۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

حاشیه های سفر روحانی به مهاباد

دومین روز سفر رئیس جمهور و هیئت همراه در قالب بیست و هشتمین سفر استانی به آذربایجان غربی و سفر به شهرستان مهاباد حاشیه های جالب و خواندنی به همراه داشت.
کد خبر : ۳۰۲۴۶۲
صراط: حجت الاسلام روحانی در جریان دومین روز از سفر خود به شهرستان مهاباد با مردم این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مهر، بهره برداری از پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی و تولیدی غرب کشور از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به مهاباد بود.

حجت الاسلام روحانی در بدو ورود به شهرستان مهاباد مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت و بعد با مردم این شهر به گفتگو پرداخت .

*استقبال و حضور پرشور مردم مهاباد و شهرستانهای کرد زبان استان از ساعات اولیه صبح روز سه شنبه و در دست دست داشتن پلاکاردهای خوشامدگویی به رئیس جمهور قابل توجه بود.

* با وجود اینکه از قبل اعلام شده بود مراسم حضور رئیس جمهور و سخنرانیهای وی از شبکه ملی و نیز شبکه استانی پخش می شود اما بسیاری مردم مهاباد و شهرستانهای کردزبان استان از اولین ساعات بامداد در ورودی های ورزشگاه آزاد مهاباد چشم انتظار ورود رئیس جمهور بودند.

*در دست داشتن پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به همراه حمل پوسترهای حاوی تصاویر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان جلوه ویژه ای به فضای ورزشگاه بخشیده بود.

 *حضور بسیاری از مردم این شهرستان با لباس های کردی و محلی و به همراه داشتن دست نوشته هایی به زبان کردی حاوی خوشامدگویی به رئیس جمهور نیز در این سفر قابل توجه بود.

* پخش آهنگ های محلی و کردی به همراه اجرای زنده موسیقی محلی توسط گروه های موسیقی کردی و نواختن دهل، دف نوازی و سرنا نیز در ورزشگاه نظر هر ببینده ای را به خود جلب می کرد.

* با وجود اینکه سامانه سامد در این سفر راه اندازی شده ولی مردم مهاباد همچنان تلاش داشتند در مسیر ورود خودروی حامل رئیس جمهور به ورزشگاه، نامه ها و مطالبات خود را مستقیم بدست رئیس جمهور برسانند.

*  بیان جملاتی چون بژی مهاباد (زنده باد مهاباد) و بژی خلق کُرد (زنده باد مردم کُرد) توسط رئیس جمهور، شور و شعف خاصی در میان استقبال کنندگان ایجاد کرد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز