدر باید ... بگه و رو بشه ...ش...

صراط جان شما هم خودت رو به نفهمیدن نزن
کل داستانش رو خود فرهادی گفته
که هزینه ای که از طرف این موسسه داده شده یک فاند بوده و یک دهمهزینه ساخت هم نبوده ....

دقت کنید: بعد از مراحل ساخت و البته به تهیه کننده فرانسوی پرداخت شده ...
بعد شما می گی نفوذ؟؟؟

نفوذ وقتی میشه که مثلا قبل از نوشتن یا هنگام ساخت پولی پرداخت بشه و به ازاش خواستار ایجاد تغییری در داستان بشه ...

مثل این می مونه که الان شما بگی بیت ایت الله سیستانی مشخصا تهیه کننده و سازنده فیلم درویش بوده! چون یک فاندی داده ...

وقتی یک موضوعی رو کامل میدونی و باز سوال طرح می کنی یعنی دنبال حقیقت نیستی و فقط ایجاد شایعه رو دوست داری


جنم داشته باش منتشر کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
استاد رائفی پور... :)))))) استاد ......
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 15:31 اول اینکه کاش همون زمان سری می زنید به سایت هایی که لیست شرکتها و سازمان های تحریم شده رو نوشته بودند،خیلی دقیق گزارش شده بود مثلا فلان شرکت بیمه به خاطر بیمه نمودن محموله مشکوک سپاه در فلان تاریخ.دوم اینکه شما چرا یک عبارت می گویید غرب و خودتان را راحت می کنید؟گردانندگان مراکز مختلف متفاوت و دارای اهداف مختلفی هستند.آنها هم ضوبط و اصول حاکم بر هر رشته ای را باید رعایت کنند مثلا همین کن چندین داور دارد که خیلی عادلانه ودر یک بازه ی زمانی خاص انتخاب می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۶۲
۳۷
کلا توهم زدین. به همه چیز و همه کس مشکوکین. دایی جان ناپلئون
پری مجرد38ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
فکر کنم وقته قرصاته
کوچکترین سرباز رهبر
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر یا خواهر گلم داری ..... توهین میکنی یکم توجه کن.در ضمن فکر کنم دشمن شناسی شما مثل آقای رفسنجانی هستش.ایشان هم دیروز عرض کردن که آمریکا در مسئله برجام به ما کمک کردن.خدایا رهبر داره از دست اینا چی میکشه.
سبحان شاهمرادی اصولگرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۳۶
۵۵
جشنواره صهیونی کن یکی از اهدافش نمک گیر کردن هنرمندان مسلمان است. فیلم حضرت محمد که این همه رویش کار کرده بودند را قبول نکرد لکن فیلمهایی که به درد مسلمین نمی خورد را فی الفور جایزه می دهد
پری مجرد38ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت به این نبوغ
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۵۶
۳۴
حالا ناراحتین که چرا فیلمای امثال حاتمی کیا جایزه بین المللی نمیگیره و علی رغم اینهمه تبلیغ حتی فیلم اول ایران هم نمیشه ؟ خب آب بریزین
مدافع حرم
|
United States of America
دوستان چرا دارید دودستگی درست میکنید آقای حاتمی کیا ایرانیه و فرهادی نیز.اما دشمن کارش مشخصه که داره از فرهادی ها برای ایجاد دودستگی استفاده میکنه و اگر من و شماها هم به سمتشون بریم مزد تلاشهاشون رو گرفتن
پری مجرد38ساله
|
United States of America
...... غرب زده ....... کمتر ماهواره نگاه کن
ناشناس
|
United States of America
بی ... تو که جنبه نقد نداری حرف نزن
مهدیه
|
United States of America
اخه سطح فیلمهای حاتمی کیا کجا و اصغر فرهادی کجا ؟؟ فرهادی می دونه چه اراجیفی بسازه که اونجا مورد پسندواقع بشه
منتظرالمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۱۷
۱۰
همون اسباب بازی مایه افتخار امروز ما ایرانیا شد و شادی غرور ملی را برامون به ارمغان اورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۱۶
۸
اینهمه حسادت قابل درکه چون به فیلمها دوریالی شما نهایتا جایزه گلدن زارت تعلق میگیره
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۶
۱۶
طرفه تر اینکه بازیگر متوهم فیلم این جایزه کثیف بابت این فیلم کثیف از جشنواره کثیف کن به آستان جمکران تقدیم کرد
شاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۹
۷
سینما کلا چه گلی بر سر دنیا زده است توی این صدسال اخیر؟؟... اخلاق در دنیا رو به انحطاط بوده است و سینما هیچ کمکی به این امر نکرده است چه فیلم های فرهای و چه فیلم های حاتمی کیا و مجیدی و سلحشورها و امثالهم به عنوان مثال هنوز مردم ایران تصورشان در مورد حضرت علی ع همان تصور و ذهنیات دنیای کودکی تا بزرگسالیشان است و نیز القائات جامعه نه سریال امام علی آقای میرباقری!! علی و محمد سریال ها و فیلم ها نه واقعی اند و نه جذاب و فقط سینمایی و رویایی و فتوژنیک اند... چه کسی با شنیدن نام امام رضا ع به یاد سریال تلویزیونی آن می افتد؟؟مردم هنوز از دریچه ذهن خودشان انبیا و اولیا را تصویر می کنند... ببینید مسیح هالیوود چقدر واقعی است؟؟ موسای هالیوود چقدر واقعی است؟؟ذات سینما تخدیر و سرگرمی است چون میخوهم دمی از خود فارغ شوم و خود را فراموش کنم و جز این انتظاری نباید از سینما داشت.ببینید کودکان دهه 60 خودمان را ،نسلی که روزانه یک الی دو ساعت برنامه کودک می دید و مقایسه کنید با کودکان پریشان احوال امروز که 24 ساعته فیلم و کارتون میبینند حتی فقط از شبکه های داخلی خودمان که کاملا کنترل شده اند.سینما سرابی بیش نیست چه از نوع مجید مجیدیش و چه از نوع حاتمی کیا و فرهادیش!
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۱۷
۵
اگه به قول شما این جایزه اسباب بازیه یا اینکه از مکتب صهیونیستی اومده چرا فیلم محمد رسول الله مجیدی رو تو این جشنواره ها شرکت دادین؟
یعنی تو رو خدا تو چه مملکتی داریم زندگی میکنیم الان این جایزه رو هر کشوری برده بود کلی جشن و سرور بود اما تو کشور ما ربطش دادن به ...
خدایا کی از این خشکی مذهب های پوک مغز خلاصی پیدا میکنیم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۱۵
۹
فیلمهای فرهادی درد مردم رو میگه. خیلی کاراش رو دوست دارم. از دل مردم میگه.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۴۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۱۶
۶
نظرات مردم که صاحبان اصلی مملکت هستند رو هم چند بار مرور کنید بد نیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۱۱
۶
چقدر حرص میخورین! :دی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۱۰
۲
اول بايد نفوذ صورت بگيره تا مدعي اسپانسري اين و آن شويم .
با وجود اينكه نمايش سياهي ، سياه نمايي نيست ،
اما ذات سينماي هنري همين است ،
هاليوود و باليوود صنعت سرگرمي ساز دنيا هستند ، پر از زرق و برق و بي محتوا ، ولي سينماي جدي كشورها نشان دهنده داستان هاي واقعي و معمولي به سبك هنرمندانه هستند ،
در اين فيلم هم نه به كسي توهين شده و نه عليه موضوعي بيانيه صادر كرده است
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۳
۱۴
یه فیلم بی ارزش یه جایزه کاملاً بی ارزش گرفته...
از قضا شیعه هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۱۵
۴
آخه مردک بیسوادی که به عنوان بخش فرهنگی صراط نشستی این دری وری ها رو غرغره کردی ، تو غلط نیکنی بدون دیدن فیلم راجع بهش نظر میدی. تو غلط میکنی با خوندن یه خلاصه داستان نیم خطی با عقده و توحشی که از قبل داشتی به فرهادی حمله میکنی و توهم نفوذ رو به هرچیز بیربطی وصله میزنی . الدنگی بیسوا نفوذ مربوط به صدا سیمای ضد ملی میشود که صبح تا شب سریال های جفنگ کره ای و فیلم های هالیوودی پخش میکند نه فرهادی که فیلمسازی مستقل است و فیلمش را هم با مجوز ارشاد و از مجاری کاملا قانونی ساخته ست از این همه سیاه نمایی و بربریت شما کثافت ها فقط به آدم حال استفراغ دست میده خاک بر سرتون با این سایت متعفن تون
پری مجرد38ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
شیعه .... هستی
حیدر
|
United States of America
|
۲۳:۲۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۱۱
۳
شما چه موجوداتی هستید ؟ به هر چیز و هر کسی بدبین هستید.همین قدر که در کشور منصب دارید خیر سر عنایت عدم اگاهی مردم است وگرنه سالها قبل اثری از شما در عرصه های مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی نبودید.من موندم چطور بااین تفکرات عجیب و غریب از اینترنت استفاده می کنید؟اینترنت هم وسیله نفوذاست؟همه چی از نظر شما زمانی شروع میشه که رهبری یک سخنرانی می کنه و به بدترین شکل ممکن نظرات ایشون رو به نفع خودتون بسط و گسترش می دین.
پری
|
United States of America
خدا شفای عاجل دهد
دات کام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۴
۲
قطر کشوری با 500 نفر جمیعت و 1000 ایستگاه تلویزیون
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۳
۹
این فرهادی فقط بلده فیلمی بسازه که توش بگه ایرانسا خاک بر سرن.بدبختن .خب غربم ذوغمرگ میشه بهش صفا میده
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
۸
۳
مطمعنن منتشر نمیشه ولی میخام بگم خیلی حقیرید،خیلی
ده هزار دلار فاند قطری رو بهانه زدن روشنفکری ونماد سینماییش کردید،خیلی حقیرید
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
دوز قرصاتو کمتر کن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۴
۳
جون مادرتون ول کنید مردم گرفتار فقر و بیکاری اند شما چسبیدید یک روز به تهاجم فرهنگی یک روز به خودی و غیر خودی یک روز به فتنه یک روز به نفوذ وووواحتمالا فردا ........... اصلا ولش کن مرگ بر امریکا
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
فقر و بیکاری هم نتیجه تهاجم فرهنگی است
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۳
۸
بدون تردید این موضوع یک پروژه استعماری برای مطرح کردن افراد الت دست بیگانگان در قالب هنر است .
که البته روش نخ نما شده ایست.
ناشناس
|
Australia
|
۰۵:۴۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۷
۳
ماشالا به توهماتون... واقعا علاوه بر حماقت انسان توهم های شما و امثال شما هم پایان ناپذیره
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۸
۵
صراط جان شما دوست داری چه فیلمی ساخته بشه؟سفارش بده.
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
فیلمی که مروج ارزش ها و اصول الهی باشه نه مروج فحشا و حماقت
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۹
۳
خواهر امیر قطر توی اینستاگرامش یه ادعایی می کنه،بلافاصله ادعاش میشه تیتر یک صراط.
به این میگن نفوذ.
صراط جان جیگر میخواد منتشر کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۷
۳
خدايا اين توهم توطئه كي تموم ميشه. ميگم اين همه توطئه خنثي كردين الان وضع مملكت اينه. كت را دزديدن بردن شماها دنبال دكمه اش ميگردين.
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۲
۲
دوستان صراطی عزیز؛ عقاید بنده به عقاید شما تقریباً نزدیکه ولی یکی از بزرگترین مشکلات ما در ایران که متاسفانه از سوی مسئولین بیشتر به اون دامن زده میشه، کتمان مشکلات و معضلات خیلی از مردم عادی هستش. وقتی از یک مقام تقریباً ارشد دولت در باره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم سوال میشه و ایشون با غنچه کردن لب، چرخاندن گردن و تحویل یک لبخند ... به راحتی اعلام میکنه که ما هیچ مشکلی نمیبینیم و پدر تورم رو در آوردیم و... حالا با این اوصاف یه نفر باید منعکس کننده این همه مشکل و معضلات باشه یا نه. اگر وضع به همین منوال پیش بره، ما باید شاهد سوء تغذیه خیلی از افراد در کشورمون باشیم. کشوری که سرشار از برکت و لطف خدادادی هست.
یا علی
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر از این ره نگذر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۶
۴
تو آب بریز که اینقدر بدبخت و بی غیرتی
علی
|
Germany
|
۱۰:۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۸
۲
چون دید شما نسبت به هنر ابزاری و سیاسی است نمیتوانید هنر را درک کنید.بسیاری از فیلمهایی که در هالیوود و غرب ساخته شده اند از فیلمها و سریالهای صداوسیما بسیار بامعنی تر و باارزش تر است،مثل رهائی از شاوشنگ،مسیر سبز،پاپیون،پدرخوانده،حس ششم و ...
منم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
۱۱
۴
خب آقای اصولگرا به داش ده نمکی و ... بگید یه دونه فیلم درباره هرچی دوست دارید بسازه و ببریدش جنوب کشور چون اونجا نخل داره و اکرانش کنید یه نخل طلایی بهش جایزه بدبد ؟ آدم های هوشیار اصول گرا؟