۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴

اعزام بالگرد برای جستجوی کوهنوردمفقودی

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام یک فروند بالگرد ٤١٢ از تهران برای جست‌وجوی کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات دماوند خبر داد.
کد خبر : ۳۰۲۴۸۴
صراط: سیدمصطفی مرتضوی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه در روز 31 اردیبهشت یک کوهنورد، بدون هماهنگی با تیم کوهنوردی و تنها به بارگاه سوم دماوند صعود کرده است، گفت: ظهر امروز یک بالگرد به همراه هفت امدادگر کوهستان به ارتفاعات دماوند اعزام شد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: برای جست‌وجوی این کوهنورد گمشده 3 تن درتیم پروازی، 3 تن درتیم عملیاتی و یک‌ تن راهنما برای جست‌وجو مفقودی اعزام شدند.

وی درباره نتیجه این جستجو اظهارکرد: تا این لحظه خبری مبنی بر یافتن کوهنورد هرمزگانی به ما اعلام نشده است.

براساس نتایج آخرین کاوشها برای یافتن برکت صادقی کوهنورد ناپدید شده هرمزگانی درارتفاعات دماوند، امیدواری ها برای یافتن نشانه ای از این کوهنورد افزایش یافته است.

برکت صادقی کوهنورد 55 ساله اهل بندرعباس از 30 اردیبهشت ماه به تنهایی قصد صعود به قله دماوند را داشت که از روز جمعه 31 اردیبهشت تماس های وی قطع شد.

رضا حیدری سرپرست اعضای تیم منتخب هیمالیانوردی استان البرز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که اعضای تیم منتخب هیمالیا نوردی البرز، روز یکشنبه نهم خرداد در اقدامی داوطلبانه و انسان دوستانه عازم منطقه «کافرکوه» شده و موفق شدند در ارتفاع چهار هزار و 350متری برخی وسایل متعلق به این کوهنورد هرمزگانی را پیدا کنند.

وی افزود: هرپنج عضو این تیم درمحدوده یاد شده صدایی شبیه ناله شنیده اند اما در روی برف فردی را نیافته اند و جستجو در زیر برف نیز نیازمند در اختیار داشتن امکانات و تجهیزاتی مانند بالگرد، میله سونداژ و سگ های زنده یاب است.

حیدری درپاسخ به سئوال ایرنا درباره امکان زنده بودن این کوهنورد با وجود گذشت 11روز از ناپدید شدن کوهنورد هرمزگانی گفت: شاید در شرایط معمول چنین احتمالی نباشد اما این کوهنورد لباس و تجهیزاتی به همراه داشته که فوق حرفه ای بوده و ویژه ارتفاع و صعود بیش ازهفت هزار متر است.

وی امه داد: همچنین منطقه کافرکوه که به نظر میرسد این کوهنورد بر اساس شرایط آب و هوایی به سمت آن رفته باشد دارای تخته سنگ های بزرگی است که حتی به صورت ایستاده می توان زیر آن پناه گرفت.