۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

انتقال بزرگ آب به دریاچه ارومیه

وزیر نیرو با اعلام اینکه اوضاع دریاچه ارومیه در حال بهتر شدن است گفت: برنامه انتقال ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه در دست است.
کد خبر : ۳۰۲۴۹۳
صراط: حمید چیت چیان با اعلام اینکه پساب واحد دوم تصفیه خانه تبریز فقط به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد، گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری ستاد احیای دریاچه ارومیه در مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز پساب تصفیه شده این تصفیه خانه صرفا باید به دریاچه وارد شود و هیچ مصرف دیگری از محل این پساب نباید صورت گیرد.

به گزارش تابناک، وزیر نیرو اظهارداشت: در دریاچه ارومیه با محدودیت ورود منابع آب مواجه هستیم که در حال حاضر با اقدامات به‌ عمل آمده و اجرای طرح‌های احیا خوشبختانه دریاچه ارومیه در مسیر احیا قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسئله فاضلاب با بهداشت مردم ارتباط مستقیم دارد که اگر به شکل صحیح جمع‌آوری، دفع و تصفیه نشود مشکلات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد، افزود: روان شدن فاضلاب در نهرها، جوی‌ها و معابر وضعیت نگران کننده‌ای برای شهر ایجاد می‌کند و طبیعی است که مدیریت‌های شهری نسبت به موضوع بسیار نگران باشند.

چیت‌‌چیان خاطرنشان کرد: اجرای طرح مدول دوم تصفیه‌خانه کلانشهر تبریز موجب می‌شود تعداد ۹۶۰ هزار نفر یعنی حدود نیمی از جمعیت تبریز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرد و بعد از آن خط انتقالی اجرا و پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.

وی تصریح کرد: از طریق این تصفیه‌خانه‌ها حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال وارد دریاچه خواهد کرد و این تصفیه با بالاترین استانداردها انجام می‌گیرد و خالی از مولفه‌های آلوده کننده است. امیدواریم طی سه سال آینده همه پروژه‌های فاضلاب و شبکه انتقال آب به دریاچه تمام شود.